دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی:

عدم توجه خانواده به فرزندان عامل اصلی آسیب‌های اجتماعی است

زندی گفت: بسیاری از جرایم و مشکلات اعم از ۵۵ درصد از طلاق‌ها و ۲۳ درصد از خشونت‌های خانگی و اجتماعی زاییده پدیده شوم اعتیاد است، اما اصلی‌ترین علت مبتلا به اعتیاد عدم توجه خانواده به فرزندان است.
کد خبر: ۶۳۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰ - 12December 2023

عدم توجه خانواده به فرزندان عامل اصلی آسیب‌های اجتماعی استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مراسم رونمایی از کتاب «نابسامان» امروز با حضور «نازنین موسوی» نویسنده اثر، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، «علی زندی» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی و جمعی از اهالی کتاب در کتابخانه عمومی دهخدا شهرستان مشهد برگزار شد.

زندی در این مراسم با تاکید بر اینکه معتاد درمان می‌شود، اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف باید شخصیت گمشده را به معتادین بازگرداند و امید را در وجود آن‌ها احیا کنیم. بدون شک اعتیاد از هر دری وارد شود، جان، روح و ناموس فرد از دری دیگر خارج می‌شود.

وی افزود: بسیاری از جرائم و مشکلات اعم از ۵۵ درصد از طلاق‌ها و ۲۳ درصد از خشونت‌های خانگی و اجتماعی زاییده پدیده شوم اعتیاد است. برای یافتن علت ابتلای افراد به اعتیاد باید به خانواده و جامعه توجه داشته باشیم و بدون شک خانواده از تاثیر بیشتری در این حوزه برخوردار است. متاسفانه در خانواده‌های امروزی کمتر به مسائل عاطفی توجه می‌شود و این اصلی‌ترین علت مبتلای افراد به بلای خانمانسوز اعتیاد است.

زندی تاکید کرد: اعتیاد مسئله‌ای است که تحصیل‌کرده و بی‌سواد نمی‌شناسد و هر فردی از هر قشری می‌تواند به این دام بیافتد؛ لذا باید علاوه بر دولت، جامعه و به عبارتی مردم نیز در حل این مشکل همراهی داشته باشند.

ترک اعتیاد نیازمند کسب مهارت، برخورد و تغییر نگرش است

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سبزیان در سخنانی بیان داشت: کتاب نابسامان اثر ارزشمندی است که به موضوعات جامعه و افراد پیرامون ما پرداخته است. به عبارت دیگر این اثر یک تجربه زیسته است که به روایتگری صادقانه در حوزه اعتیاد به مواد مخدر می‌پردازد.

وی با اشاره به کاهش سن افراد مبتلا به اعتیاد، گفت: این کتاب به بیان این مسئله می‌پردازد که در ترک اعتیاد نیازمند به مهارت است. اینکه چگونه با یک فرد مبتلا به اعتیاد برخورد کنیم. امروز ما نیازمند تغییر نگرش خود نسبت به این قبیل انسان‌ها و در حوزه‌های مختلف هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تاکید کرد: در کتاب «نابسامان» خانواده به عنوان محور ابتلا و یا انگیزه عدم ترک اعتیاد افراد معرفی شده است. در بخشی از کتاب مادر سامان می‌گوید «او چه جانوری است؟»، باید به والدین بگوییم جانورها نیز معتاد می‌شوند؛ چرا که تهدید، توهین و عدم توجه به فرزندان موجب گرایش آنها به راه‌های نادرست می‌شود.

این مقام مسئول خطاب به نویسنده اثر، گفت: مردم را تشویق به مطالعه کتاب کنید؛ چراکه روح امید را در انسان زنده نگاه می‌دارد. همچنین بیشتر می‌توان از آموزه‌های دینی در نگارش این کتاب و در راستای پیشگیری و درمان اعتیاد استفاده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار