استاندار کردستان:

دولت سیزدهم، متعهد به خدمات‌رسانی به جامعه معلولان است

«زارعی کوشا» از معلولان به عنوان توان‌یابان نام برد و گفت: دولت مردمی متعهد و مشتاق خدمات‌رسانی به جامعه معلولان بوده و در این راستا اقدامات خوبی انجام گرفته است.
کد خبر: ۶۳۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲ - 04December 2023

دولت مردمی متعهد و مشتاق خدمات‌رسانی به جامعه معلولان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان به مناسبت هفته معلولیت از معلولان به عنوان توان‌یابان نام برد و اظهار داشت: جامعه معلولان با توکل به پروردگار یکتا و تکیه بر اراده محکم و خودباوری، در عرصه های مختلف هنری، علمی و فنی و ورزشی نشان داد که توانمند و افتخار آمیز است.

وی با اشاره به تاثیر فعالیت‌های ورزشی بر سلامتی معلولان، افزود: ورزش و برنامه‌های تربیت بدنی جزو واجبات برنامه‌های روتین این قشر است که باید به آن توجه ویژه شود.

زارعی کوشا با تاکید بر حمایت از برنامه‌های ورزشی جامعه معلولان و بازسازی فضاهای ورزشی در مجموعه ۲۲ گلان و دیگر اماکن ورزشی در استان، ادامه داد: ترغیب و تشویق جامعه توان‌یاب به ورزش از طریق برنامه‌های ورزشی و فرهنگی، جشنواره‌ها و مسابقات مختلف را جزو اولویت‌ها می‌دانیم و حمایت خواهیم کرد. دولت مردمی متعهد و مشتاق خدمات‌رسانی به جامعه معلولان بوده و در این راستا اقدامات خوبی انجام گرفته است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: پیگیر مطالبات معلولان از طریق مجموعه مدیریت در سطح کلان، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون هستیم و در این راستا ضمن اهمیت بیان دیدگاه کارشناسی نسبت به قانون توسط بهزیستی، سمن‌ها و تشکل‌های مردمی، امیدواریم گره‌گشایی از مشکلات این افراد از جامعه نیز فراهم شود.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین مساله امروز در استان و سایر نقاط مناسب سازی معابر است که اهتمام ویژه را می‌طلبد و این مهم را در دستور کار قرار می‌دهیم، افزود: مناسب سازی ادارات، اماکن، معابر و فضای شهری ویژه توانخواهان و دسترسی آسان آنان به خدمات باید در اولویت قرار گیرد. با توجه به شرایط توپوگرافی خاص شهر سنندج با وجود تپه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد، دستگاه‌های ذیربط موظف هستند معابر را جهت تردد آسان توانخواهان بدون مشکل و مانع، در شهر فراهم کنند.

انتهای پیام/ شیما صادقی

نظر شما
پربیننده ها