در جشنواره مالک اشتر قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا مطرح شد؛

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا: ارتش هر سال با اجرای رزمایش‌های مختلف نشان می‌دهد از رقبای منطقه‌ای جلوتر است

امیر «آذریان» گفت: ارتش هر سال با اجرای رزمایش‌های مختلف نشان می‌دهد که جلوتر از بقیه است و از تجهیزاتی به روز استفاده می‌کند. آخرین نمونه اقداماتی از این دست؛ اجرا و پرواز بالگردهای هوانیروز ارتش در شب بود که در آن عملیات از موشک‌های ساخت داخل استفاده شد.
کد خبر: ۶۱۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹ - 31August 2023

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا :ارتش هر سال با اجرای رزمایش‌های مختلف نشان می‌دهد که جلوتر از بقیه است/ تامین امنیت کامل مرز ایران با افغانستان توسط ارتش

به گزارش خبرنگار دفاع‌‌پرس از مشهد، مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره مالک اشتر قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا در مشهد برگزار شد.

در این مراسم؛ امیر آذریان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهیدان و همچنین ایام اربعین حسینی طی سخنانی اظهار داشت: به بیان فرماندهی معظم کل قوا؛ ارتش عزیز و مورد اعتماد مردم است که این عبارت یا سخن حکایت از ولایتمداری ارتشی‌ها در بدنه نیروهای مسلح دارد.

وی در ادامه صحبت خود ضمن اشاره به امنیت مرزهای استان با کشور افغانستان گفت: مرز افغانستان به طور کامل و به لحاظ مأموریتی در اختیار ارتش است که بحمدالله با قوت و اشراف کامل اطلاعاتی اجازه هرگونه تعرضی را به خاک ایران نخواهیم داد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با اشاره به اینکه در بحث اشراف بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به دنبال پرورش استعدادها باشیم، در ادامه تأکید کرد: یگان نزاجا امروز در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و ددر تمام رسته‌ها و ابعاد عملیاتی و نظامی، بخصوص در قرارگاه شمالشرق، توانسته است بهترین شرایط را فراهم سازد.

وی با بیان اینکه بر اساس تأکیدات فرمانده معظم کل قوا انتظارات از اشراف بیش از حد و آن چیزی ست که ما تصورش را داریم، در ادامه تصریح کرد: اشراف به ما خبر از واقعیت می‌دهد و بایستی تمام نکاتش در مرحله عملیاتی از روی کاغذ به عینیت برسد.

امیر آذریان با بیان این مطلب که نیروی زمینی بایستی دشمن را قبل از هرگونه تحرکی زمین‌گیر کند، افزود: چنین نیرویی از ارتش یک نیروی تعیین‌کننده و بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی یک نیروی محوری است. تحقق و صدق این مطلب در دوران دفاع مقدس و در عملیات‌های مشترک به خوبی گواهی بر این مدعا ست.

وی در ادامه درباره میزان آمادگی نیروهای مسلح، بخصوص نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برابر تهاجمات احتمالی از سوی بیگانگان گفت: ارتش هر سال با اجرای رزمایش‌های مختلف نشان می‌دهد که جلوتر از بقیه است و از تجهیزاتی به روز استفاده می‌کند. آخرین نمونه اقداماتی از این دست؛ اجرا و پرواز بالگردهای هوانیروز ارتش در شب بود که در آن عملیات از موشک‌های ساخت داخل استفاده شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا در ادامه بیان کرد: نزدیک به هزار فروند از تجهیزات نظامی جدید و نو به بدنه ارتش، و به طوری نیروی زمینی، الحاق شده که این روند تا سال آینده به مراتب و بیشتر از امروز ادامه خواهد یافت.

این مقام مسئول در پایان صحبت خود با بیان این مطلب که مسئولیت‌ها سنگین هستند و کارهای انجام شده کافی نیستند، افزود: آگاهی ما از دشمن، با هر تفکر متفاوتی، باید طوری باشد که اجازه ندهیم حتی یک قد یا گام از ما جلوتر حرکت کند. بر همین اساس؛ وظیفه داریم تحرکاتش را رصد و در ادامه جامعه و اطرافیان خود را نسبت به آن اقدامات آگاه کنیم. آگاهی ما باید در سطحی باشد قبل از آنکه دشمن ما را غافلگیر کند؛ ما او را غافلگیر کنیم.

در انتهای این مراسم از نفرات برتر و برگزیده جشنواره مالک اشتر قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار