یاران خراسانی (۸۲)؛

شهید «فغفور مغربی»: انقلاب اسلامی جهان را فرا خواهد گرفت

جهادگر دوران دفاع مقدس شهید «سعید فغفور مغربی» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: امت بزرگ اسلام و ایران با انقلاب اسلامی کبیرشان و مطرح کردن اسلام به عنوان مکتب، و تنها مکتب برای نجات و سعادت بشر، امید و حرکت به مستضعفین جهان داده و یقینا بزودی این انقلاب، جهان را فرا خواهد گرفت و به انقلاب جهانی مهدی (عج) متصل خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴ - 15June 2023

شهید «فغفور مغربی»: انقلاب اسلامی جهان را فرا خواهد گرفتبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، جهادگر خراسانی «سعید فغفور مغربی» سال ۱۳۳۸ در شهرستان تربت حیدریه دیده به جهان گشود.

سعید به واسطه شغل پدر در تربت حیدریه زندگی می‌کرد اما پس از سه سال به همراه خانواده به مشهد بازگشت و در پنج سالگی از نعمت مادر محروم شد.

در کلاس چهارم و پنجم ابتدایی با معلمی انقلابی و مذهبی آشنا شد و از طریق او در جریان فعالیت‌های سیاسی قرار گرفت. در دوران دبیرستان به همراه تعدادی از دوستانش به سازماندهی انجمن اسلامی و راه‌اندازی کتابخانه دبیرستان همت گمارد. در آن دوران بطور مخفیانه به فعالیت‌های سیاسی می‌پرداخت، به همین جهت چندین مرحله خانواده او به مدرسه احضار شدند.

او که اوقات فراغت خود را با کار کردن، مطالعه کتاب‌های مذهبی و کوهپیمایی می‌گذراند با جوش و خروش انقلاب در راهپیمائی‌های مردمی شرکت داشت.

تأسیس جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی با پایان تحصیلات سعید فغفور در مقطع متوسطه همزمان شد که وی داوطلبانه فعالیت خود را در کمیته فرهنگی این نهاد انقلابی آغاز کرد.

شهید فغفور مغربی عهده‌دار مسئولیت برقراری ارتباط با مدارس راهنمایی و دبیرستان‌ها بود و در همین راستا با برگزاری کلاس‌های ایدئولوژی و سیاسی زمینه خدمت‌رسانی به روستاها توسط دانش‌آموزان و محصلین را فراهم می‌کرد و همچنین در راه‌اندازی انجمن اسلامی در مدارس تلاش می‌کرد.

او در همین ایام به خدمت سربازی رفت. هنوز زمان زیادی از خدمتش در ارتش نگذشته بود که جنگ تحمیلی آغاز شد. وی داوطلبانه به جبهه عزیمت کرد و ابتدا در جبهه‌های غرب و سپس در جبهه‌های جنوب حضور فعالی داشت.

شهید فغفور در شناسایی‌ها بدون استثنا حضور داشت و کارکنان وظیفه و فرماندهان گردان و تیپ او را چمران تیپ می‌خواندند.

او بعد از پایان خدمت، شش ماه در ارتش باقی ماند و سرانجام در پنجم مهر ۱۳۶۰ در عملیات ثامن‌الائمه علیه‌السلام که منجر به شکست حصر آبادان شد در جبهه دارخوین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرازی از وصیت‌نامه جهادگر شهید سعید فغفور مغربی:

با مدد خدای رحمان و رحیم و با سلام به ولی فقیه امام خمینی و به امت بزرگ اسلام و ایران که با انقلاب اسلامی کبیرشان و مطرح کردن اسلام به عنوان مکتب، و تنها مکتب برای نجات و سعادت بشر، امید و حرکت به مستضعفین جهان داده و یقینا بزودی این انقلاب جهان را فرا خواهد گرفت و به انقلاب جهانی مهدی (عج) متصل خواهد شد.

امیدواریم که ما دین خود را نسبت به انقلاب اسلامی و شهیدان ایثارگر، ادا کنیم که هرآنچه دارم و داریم از انقلاب اسلامی است.

از خداوند متعال طلب مغفرت دارم و از دوستان نیز خواهان مغفرت و حلالیت برای خود و سایر شهدا هستم. امیدوارم که خدا ما را در زمره شهیدان واقعی قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار