نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

مکتب حاج قاسم، مکتب عمل به وظیفه است

حجت الاسلام «غفوری»گفت: باید شخصیت و مکتب حاج قاسم تبیین شود تا نسل جوان ما بداند که الگویی به نام شهید حاج قاسم سلیمانی دارد.
کد خبر: ۶۴۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱ - 04January 2024

مکتب حاج قاسم، مکتب عمل به وظیفه استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین «حبیب الله غفوری» نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه امروز در مراسمی که به‌مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در مسجد شهید عاصمی برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) یک الگوی تمام‌عیار برای بشریت است.

 غفوری در ادامه محبوبیت گسترده‌ شهید سلیمانی را حاصل ویژگی‌های شاخص او خواند و گفت: تعداد چشم‌هایی که برای حاج قاسم گریه کرده‌اند را فقط خدا می‌داند و این عظمت، محبوبیت و جایگاه به‌دلیل ویژگی‌های مکتب حاج قاسم است. اگر بخواهیم مسیر سعادت را طی کنیم، باید ویژگی‌های مکتب حاج قاسم را بشناسیم و در زندگی خودمان پیاده کنیم.

وی با مروری بر ویژگی‌های مکتب حاج قاسم اظهار داشت: اولین ویژگی این مکتب دیانت و تقوا در عمل و گفتار است. اینکه انسان تا مغز استخوان به خدا، قرآن، قیامت و انبیاء ایمان داشته باشد.

غفوری با بیان اینکه ولایتمداری ویژگی بعدی این مکتب است، گفت: ولایت مداری در عرصه عقیده یعنی اعتقاد به ائمه(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) به‌حدی است که همه چیز را به توسلاتش گره می‌زند و حاج قاسمی که حتی جواب نامه سردمداران آمریکا را هم نمی‌دهد و ژنرال‌های آمریکایی از سایه‌اش می‌ترسند، در ایام فاطمیه هرجای دنیا که باشد خودش را به کرمان می‌رساند تا در مجلس عزای حضرت زهرا (س) در منزلش شرکت کند و مثل باران اشک بریزد. این علاقه قلبی و دلی، از حاج قاسم شخصیتی معنوی، عرفانی، لطیف و مهربان می‌سازد.

امام‌جمعه کرمانشاه خستگی‌ناپذیری و فداکاری را دو ویژگی دیگر مکتب حاج قاسم برشمرد و عنوان کرد: خستگی‌ناپذیری یعنی شبانه‌روز کارکردن و خسته‌نشدن و فداکاری این است که انسان خودش را فدای امت و ولایت کند.

وی افزود: امروز روز تبیین است و باید شخصیت و مکتب حاج قاسم تبیین شود تا نسل جوان ما بداند که الگویی به نام شهید حاج قاسم سلیمانی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه عنوان کرد: مکتب حاج قاسم، مکتب تکلیف است و به‌فرموده‌ رهبر معظم انقلاب یکی از تکالیف‌ بسیار مهم در نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی، شرکت در انتخابات است. شهید حاج قاسم در هر مکان و موقعیتی که بود، در انتخابات شرکت می‌کرد زیرا می‌دانست که مشکلات با تقویت جمهوری اسلامی حل می‌شوند و تقویت جمهوری اسلامی به این است که انتخابات پرشور و با شکوه برگزار شود.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها