حماسه‌ای متفاوت از دیار شهید باکری؛

امروز تمام خیابان‌های تبریز «خیابان انقلاب» شدند

امروز و در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مردم تبریز و استان آذربایجان شرقی حماسه‌ای به عظمت تاریخ پرافتخار این خطه رقم زدند.
کد خبر: ۵۷۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷ - 11February 2023

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، امروز بار دیگر آسمان تبریز از نواهای بهاری مردم ظلم‌ستیزش در چهل و چهارمین بهار آزادی و در دفاع از انقلاب اسلامی رنگ آبی معنویت بر خود گرفت؛ آواهایی که تا دل آسمان ارگ تبریز پرواز کرد و در تاریخ این انقلاب جاودانه شد.

از صبح امروز شیرمردان و شیرزنان تبریزی بار دیگر حماسه آفریدند، مردمی که ۴۴ سال پیش نیز با تمام وجود به میدان دفاع از ندای عدالت‌خواهی رهبر کبیر انقلاب اسلامی برای برپایی پرچم دین و مبارزه با طاغوت زمان به میدان آمدند و در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در کنار مردم دیگر شهرهای کشور رویش هر جوانه انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

امروز انقلاب با این جشن بزرگ و حماسه‌ای تماشایی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی‌اش را جشن گرفت، امروز هم‌زمان با آغاز جشن چهل‌وچهارمین سالگی انقلاب شعار «مرگ بر آمریکا» و «آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی» در آسمان تبریز و شهرها و روستاهای مختلف آذربایجان شرقی طنین‌انداز شد.

در این حماسه مردم تبریز بعد از دو سال شیوع ویروس کرونا و راهپیمایی خودرویی سال گذشته هم‌زمان با سراسر کشور و با حضور پرشور خود در راهپیمایی بار دیگر دشمنان اسلام را ناامید کرده و وفاداری خود را به آرمان‌های شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب به نمایش گذاشتند.

تیر دشمن خطا رفت

مردم تبریز از صبح امروز با طی مسیرهای هشتگانه در میدان نماز تجمع کرده و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن گرفتند. این جشن انقلاب تماشایی بود چراکه ماه‌هاست دشمن قسم‌خورده ایران اسلامی به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بود اما امروز همه‌چیز عکس آن شد که آن‌ها می‌خواستند، با این حضور و حماسه تیر دشمن بازهم خطا رفت.

امروز تبریز حال و هوایی دیگر داشت؛ مردم با در دست داشتن تصاویری از امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب و شهید حاج قاسم سلیمانی، با شور و اشتیاق فراوان در راهپیمایی حضور یافتند تا در چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با آرمان‌های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب و شهدا تجدید میثاق کنند.

پیر و جوان، زن و مرد، کودک و کهنسال از ساعات اولیه صبح روز ۲۲ بهمن به خیابان‌ها آمدند تا نشان دهند همچنان پیرو ولایت و رهبری بوده و اجازه موفقیت به دشمن را نمی‌دهند.

خانواده‌های معظم شهدا، پدران، مادران، همسران و فرزندان، همراه با تصاویر شهیدان، به ویژه شهدای امنیت و مدافعین حرم در این راهپیمایی خانوادگی حضور داشتند.

حضور پرشور نسل جوان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱

یکی از نکات جالب‌توجه حضور دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌های انقلاب بود که با هر ظاهر و عقایدی در راهپیمایی حضور داشتند و یکصدا نوای «تا آخر ایستاده‌ایم» سر می‌دادند همچنین در بخشی از مسیر جمعیت ۱۵۰ نفره از نوجوانان تبریزی سرودهای مختلف انقلابی سر می‌دادند و یک صدا نوای سلام فرمانده را همخوانی می‌کردند.

هوای تبریز دمای منفی چهار را تجربه می‌کرد اما حضور نوجوانان و جوانان در راهپیمایی این روز بزرگ، گرمابخش راهپیمایی ۲۲ بهمن در این شهر بود. حضور پررنگ جوانانی که با الهام از نسل اول انقلاب، خیابان‌های شهر را خالی نگذاشته بودند از سوژه‌های جالب راهپیمایی امروز بود.

حضور پرشور مردم تبریز در راهپیمایی ۲۲ بهمن چشم خیابان‌های شهر را به‌اندازه‌ای نورانی کرد که قاب تصویر عکاسان و فیلم‌برداران شده بود که حتی از بام آسمان‌ها نیز قادر به تصویر کشیدن این حماسه ناب نبودند.

به اهتزاز درآمدن پرچم ۱۰۰ متری ایران اسلامی

پرچم‌های خوش رنگ جمهوری اسلامی ایران در حالی در آسمان چشم‌ها را نوازش می‌کرد که گویی شهر لاله‌های انقلاب امروز رنگین کمان رنگ‌ها را برای حاضرین مهیا کرده تا هیچکس احساسی به غیر از شادی انقلاب نداشته باشد همچنین پرچم ۱۰۰ متری ایران اسلامی نیز در دستان پنج دهه از انقلاب در آسمان تبریز به اهتزاز در آمده بود.

در سراسر مسیرهای راهپیمایی شعارنوشته‌ها و بنرنوشته‌هایی چون «مرگ بر آمریکا» «۲۲ بهمن‌ماه یوم‌الله است» «مرگ بر اسرائیل» به چشم می‌خورد.

در تمامی مسیرهای منتهی به میدان نماز تبریز، چندین غرفه اطلاع رسانی، فرهنگی، نمایشگاهی، نظامی و غرفه‌هایی که جلوه‌هایی از دستاوردهای ۴۴ ساله انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشته بودند، تعبیه شده بود و وجود صندوق‌های هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان خوی از دیگر نکات قابل توجه راهپیمایی امروز بود.

تبریزی‌ها سنگ تمام گذاشتند

ایستگاه پایانی میدان نماز بود، راهپیمایان تبریزی با تجمع در میدان نماز تبریز بار دیگر شکوهی از عظمت حضور خود آفریدند، سخنران مراسم امسال محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی بود که پس از سخنرانی نیز قطعنامه سراسری مراسم ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ قرائت شد.

راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۱ نیز تمام شد ولی بازهم مثل همیشه مردم تبریز سنگ تمام گذاشتند و با حضور کم نظیر خود در تاریخ راهپیمایی‌های این دیار، یک بار دیگر حماسه‌ای از جنس حضور خلق کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار