فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع):

ارتش امانتدار جمهوری اسلامی است

امیر «معصومی» گفت: ارتش زیر پرچم ولایت، امانتدار جمهوری اسلامی است و آرامش مردم خط قرمز ارتش است و در تمام صحنه‌ها سینه سپر کرده است.
کد خبر: ۶۰۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷ - 28July 2023

ارتش امانتدار جمهوری اسلامی است به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، امیر سرتیپ دوم «محمدرضا معصومی» فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) در مراسم عزای حسینی ضمن گرامیداشت پنجم مرداد ماه سالروز حماسه شهدای سوباشی، اظهار داشت: رشادت‌ها در سوباشی هیچگاه فراموش‌شدنی نیست و ایمان و مجاهدت کارکنان آن در تاریخ ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت سایت رادار سوباشی در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سایت رادار سوباشی در طول جنگ نقش بسیار مهم و ارزنده‌ای را در منطقه غرب داشت و به عبارتی مغز و قلب دفاعی منطقه غرب کشور بر عهده این سایت بود.

این فرمانده ارشد نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: پدافند هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس توانست اطلاعات تمام حملات دشمن را از بدو شکل‌گیری آن بر روی باند و خروج از آشیانه به مراکز دفاعی ارسال کرده و موفق شوند حملات دشمن را یکی پس از دیگری خنثی کنند.

معصومی در ادامه صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه شهدای سوباشی نقش مهمی در ارتقای پدافند هوایی کشور داشتند، یادآور شد: سایت رادار سوباشی یکی از نقاط مهمی بود که در دوران دفاع مقدس اجازه نمی‌داد که هواپیماهای دشمن به خاک ایران تعرض کنند و با قدرت در مقابل حملات دشمن ایستادگی و آن را دفع می‌کرد.

فرمانده منطقه پدافند شمال شرق در ادامه گفت: سایت رادار سوباشی از مناطق راهبردی پدافند هوایی است و عملکرد این سایت راداری در دوران دفاع مقدس بیانگر اهمیت ویژه آن است.

وی تصریح کرد: سایت راداری سوباشی، نماد قدرت و استقامت پدافند هوایی ایران در دوران دفاع مقدس است که تا آخرین روز نبرد در برابر حملات هوایی دشمنان همچون دژی مستحکم ایستاد و از کیان کشور دفاع کرد.

معصومی با اشاره به این که بعد از جنگ تحمیلی، ارتش با استفاده از ابتکار و خلاقیت تمامی تجهیزات خود را بومی و به روز کرد گفت: امروز ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از بصیرت، محکم و استوار پاسخگوی تهدیدات دشمن است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق مشهد در پایان با بیان این که امروز ارتش قدرتمندتر از گذشته با حضور کارکنان خدوم جوان در حال اجرای مأموریت‌های محوله است گفت: ارتش زیر پرچم ولایت امانتدار جمهوری اسلامی است و آرامش مردم خط قرمز ارتش است و در تمام صحنه‌ها از جمله بلایای طبیعی، سیل و زلزله سینه سپر کرده، ضمن اینکه اجازه نمی‌دهد کسی به خاک مقدس ایران تجاوز کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار