یاران خراسانی (۸۳)؛

گذری بر زندگی جهادگر شهید «سید حسین فاطمیان»

جهادگر خراسانی «سید حسین فاطمیان» سال ۱۳۴۸ متولد شد و سرانجام ۱۳ تیر ۱۳۶۶ در شرق کانال ماهی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۵۹۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴ - 18June 2023

گذری بر زندگی جهادگر شهید «سید حسین فاطمیان»به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، جهادگر خراسانی «سید حسین فاطمیان» سال ۱۳۴۸ در خانواده‌ای مذهبی و کارگر دیده به جهان گشود.

پس از گذراندن دوران تحصیل در مقطع دبستان و راهنمائی بنا به دلایلی ترک تحصیل کرد و به کارهای انتفاعی اشتغال پیدا کرد.

سید حسین در بین فرزندان خانواده فاطمیان از لحاظ مذهبی و عملکرد در حد ممتاز بود و به علت همین گرایشات مذهبی، پدر و مادر به او علاقه ویژه داشتند.

سید حسین رفته‌رفته بزرگ می‌شد و رشد فکری و نبوغ ذاتی او بروز و ظهور داشت. او با صدای خوشی که داشت گاهی مدح اهل‌البیت و ائمه اطهار را بر زبان می‌کرد.

در جوش و خروش انقلاب نوجوانی بود که عشق و علاقه خود را به اسلام و انقلاب نشان می‌داد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی خود را برای یاری کردن رزمندگان اسلامی آماده می‌کرد تا اینکه برای اولین بار در سن ۱۷ سالگی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از ۸ ماه ستیز و نبرد با دشمنان بعثی به مرخصی آمد و پس از گذراندن ۱۲ روز مرخصی مجدداً عازم جبهه شد.

پس از سه مرحله جهاد بی‌امان با جنایتکاران بعثی سرانجام ۱۳ تیر ۱۳۶۶ در شرق کانال ماهی به درجه شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه جهادگر شهید سید حسین فاطمیان:

آری یاران وقت آن رسیده که باید در راه اسلام و دین خون داد تا بتوان آن را نگه داشت و به قول شهید بهشتی بهشت را به بها می‌دهند نه به بهانه.

آری پدر و مادر عزیزم من اول به روی پیشانیم شهادت نقش بسته شده بود و این دینی بود که باید به دین و قرآن خود در این برهه از زمان ادا می‌کردم.

من به این امر واقفم که بعد از شهادتم شما جلوی مردم زیاد بی‌قراری نمی‌کنید و کاری نکنید که روح من آزرده شود و عذاب ببیند و دشمن خوشحال شود از غم شما.

اگر غمگین شدید نزد حضرت رضا علیه‌السلام بروید و برای مصیبت خودش و جدش ابا عبدالله‌الحسین علیه‌السلام گریه کنید و تا می‌توانید پشتیبان این انقلاب و اسلام باشید و همچنان که مرا با عشق به ائمه اطهار بزرگ نمودید دیگر بچه‌ها را هم به همین راهها پرورش دهید و مرا نیز حلال نمائید زیرا بسیار شما را از خود غمگین و رنجدیده خاطر کرده‌ام و از این گناهم بگذرید.

و چند کلام هم با برادران و خواهرانم عرض می‌کنم که امروز اسلام نیاز به کمک و یاری دارد تا پای جانتان برای اسلام و دین اسلام مایه بگذارید و ان‌شاءالله در آینده که بزرگ شدید با یکدیگر متحد باشید و به هم یاری برسانید که هیچ چیز مثل اتحاد خوب نیست.

عزیزانم امروز ساکت نشستن یعنی خیانت به پیغمبر اسلام و دینتان است پشتیبان انقلاب و ولایت فقیه باشید که به قول امام آسیب به کشور اسلامی ما وارد نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار