در آئین افتتاح کتابخانه عمومی مشارکتی سردار شهید آخوندی مه‌ولات مطرح شد؛

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی: انس با کتاب نسخه شفابخش و آرام‌بخش جامعه است

حجت‌الاسلام سبزیان گفت: کتاب، زمینه ایجاد آرامش را برای انسان فراهم می‌کند؛ بر همین اساس بدون شک فضای آرام کتابخانه و انس با کتاب موجب آرامش و جلای روح انسان و در نتیجه شادی واقعی می‌شود.
کد خبر: ۶۴۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹ - 31December 2023

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی: انس با کتاب نسخه شفابخش و آرام‌بخش جامعه استبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، همزمان با هفته بصیرت آئین افتتاح کتابخانه عمومی مشارکتی سردار شهید علی‌اکبر آخوندی در راستای تحقق عدالت فرهنگی و افزایش سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و همکاری حوزه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان مه ولات با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی، «محمدرضا حجازی» فرماندار مه‌ولات، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «داوود زاهدی» امام جمعه شهرستان و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سبزیان در سخنانی اظهار داشت: آنچه که در جامعه امروز ما می‌تواند نسخه شفابخش و آرامبخش تلقی شود، بدون شک انس با کتاب و کتابخوانی است.

وی تصریح کرد: کتاب، زمینه ایجاد آرامش را برای انسان فراهم می‌کند؛ بر همین اساس بدون شک فضای آرام کتابخانه و انس با کتاب موجب آرامش و جلای روح انسان و در نتیجه شادی واقعی می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی با اشاره به احداث کتابخانه در حوزه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان مه ولات، افزود: پیشنهاد می‌شود استفاده از این کتابخانه برای عموم مردم امکان‌پذیر شود؛ چراکه ارتباط با نسل کودک، نوجوان و جوان جامعه با این فضا باعث تحکیم ارتباط آنان با مجموعه حوزه و کتابخانه و در نهایت ایجاد برکات فراوان برای جامعه ایران اسلامی می‌شود.

سبزیان گفت: راه و رسم طلبگی از موانست، مجالست و ارتباط با روحانیت عبور می‌کند. تاسیس کتابخانه در حوزه علمیه باعث ارتقای فضای تبلیغاتی و ارتباطی با مردم می‌شود. امروز کتابخانه‌ها مرکز گفت‌وگو، ارتباط با مردم و پاسخگویی به سوالات دانشی هستند؛ حال اگر این فضا در حوزه علمیه شکل گیرد قطعا موجب ارتباط موثر با افراد جستجوگر و پرسشگر خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بدون شک موفقیت‌های یک نسل می‌تواند مرهون ایجاد این کتابخانه در حوزه علمیه باشد، تصریح کرد: برای تبلیغ و اشاعه زندگی ایرانی اسلامی راهی جز انس با کتاب نداریم؛ لذا در جبهه انقلاب و دین باید به این نکته توجه داشته باشیم که کتاب یک عامل تبلیغی و موثر در این مسیر است.

سبزیان در پایان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، تاکید کرد: شعار اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایران کتابخوان است. ایشان تاکید دارند روی دیگر دانایی، توانایی است و قطعا ایران توانا از ایران دانا می‌گذرد و ایران قوی، ایرانی است که کتابخوان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار