در شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان مطرح شد؛

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان: میزبانی کردستان از پیکر مطهر ۴ شهید گمنام در ایام فاطمیه

سرهنگ «کلوندی» گفت: پیکر مطهر ۴ شهید گمنام ۲۶ آذر مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان با سراسر کشور در سنندج تشییع و در برخی از شهرستان‌های این استان به خاک سپرده می‌شود.
کد خبر: ۶۳۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷ - 29November 2023

کردستان در ایام فاطمیه میزبان پیکر مطهر ۴ شهید گمنام خواهد بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سرهنگ «علی کلوندی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان امروز در شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان که با محوریت تشییع و تدفین شهدای گمنام در کردستان، برگزار شد از تشییع ۲۸۰ شهید گمنام در سراسر کشور همزمان با ایام فاطمیه خبر داد و اظهار داشت: پیکر مطهر ۴ شهید گمنام ۲۶ آذر مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان با سراسر کشور در سنندج تشییع و در برخی از شهرستان‌های استان تدفین می‌شود.

وی افزود: پس از مراسم تشییع سراسری، پیکر یکی از شهدا در محل سپاه بیت‌المقدس واقع در سنندج و ۳ شهید دیگر در شهرستان‌های قروه، دهگلان و بیجار تدفین خواهند شد.

سرهنگ کلوندی از مراسم شبی با شهدا در مهدیه سنندج خبر داد و گفت: مردم شهرستان‌های دیگر استان نیز از این پیکرهای مطهر میزبانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مراسمات تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام تاثیرات فرهنگی ماندگاری را بین نسل شهدا و رزمندگان و نسل جدید ایجاد می‌کند.

سرهنگ کلوندی ادامه داد: تشیع و تدفین پیکر مطهر شهدا در کردستان افتخار بزرگی‌ است که نصیب ما شده و ان‌شاالله باشکوه هرچه تمام این مراسمات برگزار می‌شود.

وی هدف از این مراسم را پاسداشت شان و جایگاه شهدای گمنام عنوان کرد و گفت: مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا و یادمان شهدای گمنام تاثیر بسزایی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان تصریح کرد: امروز یادمان‌های شهدای گمنام مکان مقدسی برای اجرای مراسم‌های مذهبی و زیارت عموم مردم است.

وی بر حضور حداکثری آحاد مردم در این مراسم تاکید کرد و افزود: شهدا مورد تایید و تکریم همه اقشار مردم و سبب وحدت جامعه می‌شوند و ان‌شاالله مراسم استقبال و تشییع و تدفین پیکر مطهر این شهدا با باشکوه و استقبال مردم و مسئولان برگزار خواد شد.

کردستان سال گذشته نیز میزبان پیکر هشت شهید گمنام بود که در شهرستا‌های قروه، بیجار، مریوان، سنندج و استانداری تدفین شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها