یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

دیپلماسی ورزش؛ ابزاری برای مقابله با رژیم جعلی صهیونیستی

میدان ورزش، میدان ترس و ملاحظه نیست بلکه میدان شجاعت و پیش رفتن است. در این مسیر ورزشکاران نباید در برابر تهدیدات و هنجار‌های غلط و تحمیلی قدرت‌های زورگو تسلیم شوند.
کد خبر: ۶۳۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۴ - 05December 2023

دیپلماسی ورزش؛ ابزاری برای مقابله با رژیم جعلی صهیونیستیگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سمانه حسن‌خانی؛ روابط جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ قطع شده و جمهوری اسلامی ایران اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.

ورزشکاران غیرتمند و جوانمرد کشورمان هم به دنبال قطع روابط دیپلماتیک ایران با این رژیم جعلی با چشم‌پوشی از مدال‌ها و عناوین مهم بین‌المللی در راستای حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی از رویارویی با نمایندگان رژیم صهیونیستی خودداری کردند.

عدم رویارویی ورزشکاران ایران با نمایندگان رژیم غاصب صهیونیستی برگرفته از آرمان و اهداف نظام جمهوری اسلامی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین است؛ بیش از ۲۵۰ ورزشکار زن و مرد ایرانی در بیش از ۲۴ رشته ورزشی با انگیزه‌های جوانمردانه در رویداد‌های بین‌المللی از رویارویی با نمایندگان اسرائیل غاصب خودداری کردند.

این روز‌ها که عملیات غرورآفرین طوفان‌الاقصی جبهه مقاومت اسلامی علیه ۷۵ سال جنایت، قتل و غارت و ظلم و استبداد رژیم جعلی به موفقیت رسید و مردم فلسطین پس از این سال‌ها می‌خواهند به حق قانونی خود برسند، این رژیم جعلی برای اثبات حقانیت جعلی خود دست به کشتار غیرنظامیان اعم از زنان، کودکان، خبرنگاران، بیمارستانها، مساجد و هرجایی که از نظر صلیب سرخ جهانی در زمان وقوع جنگ ممنوع است زده است.

به دنبال این حادثه تلخ و جانکاه که بیش از یک ماه از آن می‌گذرد بیش از پیش ورزشکاران کشور‌های جهان به ماهیت اصلی این رژیم جعلی پی بردند و احتمالا جواب سوال خود را یافتند که چرا ورزشکاران ملی ایران حاضر نیستند با ورزشکاران این رژیم غاصب در میادین بین‌المللی حاضر شوند و مدال طلا را (عطایش) به لقایش بخشیدند.

امام علی علیه السلام هم در این باره می‌فرمایند: «فَوْتُ الْحَاجَةِ أَهْوَنُ مِنْ طَلَبِهَا إِلَى غَیْرِ أَهْلِهَا؛ از دست رفتن حاجت بهتر از طلب کردن آن از نااهلان است!»

اخیرا هم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار قهرمانان ورزشی، مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی از ورزشکار‌هایی که هر کدام به نحوی در حمایت از فلسطین موضع گرفتند قدردانی کردند. معظم‌له با تشکر از تیم ملی فوتبال که به نشانه دفاع از مظلوم در مسابقات چهارجانبه فوتبال در اردن با چفیه به میدان رفت گفتند: از ورزشکارانی که مدال‌های خود را به کودکان غزه و شهیدان فاجعه‌آفرینی صهیونیست‌ها در یک بیمارستان اهدا کردند و ورزشکارانی که از رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی خودداری می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم.

امام خامنه‌ای اینگونه رفتار‌های تحسین برانگیز را بخشی از قدرت ملی ایران برشمردند و گفتند: ورزشکاران اغلب کشور‌ها برای ملت خود افتخارآفرینی می‌کنند، اما این رفتار‌های زیبا و پرمعنا بالاتر از افتخارات ورزشی است چرا که افتخارات انسانی است.

به گفته ایشان حقانیت فلسطین مظلوم و جعلی بودن رژیم صهیونیستی امروز بیشتر از همیشه آشکار می‌شود. چهره‌ی برجسته، شاخص و دارای منطق و دارای اعتماد به نفس از ملت ایران در مقابل چشم‌های صد‌ها میلیون تماشاگر ورزش قرار می‌گیرد و به منزله قدرت ملی ایران است.

اما در برابر این جنایت آشکاری که هر روز مردم یک منطقه را به کام مرگ فرو می‌برد جنگ میان اوکراین و روسیه شوخی بیش نیست. در این مهلکه به وضوح سیاست دوگانه غرب در میدان ورزش را مشاهده کردیم.

«وادیم گوتسایت» وزیر ورزش اوکراین گفته بود که در صورت شرکت ورزشکاران روسیه و بلاروس در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، اوکراین این رویداد ورزشی را تحریم می‌کند. در حالی که ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه دارند در برخی ورزش‌ها با پرچم بی‌طرف رقابت کنند، اما از حضور در بسیاری از ورزش‌ها منع شده‌اند.

کمیته بین‌المللی المپیک هم اعلام کرد که روس‌ها و بلاروس‌ها باید از شرکت در مسابقات منع شوند تا از یکپارچگی مسابقات ورزشی جهانی محافظت شود. شورای المپیک آسیا هم بدون هیچ جزئیاتی اعلام کرد که حضور روسیه و بلاروس در بازی‌های آسیایی هانگژو منتفی است؛ روابط روسیه و بلاروس با اکثر کشور‌های اروپایی پس از حمله به اوکراین، دلیل اصلی آن‌ها بود.

حال ورزشکاران برخی از کشور‌های غربی را با ورزشکاران ایرانی مقایسه کنید کدامشان در میادین بزرگ بین‌المللی حاضر نشدند با نمایندگان رژیم جعلی مبارزه کنند و کدامشان با ورزشکاران روسیه مشکل داشتند!

چشمانتان را کامل باز کنید و جنایت آشکار و عدم مشروعیت این رژیم جعلی را ببینید و پازل جنگ روسیه و اوکراین را در کنار جنگ غزه قرار دهید کدامیک مستحق است که در مسابقات ورزشی نباشد؛ درست تحلیل و بررسی کنید.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار