در یادواره شهدای دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: حضور به‌هنگام بسیج یاریگر نظام اسلامی در بحران‌ها/ بسیج تعیین‌کننده معادلات است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: نظام جمهوری اسلامی هر کجا به حضور کفرستیز آحاد ملت ایران نیاز داشته، شجره طیبه بسیج به میدان آمده است.
کد خبر: ۶۳۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷ - 27November 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: حضور به‌هنگام بسیج یاریگر نظام اسلامی در بحران‌ها/ بسیج جهان اسلام تعیین‌کننده معادلات بین‌المللی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت هفته بسیج یادواره شهدای دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد؛ با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و دانشجومعلمان در تالار ابن هیثم این دانشگاه برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم با اشاره به تقارن ایام شهادت حضرت زهرا (س) و آغاز چهل و پنجمین سالگرد تأسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره)، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در مسیر پرفراز و نشیب خود؛ درس‌ها و عبرت‌های فراوانی را به پیرامون خود آموخته است. در این سال‌ها هم تمرین بسیجی شدن صورت گرفته است و هم برخی افراد در داخل و خارج بر ضد این مکتب، فعالیت داشته‌اند. این راه در بستر زمان، امتداد داشته است.

وی با بیان اینکه سال‌های نخست تأسیس بسیج، با ایام دفاع مقدس مقارن شد،  یادآور شد: برخی گمان می‌کردند که تأسیس بسیج برای اتمام و تعیین تکلیف جنگ تحمیلی بوده است امام امام خمینی (ره) در روزهای پایانی عمر خود در آذر ۱۳۶۷؛ در پیامی که به مناسبت هفته بسیج داشتند، آن گمانه‌ها را باطل کردند. ایشان در آن پیام چنین می‌فرمایند: «...بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشۀ پاک اسلامی است که تربیت‏‎‌‎‏یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند. بسیج لشکر مخلص خداست که‏‎ ‎‏دفتر تشکل آن را همۀ مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند.‏ من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با‏‎ ‎‏بسیجیانم محشور گرداند، چراکه در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام». من معتقدم که به این پیام، مجدداً و از سر ارادت باید نگاهی دوباره داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه تأکید کرد: بسیج به کوری چشم دشمن و شادی دل دوستان موفقیت و جلوه باشکوهی را از خود بروز داده است.

این مقام مسئول در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به روزهای پایانی دفاع مقدس گفت: در برهه زمانی یک ماهه قبل و بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸؛ در معاونت طرح و برنامه بسیج مشغول به فعالیت بودم. در این مقطع زمانی و با توجه به توطئه دشمنان و منافقین در عملیات مرصاد بیش از دو برابر زمان‌های دیگر در ایام دفاع مقدس، نیرو به جبهه‌ها اعزام شد که از این فراوانی و تعداد قریب به ۳۲ درصد افراد از بین جامعه فرهنگیان استان بودند که این خود، افتخار بزرگی برای این قشر است.

یوسفعلی‌زاده یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی هر کجا به حضور کفرستیز آحاد ملت ایران نیاز داشته، شجره طیبه بسیج به میدان آمده است که امدادرسانی به مستضعفان، مقابله با شیوع ویروس کرونا، خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان از سیل و زلزله و مقابله با آشوب‌های سال گذشته از جمله این موارد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به موفقیت رزمندگان حماس در عملیات «طوفان‌الاقصی» گفت: این روزها جهانخواران، خواب راحتی ندارند چراکه دوران ظلم و جورشان پایان یافته و می‌دانند که هر حرکتی انجام دهند؛ از سمت مستضعفان پاسخی را دریافت خواهند کرد. آن‌ها می‌دانند که دوران بزن دررو در ایران اسلامی و در جهان اسلام پایان یافته و این پیروزی‌ها از برکات حضور بسیج در گستره جهان اسلام حاصل شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بسیج جهان اسلام تعیین‌کننده و تغییردهنده معادلات بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: این روزها شاهدیم که رژیم کودک‌کش صهیونیستی دچار استیصال و درماندگی شده و مجبور است در مقابل یک گروه کوچک و مقاوم تن به سازش بدهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به تعبیر «شکست غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستی» پس از عملیات «طوفان الاقصی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ابراز داشت: در روزهای نخست، این شکست بیشتر در ابعاد امنیتی و اطلاعاتی مورد توجه بود اما رفته‌رفته غیرقابل ترمیم بودن شکست اسرائیل در حوزه‌هایی نظیر تبلیغاتی، روانی و شناختی نیز نمایان و مطرح شد.

وی همچنین یادآور شد: بسیج همواره دارای سه خصلت عزت‌آفرین اخلاص، برخورداری از بصیرت و عمل به هنگام بوده و هست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار