۴۴ سال افتخار/ رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا:

گسترش اقتدار منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران/ آمریکا دوران افول خود را طی می‌کند

حجت‌الاسلام «سعیدی» گفت: امروز ایستادگی و مقاومت مردم یمن، عراق، سوریه، فلسطین و قدرت بازدارنده حزب الله نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است و این یعنی گسترش اقتدار منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران.
کد خبر: ۵۷۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴ - 11February 2023

گسترش اقتدار منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران/ ایستادگی و مقاومت راهبرد استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «علی سعیدی» رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا امروز در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم شهرستان ساری اظهار داشت: دشمن از این که ایران به سمت شرق رفته نگران است؛ البته بنا نیست که تسلیم شرق بشویم؛ چرا که ما مستقل هستیم و با شرق در چارچوبی مستقل تعامل داریم

حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: با غرب نیز تعامل خواهیم داشت؛ البته در چارچوبی مستقل. امروز در عرصه منطقه‌ای و بین المللی پیشرفت‌های خوبی داشته ایم و امروز اسلام در منطقه احیاء شده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: مردم ایران استحقاق برخورداری از خدمات مطلوب را دارا هستند؛ لذا سیستم ادارای باید پاسخگوی مردم باشد.

وی تأکید کرد: دولتمردان باید خودشان را خادم مردم بدانند و مسئولان بالا‌تر باید نظارت کنند. دولتمردان باید به زمینه ایجاد اشتغال و معیشت مردم توجه لازم را داشته باشند و در این زمینه تلاش کنند.

حجت الاسلام سعیدی تصریح کرد: جهاد تبیین برای شناسایی دشمن و تهدیداتش علیه خانواده و وابستگان واجب عینی است؛ همچنین ایجاد امید در مردم تکلیف جامعه است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه باید به اهداف دشمن در جنگ ترکیبی علیه ایران توجه کرد، ادامه داد: در اغتشاشات اخیر برنامه دشمن قصد شکستن اقتدار حاکمیت و انسجام ملی را داشت و به دنبال براندازی و تجزیه کشور و متوقف کردن اقتدار هسته‌ای ایران بود.

وی با بیان اینکه دشمنان بار‌ها خودشان گفته اند که «ایران فقط یک ماه تا ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد» و ما این را نگفته‌ایم، توضیح داد: بار‌ها رهبر معظم انقلاب فرمودند که بمب هسته‌ای دکترین ما نیست.

وی با بیان اینکه شکستن اقتدار منطقه‌ای ایران از دیگر اهداف دشمنان است، ادامه داد: امروز اقتدار منطقه‌ای ایران معجزه آفریده است؛ چرا که سرباز فداکار وطن حاج قاسم سلیمانی تحت منویات رهبر انقلاب اقداماتی را انجام داده است که در منطقه غرب آسیا آرامشی خاصی به وجود آورده است.

وی در ادامه گفت: رژیم صهیونیستی در طول ۳۵ سالی که از تأسیس‌اش می‌گذشت، موفقیت‌هایی را به دست آورد، اما در چند سال اخیر در چهاردیواری محبوس شده است؛ چراکه هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. امروز ایستادگی و مقاومت مردم یمن، عراق، سوریه، فلسطین و قدرت بازدارنده حزب الله نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است، و این یعنی گسترش اقتدار منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه اخلال در امنیت کشور از دیگر اهداف دشمنان علیه ایران در اغتشاشات اخیر بوده است، گفت: یک شاهزاده حقیر عربستانی که گفته من ناامنی را به داخل ایران می‌کشانم، بداند کور خوانده است؛ مردم ایستاده اند و هرکز اجازه نمی‌دهند تا دست‌های ناپاک، این امنیت را خدشه دار کند.

وی با بیان اینکه مقابله با اسلام احیا شده از سوی جمهوری اسلامی ایران که رویکرد کفرستیزی دارد، از دیگر برنامه‌های دشمنان است، گفت: آنان با اسلام ترکیه، مالزی و عربستان کاری ندارند، آنان با اسلام علوی و ناب جمهوری اسلامی ایران کار دارند که ماهیت استکبارستیزی و کفرستیزی دارد؛ زیرا ایران اسلامی پرچمدار ناب اسلامی محمدی (ص) است.

وی افزود: نکته بعدی دشمنی استکبار و آمریکا علیه ایران، القاء ناکارآمدی حاکمیت است؛ یعنی می‌خواهند به مردم القا کنند که نظام توانایی حل مشکلات را ندارد. امروز یکی از نگرانی‌های آنان این است، کشوری که در اوج تحریم است، این‌چنین پیشرفت می‌کند.

حجت الاسلام سعیدی با طرح این سوال که علل و عوامل دشمنی آمریکا علیه ایران چیست؟ گفت: مردم انقلابی مازندران که امروز حماسه‌ای دیگر خلق کرده اند، بدانند که اقتدار دفاعی کشورمان عامل اصلی این دشمنی‌هاست. واقعا در این عرصه معجزه‌ای رخ داد، امروز کشور در عرصه پهپادی و موشکی سرآمد منطقه است. وقتی اروپا در قضیه اوکراین کوتاه می‌آید، کاسه و کوزه‌ها را بر سر ایران می‌شکند و می‌گوید، اقتدار ایران سبب شد تا سرنوست جنگ تغییر کند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه اقتدار دفاعی با تدابیر رهبر معظم انقلاب با استفاده از نیرو‌های متخصص و سلاح بومی شکل گرفت، ادامه داد: ما در عرصه هسته‌ای، فناوری راهبردی، پزشکی هسته‌ای، نانو و سلول‌های بنیادی هم اقتدار علمی داریم و اینکه شش نوع واکسن ضد کرونا در کشور تولید شود، نشانه توانمندی نظام در عرصه علم و فناوری است.

وی به اقتدار ملی و سیاسی که مردم ایران به آن دست پیدا کرده‌اند نیز اشاره کرد و گفت: اینکه وقتی انگلستان و یونان کشتی‌های ما را مصادره می‌کنند، ما می‌توانیم اقدامشان را تلافی کنیم، اینکه مردم به رهبری و نظام عشق می‌ورزند، این یعنی اقتدار سیاسی ملت. دشمن بداند که مردم ایران اقتدارطلب هستند. امروز اینکه ایران اقتدار سیاسی منطقه‌ای را به دست آورده است را برخی افراد نمی‌فهمند؛ آن‌ها می‌گویند که چرا از سوریه، یمن و فلسطین حمایت می‌کنید؛ این در حالی است که عقل راهبردی حکم می‌کند تا مرز‌های امنیتی خود را گسترش دهید.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: مردم در طول ۴۴ سال مقاومت و ایستادگی کردند؛ همچنین با این فتنه کور و طراحی دشمن در اغتشاشات برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به درستی مقابله کردیم و امروز دشمن در زمینه موضوع هسته‌ای به دنبال واسطه است.

حجت الاسلام سعیدی گفت: ملت ایران باید حمایت از جبهه حق علیه باطل را همواره دنبال کند. ایستادگی و مقاومت یک راهبرد است. طبق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ما مقاومت فعال را دنبال می‌کنیم. امروز آمریکا در دوران پایان قدرتش به سر می‌برد و دوران افول خود را طی می‌کند؛ زیرا مقاومت ما جواب داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها