اجتماع مردمی در میدان ولی‌عصر (عج) در پی شهادت رئیس جمهور+ فیلم

اجتماع مردمی در پی درگذشت شهادت‌ آیت‌الله رئیسی و همراهانش در میدان ولیعصر (عج) برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶ - 20May 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اجتماع مردمی در پی شهادت‌ آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و دیگر همراهان آن‌ها، عصر امروز (دوشنبه) در میدان ولی‌عصر (عج) تهران برگزار شد.

اجتماع مردمی در میدان ولی‌عصر (عج) در پی شهادت رئیس جمهور+ فیلم

مردم با حضور گسترده در میدان ولیعصر (عج)، با در دست داشتن تصاویر شهیدان سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان، در سوگ خادمان ملت فریاد «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز...» سر می‌دهند.

مردم اعم از مرد و زن، پیر و جوان در حال و هوایی عجیبی همچون حال و هوایی که در ایام شهادت سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی در کشور حاکم بود، پای روایت‌گری کوتاه حاج حسین یکتا و مدیحه‌سرایی میثم مطیعی، حنیف طاهری و امیر عباسی اشک می‌ریزند؛ حال و هوایی که دل‌های آن‌ها را به هم نزدیک کرده و در این میان، هرکسی با هر ظاهری آمده تا دست‌های خود را بر سینه بگذارد و در سالروز ولادت امام هشتم (ع) به ولی‌نعمت ایران اسلامی سلام دهد و عروج شهادت‌گونه خادم او را تسلیت بگوید.

حجت‌الاسلام رئیسی لیاقت شهادت داشت

فریاد «سلام امام رضا (ع)» در میان مردم عزادار که بلند می‌شود، به سراغ یکی از عزاداران می‌روم، تا از او درباره جمله‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در پیام تسلیت خود درباره حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» فرمودند، سوال کنم؛ جمله‌ای که در پوستر عکس شهید رئیسی که وی در دستان خود دارد؛ «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت».

وی در این‌باره به خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس گفت: «خاصیت ولایی بودن، بسیجی بودن، مردم‌دار بودن و چشم به داخل داشتن، همین است؛ حجت‌الاسلام رئیسی لیاقت شهادت را داشت و شهادت هم نصیب او شد؛ چراکه سالم بود و با مردم خود یکی بود».

هیچ‌چیزی جز شهادت نمی‌توانست دستمزد حجت‌الاسلام رئیسی را بدهد

همین‌طور که مراسم در جریان است، به سراغ یکی دیگر از تجمع‌کنندگان نیز می‌روم تا نظر او را هم درباره جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی درمورد شهید حجت‌الاسلام رئیسی بپرسیم. وی که تصوری از رئیس‌جمهور شهیدمان را در دست دارد، می‌گوید: «شهید حجت‌الاسلام رئیسی برای خدمت به مردم روز و شب نمی‌شناخت و حتی پنج‌شنبه و جمعه را هم برای افتتاح پروژه‌ها و خدمت به مردم اختصاص می‌داد و هیچ‌چیزی جز شهادت نمی‌توانست دستمزد او را بدهد».

اجتماع مردمی در میدان ولی‌عصر (عج) در پی شهادت رئیس جمهور+ فیلم

خداوند وعده داده تا شهادت را نصیب مردان خدایی کند

همچنان مراسم با روضه‌خوانی مداحان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و اشک و آه مردم ادامه دارد که در میان انبوه جمعیت حاضر در میدان ولیعصر (عج) به سراغ یکی دیگر از حاضران می‌روم. او که تصویری از امام خمینی (ره)، امام خامنه‌ای و شهید حجت‌الاسلام رئیسی را در دست دارد و  رئیس‌جمهور شهیدمان را سیدالشهدای خدمت لقب داده است، به خبرنگار دفاع‌پرس درباره جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این‌که «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت»، می‌گوید: دیدارهای مردمی و صداقتی که حجت‌الاسلام رئیسی در طول دوران ریاست‌جمهوری خود داشت، موجب شد تا او در دل مردم جای بگیرد. او حتی پنج‌شنبه و جمعه‌های خود را هم برای خدمت به مردم و سفرهای استانی اختصاص داده و در میان محرومان حضور پیدا می‌کرد.

وی می‌افزاید: مردان خدایی امثال شهیدان رجایی، بهشتی و سلیمانی، پاکدست، شجاع، دشمن‌ستیز و نترس بودند و خداوند وعده داده است تا شهادت را نصیب کسانی که در کنار مظلومان صادقانه ایستاده‌اند، بکند.

اجتماع مردمی در میدان ولی‌عصر (عج) در پی شهادت رئیس جمهور+ فیلم

رئیسی ثابت کرد که می‌شود بزرگ‌مرد سیاست بود؛ اما با اخلاق بود

حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، همان چهره آشنای قرآنی کشور سخنران تجمع مردم تهران در میدان ولیعصر (عج) است؛ او نیز در حالی هنوز اشک در چشمان مردم، پس از مدیحه‌سرایی جاری است، می‌گوید: شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی از محسنین بود و جزای محسنین را گرفت و از بندگان صالح خدا بود.

وی سخنان خود را این‌گونه ادامه می‌دهد: کسی که کمترین ارتباط را با شهید حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی داشت، دو نکته را در وی خیلی خوب می‌فهمید؛ اول اینکه او گداخته خدمت بود؛ هر طرحی که داده می‌شد، برای او دغدغه بود تا ببیند که این طرح چگونه مشکل مردم، خصوصاً مستضعفان را حل می‌کند.

حجت‌الاسلام قاسمیان همچنین با اشاره به ویژگی دوم شهید حجت‌الاسلام رئیسی، می‌گوید: حجت‌الاسلام رئیسی مرد اخلاق بود؛ کسی که در قله مناسب سیاسی بنشیند، پرونده‌های دیگران زیر دست او باشد و طعنه بخورد؛ اما سکوت کند.

این چهره قرآنی کشور با بیان این‌که سیاسیون باید از رئیسی یاد بگیرند؛ چراکه می‌شود بزرگ‌مرد سیاست بود؛ اما با اخلاق بود، تأکید می‌کند: حق حجت‌الاسلام رئیسی شهادت بود؛ ما دلمان خون است؛ اما شهادت به حیات برتر رسیدن است و حوادث تاریخ، قرآن کریم و بیانات امام (ره) نشان داده است که با شهادت‌ها ما نه‌تنها متوقف نمی‌شویم؛ بلکه یک پله بالاتر نیز می‌رویم و امام خمینی هنگام شهادت شهید رجایی فرمودند که اسلام به شخص‌ها گره نخورده، بلکه به حقیقت گره خورده است.

اجتماع مردمی در میدان ولی‌عصر (عج) در پی شهادت رئیس جمهور+ فیلم

حجت‌الاسلام قاسمیان با بیان اینکه قرآن را در سازمان ملل در دست گرفتن و بالا آوردن، جرأت، جسارت و دلیری می‌خواهد، تأکید می‌کند: انقلاب اسلامی با شهادت حجت‌الاسلام رئیسی درحال بیمه شدن است؛ چراکه امروز همه می‌گویند که ما دولت انقلابی، کار انقلابی و مسئول انقلابی می‌خواهیم؛ یعنی همه دارند تکلیف مسئولان آینده را نیز روشن می‌کنند که ما ایمان مجاهدانه می‌خواهیم.

مراسم کم‌کم با اجرای گروه سرود و مدیحه‌سرایی محمدحسین پویان‌فر روبه پایان است؛ مراسمی که جمعیت حاضر در آن، ثابت کردند که شهادت پایان راه امثال شهید رئیسی‌ها نیست؛ بلکه این شهادت‌ها موجب می‌شود تا این انقلاب روزبه‌روز به قله‌های اقتدار نزدیک‌تر از گذشته شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار