در نشست خبری مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان: سنندج میزبان پیکر ۴ شهید گمنام خواهد بود

سرهنگ پاسدار کلوندی گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، پیکر ۲۸۰ شهید گمنام در مناطق مختلف کشور تشییع می‌شود که از این تعداد پیکر مطهر چهار شهید گرانقدر نیز در سنندج تشییع و برای خاک‌سپاری به شهر‌های قروه، بیجار و دهگلان منتقل خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵ - 13December 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان: کردستان میزبان پیکر ۴ شهید گمنام خواهد بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سرهنگ پاسدار «علی کلوندی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: استان کردستان پیشینه قوی در حوزه دفاع مقدس دارد که در کمتر استانی این موضوع وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه ما نتوانسته‌ایم این ایثار و فداکاری را به خوبی به تصویر بکشیم و این امر نیازمند حمایت و همکاری اصحاب رسانه و قلم است.

سرهنگ کلوندی جمع‌آوری، نگه‌داری و نشر آثار دفاع مقدس را ماموریت ویژه بنیاد حفظ نشر آثار و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: به منظور پاسداشت یاد و خاطره شهدا و با همکاری اهل قلم و صاحب نظران انشالله این فداکاری‌ها مکتوب خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان به آیین تشییع و تدفین شهدای گمنام دفاع مقدس در استان اشاره کرد و اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، پیکر ۲۸۰ شهید گمنام در مناطق مختلف کشور تشییع می‌شود که از این تعداد پیکر مطهر چهار شهید گرانقدر نیز در سنندج تشییع و برای خاکسپاری به شهر‌های قروه، بیجار و دهگلان منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: فردا پنجشنبه ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح در پلیس راه کرمانشاه به سنندج از طریق راه زمینی با حضور مسئولان و آحاد مردم از پیکر شهدا استقبال خواهد شد و مراسم شبی با شهدا نیز شب ۲۵ آذر در مهدیه شهر سنندج برگزار می‌شود.

سرهنگ کلوندی پویش خوش آمدی قهرمان را از دیگر برنامه‌ها استقبال از پیکر شهدای گمنام عنوان کرد که در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان برگزار خواهد شد.

وی به مکان تدفین و خاکسپاری شهدایی گمنام اشاره کرد و یادآور شد: روز یکشنبه مراسم شییع پیکر ۴ شهید گمنام همزمان با سراسر کشور ساعت ۱۰ صبح از میدان آزادی به سمت انقلاب برگزار خواهد شد پس از آن پیکر یکی از شهدا در ستاد سپاه بیت‌المقدس تدفین و سه شهید دیگر به بیجار، قلعه قروه و پارک لاله دهگلان منتقل می‌شود.

سرهنگ کلوندی اضافه کرد: بخشی از شهدای تازه تحفحص شده در مرکز ژنتیک قابل شناسایی نبودند، اما این شهدا در پیشگاه خداوند از شناخته شده‌ترین شهدا هستند لذا استقبال از آن‌ها نیازمند همکاری و حضور آحاد مردم است.

وی تصریح کرد: با حضور شهدای گمنام فصل جدیدی از دلدادگی میان مردم کردستان و شهدا رقم می‌خورد که مایه خیر و برکت است و امروزه پرچم برافراشته شده محور مقاومت نشات گرفته از روحیه دفاع مقدس کشور است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان تکریم و پاسداشت مقام شامخ شهدا و انتقال فرهنگ جهاد و شهادت را دو هدف اصلی تشییع پیکر شهدا عنوان کرد، گفت: مردمی بودن آیین‌های تشییع، وحدت‌بخشی و اتحاد همه گروه‌ها زیر پرچم مراسمات مربوط به شهدا، توجه به شیوه‌های اثربخش و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها از اهداف تشییع پیکر پاک شهدا خواهد بود.

وی ادامه داد: هدف ما از تدفین پیکر شهدا انتقال فرهنگ دفاع مقدس با نگاهی پایدار و چشم انداز بلندمدت است.

سرهنگ کلوندی یادآور شد: در کردستان ۵۷ شهید گمنام داریم که در ۲۷ نقطه استان تدفین شدند و سال گذشته میزبان ۸ شهید گمنام بودیم که در ۸ نقطه استان به خاک سپرده شدند و در حال حاضر برخی از یادمان به بهره‌برداری رسیده است و حداکثر تا پایان دی‌ماه سال جاری دیگر یادمان‌ها تکمیل خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در پایان ضمن تشکر از همکاری دفتر نماینده، ولی فقیه در کردستان، مجموعه استانداری، سپاه بیت‌المقدس کردستان، دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران شهرستان‌های مذکور در ساخت یادمان‌های و میزبانی از شهدای گمنام در استان، خواستار همکاری بیش‌از‌پیش اصحاب رسانه و خبرنگاران در انعکاس اخبار دفاع مقدس و حوزه ایثار و شهادت شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار