در نشست ادبی شمس؛

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی: لازمه شناخت داعش، روایتگری جنایات آنان است

حجت‌الاسلام سبزیان گفت: برای شناخت داعش و عدم جلوگیری از ایجاد داعشی دیگر، روایتگری جنایات آنان جزو ضروریات جامعه است.
کد خبر: ۶۳۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹ - 10December 2023

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی: لازمه شناخت داعش، روایتگری جنایات آنان استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سلسله نشست‌های ادبی «شمس» با محوریت کتاب «شبح» با حضور «محمدرضا نصرت» نویسنده اثر، «سیدعلی جعفری» راوی اثر، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، «حسین خسروی» معاون سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، خانواده‌های شهدا و جمعی از فعالان فرهنگی در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد.

در ابتدا حجت‌الاسلام‌والمسلمین سبزیان در این مراسم ضمن تسلیت ایام حزن اهل‌بیت (ع) در سوگ حضرت صدیقه طاهره (س) اظهار داشت: بخش عمده‌ای از جهاد تبیین در برگزاری اینگونه جلسات انجام می‌شود. اگر به دنبال تعریف ماموریت برای جهاد تبیین با توجه به تاکیدات بزرگان بر انجام ماموریت تعریف شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در این حوزه هستیم، می‌بایست به روایتگری این گونه وقایع بپردازیم.

وی با اشاره به برگزاری آئین‌های رونمایی از کتاب‌های امنیتی توسط اداره‌کل کتابخانه‎های عمومی خراسان رضوی، گفت: در این آئین‌ها با چندین اثر در حوزه داعش آشنا شدیم که موجب تغییر نگاه جامعه به داعش و خارج از نوع پرچم و پوشش آن‌ها شد. امروز روایت سختی‌های رزمندگان دفاع از حرم در مدت اسارت و حضور جمهوری اسلامی ایران در میادین مقابله با داعش برای نسل جدید جامعه از اهمیت و جایگاه مناسبی برخوردار نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه امروز میزبان رزمنده‌ای از دهه ۷۰ هستیم، تاکید کرد: معرفی سید علی جعفری به نسل جدید و روایتگری لحظات اسارت این جوان به عنوان نفر اول موجب می‌شود پیش از ایجاد شبهات به بیان حقیقت بپردازیم. برای شناخت داعش و عدم جلوگیری از ایجاد داعشی دیگر، روایتگری جنایات آنان جزو ضروریات جامعه است.

این مقام مسئول بیان داشت: این روایتگری نباید در این جمع و آئین دفن شود؛ بلکه باید در راستای استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی و انجام جهاد تبیین نسبت به نشر و معرفی این کتاب و یافته‌های خود اقدامی مناسب انجام گیرد.

سبزیان ابراز داشت: بدون شک رزمندگان با یک ایده و منطق پا در عرصه جنگ علیه ظلم می‌گذارند و با یک ایدئولوژی رشد یافته، روز‌های جنگ و اسارت را گذرانده و باز می‌گردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار