مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه بیت‌المقدس استان کردستان:

یادواره شهدا راهی برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت است

سرهنگ «پیرزاد» برگزاری یادواره شهدا را راهی برای تربیت نسل جدید و آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد گفت: یادواره خانگی شهدا یکی از این برنامه‌ها است که باحضور خانواده و اقوام شهید و مسئولان در منزل آن شهید والامقام برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲ - 16September 2023

یادواره‌ شهدا راهی برای تربیت نسل جدید و آشنایی آنها با فرهنگ ایثار و شهادت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سرهنگ «مصطفی پیرزاد» مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در جلسه برنامه‌ریزی کمیته ایثارگران گرامیداشت چهل‌ و‌ سومین سالگرد هفته دفاع مقدس که در سالن جلسات اداره‌کل بنیاد شهید کردستان برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در ابتدای سال توسط ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ خواهد شد بنابراین برنامه‌های گرامیداشت دوران دفاع مقدس صرفا مختص هفته دفاع مقدس نیست و این هفته ویژه پاسداشت رشادت رزمندگان دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در پایگاه‌های بسیج، کانون‌ها و حوزه‌های مقاومت یک هزار و ۴۳ برنامه در قالب ۱۲ سرفصل و ۶۰ عنوان در نظر گرفته شده است که ۱۳۵ مورد آن در سطح شهرستان‌ها و روستا است.

وی تعداد برنامه‌های شاخص در سنندج که با حضور مسئولین استانی برگزار می‌شود را ۱۲ مورد عنوان کرد و افزود: تجلیل از پیشکسوتان و وابستگان نیروهای مسلح، همایش بزرگ جوانان نقش‌آفرین در گام دوم انقلاب اسلامی با حضور سخنران کشوری، دیدار با علما و روحانیون، همایش پیاده‌روی خانوادگی، غبارروبی مزار شهدا، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، بازسازی عملیات آزادسازی شهر سنندج، جشنواره بانوان دفاع مقدس، شهدای آبروی محله، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های آبرسانی، تشییع پیکر شهدا و برگزاری یادواره شهدا در شهرستان سقز از عمده برنامه های شاخص استانی در هفته دفاع مقدس است.

سرهنگ پیرزاد خاطرنشان کرد: امروز آرامش و امنیت خود را مدیون شهدا و ایثارگران هستیم بنابراین وظیفه دینی و اخلاقی ما پاسداشت رشادت‌های ایثارگران و تکریم خانواده شهدا است.

وی برگزاری یادواره‌ شهدا را راهی برای تربیت نسل جدید و آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد گفت: یادواره خانگی شهدا یکی از این برنامه‌ها است که باحضور خانواده و اقوام شهید و مسئولان در منزل آن شهید والامقام برگزار خواهد شد.

مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه بیت‌المقدس استان کردستان از مسابقه کتابخوانی خبر داد و تصریح کرد: مسابقه پویش کتابخوانی کتاب سیدعطا از شهدای سیرانبند شهرستان بانه، به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار