در آئین رونمایی از کتاب «دفاع از حضرت فاطمه زهرا(س)» مطرح شد؛

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی: شعر جزو ابزارهای مهم توسعه اسلام است

حجت‌الاسلام سبزیان گفت: بدون شک اگر معارف اهل‌بیت (ع) با بیانی منظوم ارائه شود، بسیاری از زیبائی‌های کلام اهل‌بیت (ع) به خوبی به نسل نوجوان و جوان منتقل می‌شود؛ بر همین اساس شعر یکی از ابزار‌های مهم توسعه اسلام به شمار می‌رود.
کد خبر: ۶۴۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹ - 03January 2024

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی: شعر جزو ابزارهای مهم توسعه اسلام استبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، آئین رو نمایی از کتاب «دفاع از حضرت فاطمه زهرا (س)» با حضور «سید عمران موسوی گرمارودی» نویسنده اثر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی و جمعی از فعالان فرهنگی و حوزه کتاب به میزبانی کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان مشهد برگزار شد.

در ابتدا این مراسم حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سبزیان ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: شعر یکی از ابزارهای مهم توسعه اسلام است. بدون شک اگر معارف اهل‌بیت (ع) با بیانی منظوم ارائه شود، بسیاری از زیبائی‌های کلام اهل‌بیت (ع) به خوبی به نسل نوجوان و جوان منتقل می‌شود‌.

وی با اشاره به فعالیت محافل ادبی در کتابخانه‌های عمومی، افزود: امروز نیز معتقدم اگر به دنبال معرفی موثر اهل‌بیت (ع) به جامعه و به ویژه نسل جوان هستیم، باید به محافل ادبی که با حضور نویسندگان با تجربه و نوقلم در حال فعالیت هستند، توجه ویژه داشته باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی خطاب به شاعران آئینی، گفت: قاطعانه می‌گویم اهل‌بیت (ع) زیر دین کسی نمی‌مانند؛ لذا هر خدمتی به ایشان شود قطعا آن فرد پاسخی مناسب دریافت خواهد کرد‌.

در ادامه سید مصطفی موسوی گرمارودی، نویسنده و شاعر نامی کشور بیان داشت: آنچه که برای من مایه مباهات است این است که در طول عمر خود تا به امروز بالغ بر ۴۵ نسخه کتاب و مقاله پژوهشی نگاشته‌ام که تمامی آنها به نوعی برای معرفی موثرتر اهل‌بیت (ع) بوده است. امیدوارم این نگاشته‌ها ره توشه‌ای برای آخرت من باشد.

وی با اشاره به محتوای رمان منحوس سلمان رشدی در مذمت قرآن کریم و پیامبر (ص)، ادامه داد: بسیاری از نویسندگان برای این کتاب نقدها نوشتند. من تلاش کردم نوشته‌ای کاملتر در راستای دفاع از کلام الله خدا ارائه دهم که نتیجه آن پس از ۱۱ سال کتاب «مسیا خاتم رسولان» با محوریت زندگی و شخصیت حضرت محمد (ص) بود.

موسوی گرمارودی ضمن معرفی کتاب «دفاع از فاطمه زهرا (س)» اثر سیدعمران موسوی گرمارودی، اظهار کرد: سیدعمران در این کتاب تلاش کرده است تا نسبت به نارواهایی که به مقام والای بانوی بزرگ دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) شده است، دفاعیه‌ای در خور شان ارائه دهد.

وی تاکید کرد: دغدغه من معرفی موثر و مفید ائمه اطهار (ع) به مردمی است که مورد تهاجمات فرهنگی دشمنان قرار گرفته‌اند. توجه داشته باشید متون آئینی همچون شعر و نثر باید به گونه‌ای باشد که مردم و به ویژه نسل جوان از خوانش آن لذت برده و به معرفت دقیقی نسبت به آن حوزه برسند.

در پایان نیز سیدعمران موسوی گرمارودی، نویسنده کتاب «دفاع از حضرت فاطمه زهرا(س)» ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت مقام زن و مادر گفت: کتاب‌هایی که در حوزه معارف فاطمی منتشر شده است در واقع مجموعه قصه‌هایی است که با محوریت زندگی و شخصیت ایشان برای کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده بود.

انتهای یپام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار