طی سخنانی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: نافرمانی از قوانین نظام سلطه؛ مهم‌ترین توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به ورزشکاران/ تبیین حقایق باید با تکیه بر باورها باشد

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: بیشتر نکاتی که اخیراً رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع ورزشکاران به آن‌ها اشاره داشتند؛ توصیه به نافرمانی از قوانین نظام سلطه بود نه پذیرش آن چراکه اگر ما قواعد آن‌ها را بپذیریم؛ انسانیت، هویت مستقل و آزادی خود را از دست داده‌ایم.
کد خبر: ۶۳۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹ - 28November 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: نافرمانی از قوانین نظام سلطه؛ مهم‌ترین توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به ورزشکاران/ تبیین حقایق باید با تکیه بر باورها باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست بصیرتی ویژه کارکنان و بسیجیان اداره‌کل ورزش و جوانان استان که امروز به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهار داشت: کلام امامین انقلاب اسلامی، چراغ راه ماست. باید این سخنان را شنید، فهمید، پذیرفت و در ادامه؛ مومنانه به آن‌ها عمل کرد و سرباز این مسیر بود. وقتی که متوجه محتوای چنین کلام‌هایی شدیم؛ نباید کوتاهی کنیم بلکه بایستی به اندازه وسع ادای تکلیف داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت نقش‌آفرینی نخبگان در عرصه جهاد تبیین افزود: حوزه جهاد تبیین بر حقایق، مبانی و واقعیات صحنه متمرکز است. بین حقیقت و واقعیت؛ فاصله است. به همین جهت، در امر تبیین تلاش می‌شود حقایق در ورای واقعیت‌ها نشان داده شود به بیان دیگر؛ تبیین حقایق در میدان‌ها بایستی با تکیه بر باورها باشد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به بازگشت آوارگان فلسطینی در روزهای اخیر به غزه اشاره کرد و افزود: ممکن است کسی که چنین صحنه‌ای را می‌بیند با خود بگوید که این افراد دارند به سوی مرگ قدم برمی‌دارند؛ اما حقیقت این است که آن‌هایی که به خانه و کاشانه خود در غزه باز می‌گردند؛ رهروان راه خدا هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه درباره مسائل جاری بدون استناد به پیشینه وقایع نمی‌توان سخن گفت، یادآور شد: هنگامی که فرمان تشکیل بسیج مستضعفین توسط امام خمینی (ره) صادر شد هیچ کس تصور نمی‌کرد؛ این ساختار در بستر زمان به چنین گسترش و پویایی برسد. علاوه بر جغرافیای جمهوری اسلامی ایران، سرتاسر عالم از شاخسار این نهال و درخت پرثمر بهره‌مند هستند.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه امروز بسیج جهان اسلام در تمام کشورهای اسلامی تشکیل شده و نمود عملیاتی داشته و کارآمد است؛ تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی؛ روزی نبود که دشمنان آرزوی فروپاشی آن را نداشته و در این راستا دست به اقدامات نزده باشند که تحمیل جنگ‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی از جمله این توطئه‌ها است. اگر آن‌ها در این عرصه نتوانسته‌اند موفق شوند؛ بدان خاطر است که اولاً خواست خدا بر این بوده و ثانیاً؛ مردم ایران در میادین مختلف حضور داشتند و در مقابل زیاده‌خواهی‌های آن‌ها ایستاده‌اند.

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره عملیات «طوفان‌الاقصی»؛ مبنی بر شکست غیرقابل ترمیم و ضربه فنی شدن رژیم صهیونیستی در عرصه رویارویی با مبارزان مقاومت اسلامی فلسطین، تأکید کرد: دامنه این اتفاقات تا نابودی اسرائیل پیش خواهد رفت چراکه در گذشته امام خمینی (ره) فقط آرزوی نابودی این رژیم اشغالگر را بیان می‌کردند اما امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی برای نابودی اسرائیل ضرب‌الاجل و زمان تعیین کرده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در کوران جنگ تحلیل‌ها باید واقعیات را دریافت و مشاهده کرد، بیان داشت: جنایتکار هرچه که بیشتر جنایت کند، به سمت نابودی نزدیکتر می‌شود، از سوی دیگر؛ مظلوم هرچه که بیشتر مقاومت کند حقانیتش بیشتر اثبات می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع ورزشکاران اظهار داشت: اکثر نکاتی که ایشان در روزهای اخیر در جمع ورزشکاران به آن اشاره داشتند؛ توصیه به نافرمانی از قوانین نظام سلطه بود نه پذیرش آن چراکه اگر ما قواعد آن‌ها را بپذیریم؛ انسانیت، هویت مستقل و آزادی خود را از دست داده‌ایم.

یوسفعلی‌زاده در تکمیل صحبت‌های خود یادآور شد: در میدان ورزش هرگاه که نظام سلطه اراده کند؛ ورزش سیاسی می‌شود به طوری که کار را به جایی می‌رساند که کشوری در عرصه مسابقات ورزشی و رقابت‌ها حذف شود؛ اما همین تفکر در جای دیگر منادی این مسئله می‌شود که ورزش را نباید سیاسی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار