واکنش‌های شخصیت‌های داخلی به عروج شهادت‌گونه رئیس جمهور

در پی عروج شهادت‌گونه آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور شخصیت‌های داخلی پیام‌های تسلیتی صادر کردند.
کد خبر: ۶۶۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵ - 20May 2024

واکنش‌های شخصیت‌های داخلی به شهادت رئیس جمهوربه گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، در پی عروج شهادت‌گونه آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور شخصیت‌های داخلی پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

متن این پیام‌ها به شرح ذیل است:

آیت‌الله نوری همدانی: حجت‌الاسلام رئیسی تمام عمر را صرف خدمت به مردم و انقلاب کرد

 بسم الله الرحمن الرحیم

 انا لله و انا الیه راجعون

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا

در روز ولادت با سعادت حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) خبر شهادت رئیس جمهور محترم و همراهان و بی بهره شدن از خدمتگزاران مخلص مایه تأسف و تأثر عمیق گردید.

مرحوم شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی (رضوان الله علیه) تمام عمر را با اخلاص و دیانت و تواضع صرف خدمت به مردم و انقلاب نمود و در این مسیر فردی خستگی ناپذیر بود و در همه عرصه ها چه در دستگاه قضا و چه در دوران ریاست قوه مجریه صادقانه عمل نمود و آنچه بنده از ابتدای آشنایی در سال‌ ۵۴ تا به امروز در او دیدم و شهادت می دهم اینست که رضای خدا را در امور در نظر می‌گرفت و معتقدم شهادت او پاداش این خدمات خالصانه بوده است. 

بي شک مردم عزیز قدردان آن همه زحمات هستند، ان شاءالله این مسیر خدمت با توجهات حضرات معصومین (علیهم السلام) خاصه حضرت بقیه الله الاعظم  (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبری رهبر معظم و حمایت مردم متدین، از طریق خدمت گزاران ادامه خواهد یافت. لازم می دانم یاد امام جمعه مردمی تبریز حجت الاسلام والمسلمین شهید آل هاشم، وزیر محترم خارجه و همراهان دیگر را گرامی بدارم.

 در پایان شهادت این عزیزان را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن عزیزان مسئلت می نمایم.

متن پیام تسلیت آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید به مناسبت شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا للَّه وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون

سانحه سنگین و رخداد تلخ ارتحال شهادت گونه رئیس محترم جمهور و امام جمعه گرامی تبریز و وزیر امور خارجه ارجمند و سایر همراهان موجب تألم شد.

این مصیبت را به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران و بازماندگان تسلیت و مغفرت و اجر شهادت را برای سالکان به مقصد رسیده و خادمان به شهود مقصود بار یافته خواهان و استواری ایران اسلامی را از خدای سبحان مسئلت دارم.

پیام تسلیت رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش

حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش طی پیامی، حادثه تلخ و ناگوار شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و همراهانش را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيل. سوره احزاب، آیه ۲۳

شهادت رئیس جمهور مردمی و ایثارگر، خادم الرضا (ع)، آیت الله دکتر رئیسی، آیت الله محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان شهیدشان سردار سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور، سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی موجب تاثر و تالم فراوان شد.

شهیدانی که بزرگی و موفقیت را در خدمت به ملت و محرومان جامعه جستجو می‌کردند، با صلابت اراده و نور ایمان رهنورد راه مقدسی شدند که پاداش آن جاودانگی و بقا است.
هرچند شهادت خدمتگزاران راستین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که به حق، خداوند قلوبشان را به تقوا آزموده و فداکاری و ولایت پذیری شان الگوی پایدار عرصه خدمت و جانبازیست، مصیبتی سنگین و ماندگار است، ولی قطعاً این راه را رهروانیست که شاگرد همین مکتب‌اند و با تأسی از ولی امر و نایب امام عصر (عج) انقلاب را به سرمنزل مقصود خواهند رساند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این واقعه جانسوز و مصیبت جانگداز به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای (مدظله العالی)، خاندان معظم شهدا و ملت شریف ایران، برای شهدای عزیز بهشت وصف شده خداوند (و یدخلهم الجنة عرفها لهم) و برای بازماندگان و همه ملت بزرگ ایران صبر و بردباری آرزومندم.

شهادت، پایانی شکوهمند برای ماموریت سرباز ولایت و سید محرومان بود

غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی، شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور و همراهان ایشان در حادثه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

انالله و اناالیه راجعون‌

شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان ایشان، همچون آیت الله سید محمد علی آل هاشم امام جمعه تبریز و نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دکتر مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی در حادثه سقوط بالگرد، دوستداران انقلاب اسلامی را اندوهگین کرد.

آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری خدوم، خستگی ناپذیر، مردمی و مردمدار بود که هیچگاه فرصت خدمت به مردم را به عافیت پشت‌میز نشینی ترجیح نداد و تا روز آخر حیات خود، برای آبادانی و خدمت به این مرز و بوم تلاش کرد و عاقبت نیز در همین راه به شهادت رسید.

اگرچه فقدان این شخصیت بزرگ ثلمه بزرگی به ایران اسلامی است، ولی شهادت، پایانی زیبا و شکوهمند برای ماموریت این سرباز ولایت و سید محرومان بود.

اطمینان دارم که شهادت این خادم الرضا که مدال شهید خدمت را در شب تولد امام هشتم شیعیان به حق برازنده نام بلند خود ساخت، همچون زندگی پرافتخارش برای اسلام و انقلاب اسلامی ایران خیر و برکت را به دنبال دارد و الگوی راه خادمین به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم این مرز و بوم خواهد بود.

اینجانب شهادت ایشان و دیگر شهدای این حادثه را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران به ویژه به خانواده معزز ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال برای بازماندگان این شهدا، بردباری و قدرت تحمل و پاداش صابران را مسألت دارم.

ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله امام خامنه‌ای عزیز یقین دارم که با درایت و هدایت ایشان، ملت ایران این بزنگاه تاریخی را پشت سر خواهند گذاشت و نام نیکی از شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، برای همیشه در حافظه تاریخی ملت ایران به عنوان شهید خدمت ثبت خواهد شد.

پیام تسلیت رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا

باسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

شهادت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در حادثه سقوط بالگرد در مسیر خدمت و تلاش جهادی برای حل مشکلات کشور و مردم، گرچه خسارتی بزرگ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور عزیزمان به حساب می آید، اما استمرار منش شهیدانی چون رجائی، باهنر، چمران و سلیمانی در عرصه مدیریت کلان و اجرایی را توسط وی به اثبات رسانده و الگویی از تعهد و مسئولیت انقلابی و جهادی به جامعه قدرشناس ایران و تمامی مشتاقان و دوستداران انقلاب اسلامی ارائه داد.

نمایش همدلی و ابراز عواطف پاک انسانی توسط مردم شریف کشورمان از لحظه اعلام خبر ناگوار حادثه برای رئیس جمهور و همراهان ایشان و مراسم گسترده دعا و نذر از سوی اقشار و صنوف مختلف مردم و ابراز نگرانی و طلب سلامتی و نجات آقای رئیسی از این حادثه، از سوی تمامی گروه ها و شخصیت های سیاسی- اجتماعی در ساعت های طولانی و پر اضطراب جستجو، جایگاه بلند و محبوبیت و عزت غیرقابل کتمان این شخصیت فرهیخته، خدوم، با اخلاص و انقلابی و برخوردار از منش و رفتار مردمی، میهنی و انقلابی را نزد افکار عمومی تمام ایرانیان نشان داد.

اینجانب با تسلیت شهادت این یار مخلص رهبری و خادم بی ادعای مردم و همراهان ایشان، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه محترم تبریز جناب حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، جناب دکتر امیر عبدالهیان وزیر محترم امور خارجه و جناب آقای رحمتی استاندار محترم آذربایجان شرقی را به فرماندهی معظم کل قوا و ملت شریف ایران، علو درجات این عزیزان و صبر و اجر خانواده های محترم آنان را از خداوند تبارک و تعالی مسئلت می نمایم.  

تسلیت سردار حاجی‌زاده در پیامی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانشان

سردار امیر علی‌ حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در پیامی شهادت رئیس‌جمهور،‌ وزیر خارجه و نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهانشان را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحيم 

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللهَ عَليهِ فَمِنهُم مَن قضى نَحْبَهُ وَ يَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِيلًاسلام بر شهیدان، بر انسان های آزاده و بزرگی که جان بر سر منشان نهاد ودر راه خدا از خود گذشتند با این فداکاری به برترین قله های انسانیت رسیدند. 

حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)سربلندی ایران، اسلامی مرهون مجاهدت علما و فرزندان برومندی است که در مکتب انسان ساز اسلام درس عشق و ایثار آموخته اند و با شهامت و رشادت در صحنه های انقلاب اسلامی حماسه آفرینی می‌کنند و یک ملت را در طول تاریخ سربلند و بلند آوازه می‌نمایند.

شهادت خادم الرضا سید شهیدان اهل، خدمت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان انقلاب اسلامی را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و ملت شریف،‌ ایران تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.حادثه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی و همراهانشان مایه تأثر شدید همگان گردید.

از خداوند قادر متعال علو درجات برای این شهیدان خدمتگزار و مخلص مسئلت می نمایم و امیدوارم در اعلاء علیین با خوبان درگاهش محشور و صبر و بردباری وسکینه قلبی به خانواده بزرگوار آنان و ملت شهید پرور ایران عطا فرماید.

امیرسرتیپ حاتمی شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش را تسلیت گفت

امیر سرتیپ امیر حاتمی، مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور ارتش طی پیامی، شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی ارتش، 

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ طُوبَى لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ
« كسانى كه ايمان آوردند و كارهاى شايسته انجام دادند، براى آنان زندگى خوش و با سعادت و بازگشتى نيك است»

در روز ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (عليه‌السلام)، شهادت خادمان ملت بزرگ ایران اسلامی موجب غمی جانسوز و فراوان گردید.

شهادت رئیس جمهور عزیز، مردمی و انقلابی ایران اسلامی، نماینده محبوب ولی فقیه و امام جمعه تبریز، وزیر پرتلاش امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی، تیم پرواز و امنیت در حادثه دلخراش و تاسف بار سقوط بالگرد در مسیر خدمت به اعتلا و اقتدار روزافزون ایران اسلامی را به محضر نورانی و مقدس حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، ملت بزرگ و صبور ایران اسلامی، اعضای محترم هیئت دولت و خانواده معظم شهیدان سرافراز تبریک و تسلیت می‌گویم.

بدون تردید امروز ایران اسلامی با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های فراوان و عبور از چالش‌ها و تنگناهای بسیار، مصمم‌تر از گذشته در راه رسیدن به اهداف متعالی خود، با تقویت وحدت، اتحاد و یکپارچگی در سایه‌سار هدایت و رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به برکت خون شهیدان با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.
از خداوند متعال علو درجات برای شهیدان عظیم الشأن خدمتگزار و صبر و اجر برای بازماندگان و خانواده‌های مکرمشان و عزت و سربلندی برای ایران اسلامی را مسئلت می‌نمایم.

 

 

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پیامی شهادت رئیس جمهور مردمی و انقلابی را تسلیت گفت. متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا"

خادم‌الرضا رئیس جمهور محبوب و مردمی ملت ایران در شب ولادت ثامن‌الحجج امام رضا (ع) آسمانی شد و مزد سال‌ها خدمت صادقانه و عارفانه خود را در این شب عزیز از شمس الشموس امام هشتم شیعیان دریافت کرد. شهادت این بزرگ مرد نظام و انقلاب را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فدا، مقام معظم رهبری دام‌ظله العالی، ملت شریف ایران، خانواده معزی و بیت مکرم ایشان و اعضا هیأت دولت تسلیت عرض می‌کنم.بی شک آیت الله رئیسی از جمله دولتمردان نظام و ایران اسلامی بود که عمر شریف خود را در راه خدمت به انقلاب و مردم شریف ایران صرف کرد و ولایت مداری، عدالت محوری و مردم گرایی را در اولویت و در رأس امور زندگی و کاری خود قرار داد.سال‌ها تلاش و کوشش شبانه روزی در مسوولیت‌های مختلف از جمله ریاست جمهوری، ریاست قوه قضائیه، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، تولیت آستان قدس رضوی و دیگر مسؤولیت‌ها یادآور همت بلند و روحیه مردمی و انقلابی این بزرگ مرد ایران اسلامی و مجاهد خستگی ناپذیر بود.

تفکر دینی و اعتقادی، روحیه انقلابی، نگاه مردم سالاری و شخصیت آرام و منطقی در کنار اندیشمندی و دوراندیشی ایشان برای حل مشکلات مردم و کشور، در دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مثال‌زدنی و کم تکرار بوده و قطعاً ماندگار و یادگار خواهد بود. این ضایعه بزرگ و اندوهناک اگر چه دل همه ملت شریف ایران و آحاد جامعه انقلابی و قدرشناس را به درد آورد اما مسلماً این کشتی در مسیر حرکتی خود به دست و اندیشه رهبر کبیر انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله‌العالی، به سر مقصد منظور و مطلوب خواهد رسید و قطار پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی به مسیر خود ادامه خواهد داد.

خداحافظ حلیم و خستگی ناپذیر و باغیرت

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با انتشار تصویری در صفحه فضای مجازی خود شهادت رئیس جمهور و اعضای هیأت همراه وی را تسلیت گفت. در پیام تسلیت بذرپاش آمده است: ‬ ‏خداحافظ حلیم و خستگی ناپذیر و باغیرت، خیلی زود برای حسن خلق و مردم دوستیت دل تنگ می‌شویم. سید دوست داشتنی و امام‌رضایی من؛ این قرارمان نبود…

شهادت و همجواری با امام شهیدان و صالحان

جواد اوجی، وزیر نفت در پیامی شهادت خادم ملت و «شهیدجمهور» سید ابراهیم رئیسی را تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است: «انالله و اناالیه راجعون؛ مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلٗا؛ با قلبی آکنده از اندوه، شهادت جانگداز شهیدجمهور حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری محبوب و یاران و همراهان گرامی ایشان را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری، همکاران ایشان در دولت و عموم آحاد ملت شریف ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

شهدای معزز دولت خدمتگزار و مردمی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان (وزیر امور خارجه)، مالک رحمتی (استاندار آذربایجان شرقی) و حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم (امام‌جمعه تبریز) که در راه وفای به عهد خویش و با هدف خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بودند، در شب متعلق به حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) بر اثر سانحه بالگرد، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

بدون تردید صفای باطن و اخلاص برادر ارجمند و شهیدجمهور عزیزمان سید ابراهیم رئیسی و دیگر شهدای دولت خدمتگزار که سراسر عمر بابرکت خویش را در هوای سربلندی و اعتلای ایران اسلامی نفس کشیدند، سبب شد تا «شهادت و همجواری با امام شهیدان و صالحان» به‌عنوان حسن‌تقدیر و خیر سرنوشت این عزیزان رقم بخورد.

سید محرومان، حضرت آیت‌الله رئیسی، برهه‌های تأثیرگذار از دوران خدمت خویش را در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا (ع) خدمت‌رسانی کرده و هماره به «خادم‌الرضا» بودن افتخار می‌کردند.

به‌یقین، در اوضاع حساس کنونی، وجود مبارک مقام معظم رهبری به‌مثابه لنگرگاه کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره مایه ثبات و اقتدار ایران اسلامی بوده و تدبیرهای داهیانه ایشان در سایه ولایت‌مداری و هوشمندی مردم باعث عبور از این برهه خواهد شد.

وزارت نفت این واقعه سهمگین را خدمت مردم سربلند ایران، به‌ویژه کوه استوار انقلاب و نظام اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای (حفظه الله) تسلیت عرض کرده، برای ارواح طیبه شهدای عزیز دولت خدمتگزار، آرامش و آمرزش الهی و برای آحاد ملت شریف ایران اسلامی صبر و اجر جزیل مسالت دارم.»

رئیس جمهور و هیأت همراه ققنوس‌وار در راه اعتلای نام ایران و سربلندی ملت شریف جان خود را فدا کردند

محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی، شهادت رئیس جمهور کشور و هیأت همراه را در حین خدمت تسلیت گفت. در متن این تسلیت آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم؛ کلُّ نَفسٍ ذائقةُ الموت و إنّما تُوَفَّوْنَ أُجورَکم یومَ القیامة؛ شهادت جانگداز آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و مردمی، متعهد به خدمت صادقانه به مردم، ساده زیست، رئوف، مهربان و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «مغتم» برای ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه در حادثه سقوط بالگرد حامل ایشان که ققنوس‌وار در راه اعتلای نام ایران و سربلندی ملت شریف جان خود را فدا کردند، مایه حزن و انبوه غیر قابل وصف و جانکاه شده است.

خداوند عزیز را شاهد می‌گیرم که طی دوران خدمت در هیأت دولت هرگاه با شهید راه خدمت رئیس جمهور صادق و خدوم ملت گفت‌وگو می‌کردم، نکته اساسی توصیه و نگرانی ایشان «مراقبت از سفره خانوار و توجه بیشتر به محرومان و مستضعفان و تلاش مومنانه برای تأمین امنیت غذایی کشور» بوده است.

اینجانب به عنوان عضوی کوچک از هیأت دولت به نمایندگی از خیل عظیم بهره برداران عرصه کشاورزی و کارشناسان و مدیران ستادی ضمن عرض تسلیت وقوع این حادثه تلخ خدمت ولی الله اعظم امام زمان (عج) رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران، امیدوارم این عزیز سفر کرده و یاران همراه، در بهشت برین با اولیا، ابرار و مقربان درگاه الهی محشور شوند و غرق در نعمت‌های جاودان، پاداش اعمال صالح خود را در مقام رضوان الهی و جنت نعیم از خداوند جل و اعلی دریافت نمایند.

گریه نمی‌دهد امان

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتشار تصویری در صفحه فضای مجازی خود شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت.

پیام وزیر اقتصاد بدین شرح است: إِنَّ اللَّهَ اشتَریٰ مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَ أَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ؛ عروج رئیس‌جمهور مردمی و مجاهد، شهید آیت الله رئیسی را به رهبر معظم انقلاب و ملت مقاوم ایران تسلیت می‌گویم. …گریه نمی‌دهد امان.

شهادت در راه خدمت به آبادانی کشور

مصطفی رجبی مشهدی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل توانیر در پیامی شهادت آیت‌اله رئیسی، رئیس جمهور و جمعی از همراهان ایشان را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: بدینوسیله شهادت خادم الرضا خادم جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه که در راه خدمت به مردم شریف ایران اسلامی به شهادت رسیدند را به محضر رهبر معظم انقلاب، وزیر نیرو و مجموعه همکاران صنعت برق کشور، خانواده‌های آن عزیزان و ملت گرامی ایران تسلیت عرض می‌کنیم.

بی تردید آثار خدمات ایشان که عمر شریف خود را در راه پیاده سازی عدالت، اجرای قوانین و خدمت به مردم و انقلاب اسلامی ایران صرف نموده و در راه خدمت به آبادانی کشور به مقام رفیع شهادت نائل گردید، برای همیشه در یادها و خاطره‌ها باقی خواهد ماند.

عبدالناصر همتی، رئیس کل اسبق بانک مرکزی در پیامی شهادت آیت الله رئیسی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: انا لله و انا الیه راجعون؛ شهادت رئیس‌جمهور گرامی و همراهان ایشان را به رهبر معظم انقلاب و مردم عزیز تسلیت می‌گویم. از خداوند متعال برای این عزیزان، علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای خانواده آن‌ها، صبر جمیل مسألت دارم. عزت و سربلندی ایران را از خداوند متعال خواهانم.

اتاق‌های سه گانه تعاون، بازرگانی و اصناف در پی شهادت آیت الله رئیسی و هیأت همراه پیام تسلیتی صادر کردند.

در پیام بهمن عبدالهی، رئیس اتاق تعاون آمده است: «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا﴿ (احزاب/۲۳)

«در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.»

بدون تردید شهادت در راه خدا این عالی‌ترین و برترین درجه و رتبه هستی، حق مسلم خادم الرضا رئیس جمهور محبوب مردم ایران اسلامی بود از این رو باید به روح مطهر و متبرک او در شب میلاد حضرت امام رضا علیه‌السلام تبریک گفت.

بی شک روح عظیم رئیس جمهور عزیزمان و همراهان وی به امام شهدا، خیل شهدای انقلاب، سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی پیوسته و فقدان ایشان مصیبتی جان سوز برای جامعه بزرگ ایران اسلامی است.

اینجانب به نمایندگی از آحاد تعاون گران، شهادت خادم الرضا، خادم جمهور ایران، حضرت آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی جمهوری اسلامی ایران و پشتیبان واقعی بخش تعاون کشور و وزیر محترم امور خارجه، نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار محترم این استان و سایر همراهان ایشان را محضر حضرت ولی عصر عج، نایب گرامیش رهبری والامقام امام خامنه ای و ملت شهیدپرور ایران تسلیت عرض می‌نمایم. یادش در دل‌ها باقی خواهد ماند و راهش مستدام خواهد بود.

همچنین مجتبی صفایی رئیس اتاق اصناف ایران در پیام تسلیتی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشور را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: بسم رب الشهدا و الصدیقین؛ إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ؛ خبر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و مردمی کشور در پی سانحه سقوط بالگرد، موجب تأسف و تألم قلبی آحاد میهن اسلامی و همچنین دوست‌داران نظام مقدس جمهوری اسلامی در سراسر جهان گردید.

اینجانب به نمایندگی از جامعه بزرگ اصناف کشور، شهادت سیدابراهیم رئیسی، این فقیه و عالم مجاهد و همچنین حجت‌الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهوری و دیگر همراهان را به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، خاندان و ارادتمندان ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات را برای ایشان مسالت می‌نمایم.

در پیام اتاق بازرگانی ایران نیز آمده است: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، جان در راهی گذاشت که هدف آن جز خدمت نبود و با شهادت در این راه، امتداد نهضتی را تضمین کرد که در عمر انقلاب پر رهرو بوده است.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، شهادت سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، حجت‌الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهوری و دیگر همراهان ایشان را به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم شهیدپرور ایران، تسلیت و تعزیت عرض می‌کند.

شهادت آیت الله رئیسی، بهترین پاداش الهی به وی بود

محمد رضوانی‌فر، رئیس کل گمرک ایران در پیامی شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور و جمعی از همراهان ایشان را تسلیت گفت. متن این پیام بدین شرح است: إِنَّا لِلَّٰهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ؛ پرواز ملکوتی و جان سوز ریاست محترم جمهوری محبوب، خدم و مغتنم حضرت آیت‌الله رئیسی نشان داد که شهادت در حین خدمت و انجام وظیفه عالی‌ترین پاداش الهی برای رئیس جمهوری بود که برای سعادت و سربلندی مردم ایران شبانه روزی در تلاش بودند.

این ضایعه اسفبار مایه تالم خانواده گمرک جمهوری اسلامی ایران همچون دیگر اقشار جامعه است که به شخصیت وارسته و خدمات ماندگار و باارزش ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آشنایی داشتند و با تلاش وافر و شبانه‌روزی، دغدغه مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کردند.

تاکید دارم به تاسی از این شهید بزرگوار، تلاش جهادی و شبانه‌روزی و فعالیت خالصانه‌ی ۲۴ ساعته در گمرکات کشور جهت خدمت به مردم و نظام عزیز اسلامی بیش از پیش انجام خواهد شد.

ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، به همه‌ی مردم شریف ایران و خانواده محترمشان همدردی کرده و برای جان باختگان، رحمت و مغفرت واسعه الهی و برای مردم کشور عزیزمان صبر و بردباری آرزو دارم.

محمود احمدی نژاد روز دوشنبه در بخشی از پیام خود نوشت: حادثه تلخ سقوط بالگرد و درگذشت جناب حجه الاسلام والمسلمین آقای رییسی رییس جمهور،امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ،حجه الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، رحمتی استاندار آذر بایجان شرقی ، کادر پروازی و تیم حفاظت را به مقام معظم رهبری ، همکاران ایشان در دولت ، خانواده و بستگان آن مرحومان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای همه آنان رحمت و مغفرت مسالت دارم.

سازمان بسیج اساتید کشور ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهدای خدمت در بیانیه‌ای به ملت شریف ایران اعلام کرد: اطمینان می دهیم با شهادت شهدای خدمت راه خدمت به مردم و محرومان نه تنها بسته نشد بلکه فرزندان ملت را در آغاز راهی قرار داد که بدون شک اقتدار و سربلندی ایران اسلامی و رفاه و رضایت مردم ایران را در پی خواهد داشت. متن این بیانیه آمده است:

انالله انا الیه راجعون

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (احزاب/۲۳)

در روز میلاد مسعود امام هشتم علی ابن موسی الرضا (سلام الله علیه) خادم الرضا، سیدالشهدای خدمت آیت الله دکتر رئیسی، رئیس جمهور محبوب و مردمی در راه خدمت به ملت شریف ایران به ملکوت اعلی پیوست و اجر زحمات شبانه روزی خود را گرفت و در جوار رحمت حق آرام قرار گرفت.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در مسئولیت‌های مختلفی از دادیاری و بازرسی تا قوه قضائیه و ریاست قوه مجریه قرار گرفت اما بر سر عهدی که با خدا و ملت ایران بسته بود وفادار ماند تا با نمایش الگوی جدیدی از مدیریت جهادی و خدمت صادقانه در گام دوم انقلاب، عنوان «سید محرومان» را در دوره حیات و «سیدالشهدای خدمت» را برای همیشه از آن خود سازد در حالیکه خودش به عنوان «خادم الرضا(ع) افتخار می کرد.

ملت شریف ایران هم متقابلا با ابراز نگرانی و درخواست‌های عاجزانه از درگاه ایزد منان، مراتب وفاداری و قدردانی خویش نسبت به خادمان خود را بروز داده، شب بسیار سخت و دشواری را به امید خبر سلامت رئیس جمهورشان سپری نمودند. و اینک جهان شاهد خلق حماسه‌های زیبایی از پایبندی، وفاداری و بصیرت مردم شریف ایران در تشکر و سوگواری این عزیز از دست رفته خواهد بود.

سازمان بسیج اساتید کشور ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهدای خدمت بویژه ریاست جمهور، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی آیت الله ال هاشم، وزیر بسیجی و محبوب امور خارجه کشور، استاندار جوان و محبوب استان آذربایجان، سردار بسیجی شهید سید مهدی موسوی و سایر شهدای این فاجعه دردناک به پیشگاه امام عصر(عج)، نائب بر حقش امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، ملت شریف ایران و خانواده‌های مصیبت زده، به ملت شریف ایران اطمینان می دهیم با شهادت شهدای خدمت راه خدمت به مردم و محرومان نه تنها بسته نشد بلکه فرزندان ملت را در آغاز راهی قرار داد که بدون شک اقتدار و سربلندی ایران اسلامی و رفاه و رضایت مردم ایران را در پی خواهد داشت.

پیام تسلیت خانواده شهید سلیمانی در پی شهادت رئیس‌جمهور

خبر شهادت رئیس‌جمهور مجاهد و خدوم ملت ایران آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، وزیر شجاع و انقلابی امورخارجه جناب آقای امیرعبدالهیان، امام‌جمعه محترم و مردمی شهر تبریز آیت‌الله آل‌هاشم و هئیت‌همراه، ملت ایران و امت اسلام را داغ‌دار کرد.

حیاتی سرشار از خدمت خستگی‌ناپذیر به مردم، تواضع و ساده‌زیستی، دفاع صریح از آرمان‌های انقلاب اسلامی و مردم مظلوم منطقه و در یک کلام «شهیدانه زیستن»، سرانجام حسن‌عاقبت را برای آنان به ارمغان آورد.

نظام اسلامی مسیر خود به سمت قله را طی خواهد کرد

معاون سازمان انرژی اتمی ایران در پیام تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان گفت: به لطف الهی و به برکت خون شهدا و هدایت های مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، نظام اسلامی مسیر خود به سمت قله را طی خواهد کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی

شهادت خادم الرضا (ع) رییس جمهور مردمی و پرافتخار ایران، حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی، این بزرگمرد خدوم را در آسمان میهمان اولیا و اوصیا کرد و ملت شریف ایران را از مدیری مدبر، مخلص، خستگی ناپذیر و شایسته محروم کرد.

همچنین شهادت نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهر تبریز آیت الله آل هاشم، وزیر محترم امور خارجه جناب آقای امیرعبدالهیان، استاندار محترم و هیأت همراه بر غم و اندوه ما افزود، که جا دارد ازطرف خود و به نمایندگی از همکارانم، شهادت این عزیزان خادم ملت را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله‌ الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران تبریک و تسلیت عرض نموده، برای روح پرفتوح آن بزرگمردان، همنشینی با انبیا و اولیای الهی را مسالت کنیم.

بی تردید فقدان این ابرمردان هرچند داغی بر دل ملت عزیز ایران خواهد نشاند، ولی به لطف الهی و به برکت خون شهدا و هدایتهای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، نظام اسلامی مسیر خود به سمت قله را طی خواهد کرد.

پیام تسلیت سعید مقیسه رئیس ساترا به مناسب درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و هیئت همراه

انا لله و انا الیه راجعون

«درگذشت شهادت‌گونه آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور محترم، مغتنم و محبوب جمهوری اسلامی ایران و دیگر همراهان گرامی ایشان را در مسیر خدمت به ملت ایران بر اثر سانحه هوایی تسلیت می‌گوییم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان از درگاه پروردگار متعال مسئلت داریم».

پیام دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در پی درگذشت شهادت‌ رئیس جمهور

سرهنگ پاسدار روح الله حسین زاده با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان در سانحه هوایی بالگرد حامل رئیس جمهور را به خانواده این شهیدان، آحاد ملت ایران، خادم الشهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: این سانحه و خبر شهادت خادم جمهور نشانه قبول خدمات خالصانه این شهید و اخلاص و مجاهدت های موثر و شبانه ایشان و همراهان‌شان بود.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در پیامی شهادت خادم الرضا آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان‌شان را در سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور به خانواده محترم این شهید، آحاد ملت ایران و خادمین شهدا و رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت خادم جمهور شهید سرافراز آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان در سانحه هوایی بالگرد حامل رئیس جمهور را به خانواده محترم این شهیدان، آحاد ملت ایران، خادم الشهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت می‌گویم.

شهید رئیسی و همراهانشان، در کسوت ریاست جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و خادمی جمهور و در راه آبادانی و خدمت به مردم به مقام شهادت نایل آمدند و نامی ماندگار از خود بر جا گذاشت.

بی‌تردید این سانحه و خبر شهادت خادم جمهور نشانه قبول خدمات خالصانه این شهید و اخلاص و مجاهدت های موثر و شبانه ایشان و همراهان‌شان بود.

امیر دریادار ایرانی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان را تسلیت گفت

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و همراهان شهید ایشان را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

پرواز ملکوتی و جانسوز ریاست محترم جمهور و هیأت همراه بار دیگر نشان داد که شهادت عالی‌ترین پاداش الهی برای مردان صادق و بی‌ریایی است که برای سعادت ملت خود شبانه روز در تلاشند.

شهادت خادم الرضا(ع)، یار صدیق امام و رهبری، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان عزیز و محترمشان در سانحه هوایی موجب تألم و تأثر عمیق آحاد جامعه شد. بی شک رئیس جمهور مردمی ایران، مزد تلاش جهادی خویش در راه خدمت به مردم ایران و انقلاب اسلامی را با شهادت از پروردگار گرفت و نشان داد مسیر خدمت تا شهادت هنوز رهروانی راستین دارد.

مداومت‌ و استقامت سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی‌ و الهام‌بخش‌ همه مسئولان و متولیان کشور بوده است. رئیس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران گامی بر نداشت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد.

خداوند آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محترم، آیت‌الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را قرین رحمت خویش فرماید و به خانواده‌های سوگوار صبر و به دولت محترم انسجام و توان بیشتر خدمت و به ملت شریف و آگاه ایران وحدت و همبستگی و قدرت فتح قله‌ها عنایت فرماید.

اینجانب به نیابت از خود و همه دریادلان ولایتمدار نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با قلبی آکنده از غم، شهادت این عالم برجسته و همراهان ایشان را محضر حضرت ولی عصر(عج)، ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، خاندان و وابستگان مکرم ایشان و نیز ملت شریف ایران تسلیت عرض نموده و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

پیام تسلیت فرمانده نیروی هوایی ارتش به مناسبت شهادت دکتر آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه

 متن پیام تسلیت امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش به مناسبت شهادت دکتر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور مردمی و محبوب ایران اسلامی و هیئت همراه بدین شرح است.

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا

زندگی و حیات به قول صادق قرآن کریم، فاصله سه سلام است؛ سلام عليه وَسَلَامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَيَوْمَ يَمُوتُ وَيَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا. فاصله و فرصت خدمت کردن و نام نیک بر جای نهادن به همین اندازه کوتاه و گذر است.

چه نیک فرجام و زمان شناس بودند سیدالشهدای خدمت، خادم الرضای شهید حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی و خدمتگزار مخلص ایران اسلامی و همراهان ایشان بویژه وزیر محترم امور خارجه، نماینده محبوب و معتبر ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و استاندار جوان و برآمده از بستر انقلاب اسلامی که در فاصله این سه سلام، سعادت خود را به دور از هیاهوی پوچ دنیا رقم زده و در شب ولادت با سعادت امام رئوف حضرت علی ابن موسى الرضا عليه آلاف التحيه و ثنا، از دروازه شهادت از تنگنای جان پا به گلستانه دیدار معبود گذاشتند.

اینک ایشان از دور دست اعلی علیین نظاره گر عزم و اراده ما برای پیمودن راه روشن شان هستند. راهی که بی تردید دوستان و دوست داران انقلاب عزیزمان با پای دل خواهند پیمود.

اینجانب از طرف همکاران غیورم در نیروی هوایی ارتش این ضایعه بزرگ را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و  رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، ملت بزرگ ایران و خانواده شریف شهیدان خدمت تسلیت عرض نموده و برای آن سفر کردگان سعادتمند که با دستی پر از دعای خیر و چراغ روشنی از باقیات و صالحات رفته اند آرزوی غفران و آرامش ابدی و برای بازماندگان که خود را نیز در زمره ایشان می دانیم صبر و اجراین مسئلت می نمایم.

پیام تسلیت فرمانده نیروی پدافند هوایی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش

 امیرسرتیپ عليرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام تسلیت بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

سانحه تاثربرانگیز بالگرد و شهادت عزتمندانه رئیس جمهور شریف، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، مایه تأثر عمیق و تألم شدید شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در همه سنگرهای مسئولیت، عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد و در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و در میدان جهاد خدمت به مردم جان خویش را فدای ملت کرد.

اینجانب به نمایندگی از طرف تمامی کارکنان خدوم نیروی پدافند هوایی ارتش، شهادت رییس جمهور محبوب، خدوم و‌ مغتنم حضرت آیت الله رئیسی و همراهانشان دکتر امیر عبداللهیان وزیر جهادی امور خارجه، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز و نماینده محبوب آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر امام عصر (عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی)، خانواده معظم شهدا و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می کنم.

امید دارم خداوند متعال آن مجاهدان فی سبیل الله را با انبیاء و اولیائش به‌ویژه امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) محشور فرماید.

پیام تسلیت فرمانده نیروی زمینی سپاه در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش
سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، شهادت پرافتخار خادم الرضا و خدمتگزار مخلص مردم قدرشناس، رئیس جمهور مردمی، انقلابی و محبوب ایران اسلامی، حضرت حجت الاسلام والمسلمین، جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی و جمعی از مسئولین گرامی همراه ایشان در حین انجام وظیفه و تلاش برای پیشرفت کشور را به محضر مبارک حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، خانواده معظم شهدا و امت شهید پرور ایران اسلامی تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است 

بسم الله الرحمن الرحیم
مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلٗا (سوره احزاب آیه ۲۳)

شهادت پاداش بزرگ مردان سختکوش است که مخلصانه، سرمایه ارزشمند عمر و مطاع جان خویش را در طریق ادای تکلیف و کسب رضای الهی در طبق اخلاص نهاده‌اند.

خبر غم انگیز شهادت پرافتخار رئیس جمهور انقلابی و خستگی‌ناپذیر ایران اسلامی و جمعی از مسئولین و خدمتگزاران به مردم و نظام و انقلاب، در سالروز ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام موجب تالم و تاثر فراوان گردید.
 
اینجانب با قلبی آکنده از غم و اندوه، ضایعه بزرگ شهادت خادم الرضا، رئیس جمهور مردمی، انقلابی و محبوب ایران اسلامی، جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی و جمعی از مسئولین عزیز خدمتگزار همراه ایشان در حین انجام وظیفه و تلاش بی‌وقفه برای اعتلای کشور را به محضر مبارک حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، خانواده معظم شهدا و امت شهید پرور ایران عزیز اسلامی تسلیت عرض نموده، علو درجات ایشان و سایر شهدای گرانقدر این حادثه، شکیبایی و سلامتی خانواده‌های معظم شهدا، طول عمر با برکت فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی)، پیشرفت و سربلندی مردم قدرشناس و اقتدار روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

در حال تکمیل…

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار