سفیر ایران در ارمنستان:

امروز فلسطین محک و ملاک شرافت انسانی است

سبحانی با بیان اینکه امروز فلسطین محک و ملاک شرافت انسانی است، گفت: صهیونیست‌ها به دنبال شکست حماس هستند، اما فقط خودشان را شکست می‌دهند.
کد خبر: ۶۳۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹ - 05December 2023

آیا کشتن کودکان دفاع از خود است؟/ صهیونیست‌ها در نهایت خودشان را شکست می‌دهندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «مهدی سبحانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در میزگرد استاندارد‌های دوگانه غرب در خاورمیانه که از سوی موسسه مطالعات آلترناتیو و با شرکت سفرای چین، بلاروس، قزاقستان، سوریه و روسیه و جمعی از مقامات و تحلیلگران ارمنی برگزار شد، طی سخنانی با ارائه آماری از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار داشت: اگر کسی می‌تواند در مورد شرایط فاجعه‌بار و نسل‌کشی موجود در غزه سکوت کند، چیزی از انسانیت نمی‌داند. بمباران مدارس، بیمارستان‌ها، کمپ‌های بیگناهان و مردم عادی چه توجیهی دارد؟

سبحانی خاطرنشان کرد: آن‌ها به دنبال شکست حماس هستند، اما فقط خودشان را شکست می‌دهند.

وی افزود: تعداد کودکانی که در ظرف چند هفته در غزه کشته شده‌اند، بیش از تعداد کودکان کشته شده در افعانستان و عراق طی چند سال جنگ و خونریزی بوده است. چه بسیار مادرانی که فرزندان مرده خود را در آغوش گرفتند و پدرانی که ناامید در میان آوار به دنبال اعضای خانواده خود بودند.

سفیر ایران در ایروان گفت: مسئله غزه، مسئله حماس نیست، مسئله فلسطین است. غزه جوهره فلسطین و ترجمان آشکار رنج و درد مردمی است که ۷۵ سال تحت ظلم و فشار و جنایت صهیونیسم هستند. غزه بخشی از یک کل است. امروز فلسطین محک و ملاک شرافت انسانی است. آنچه امروز توسط اسرائیل در غزه انجام می‌شود، مصداق روشن جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

سبحانی با بیان اینکه مواضع اتحادیه اروپا و آمریکا در قبال حوادث غزه و جنایات رژیم اسرائیل و اصرار بنیادگرانه بر آن، مبین اوج انحطاط اخلاق و زوال عقل است، افزود: غزه نشان داد که پلورالیسم معرفتی مورد ادعای غرب و لیبرال دموکراسی بر اساس مدرنیته نه تنها برای جهان صلح نیاورده است، بلکه عامل قساوت‌های تاریخی هم بوده است. قساوت در تمدن غرب بیش از هر تمدن و امپراطوری دیگر است. اکنون غرب به ویژه آمریکا و اروپا در معرض امتحانی سخت قرار گرفته‌اند که سرنوشت تمدن غربی و نظم جهانی غرب محور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: فرهنگ و تمدن غرب همان تمدنی است که وقتی با بمب فسفری بیش از شش هزار کودک را شهید می‌کنند، می‌گویند اسرائیل دارد از خودش دفاع می‌کند. آیا کشتن کودکان دفاع از خود است؟

سبحانی تأکید کرد که عقوبت جنایات در غزه از بیرون و درون دامن آن‌ها را خواهد گرفت.

سفیر ایران در پایان سخنان خود پنج اصل را به عنوان موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات غزه برشمرد که عبارتند از: جنگ در غزه و جنایات و نسل کشی باید متوقف شود. گذرگاه‌ها باز شوند و غزه از محاصره خارج شود. سیاست کوچاندن اهالی غزه محکوم و محتوم به شکست است و باید با آن مقابله شود. جنایتکاران جنگی در غزه باید تحت پیگرد حقوقی قرار گیرند. کمیته‌ای ویژه و تخصصی برای رسیدگی به جنایات جنگی اسرائیل تشکیل شود.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار