جان فدا/ در همایش مکتب شهید سلیمانی مطرح شد؛

سردار احمدی‌مقدم: شهید سلیمانی نقشه ژئوپولیتیکی جدید منطقه را ترسیم کرد

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: شهید سلیمانی به واسطه آن‌که توانست نقشه ژئوپولیتیکی جدید منطقه را ترسیم کند، قطعاً از چهره‌های تاریخ‌ساز ایران است.
کد خبر: ۵۶۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶ - 02January 2023

سردار احمدی‌مقدم: شهید سلیمانی نقشه ژئوپولیتیکی جدید منطقه را ترسیم کردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «اسماعیل احمدی‌مقدم» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی (داعا) صبح امروز (دوشنبه) در همایش مکتب شهید سلیمانی که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در گذشته افرادی هم‌چون «شیمون‌پرز» نخست‌وزیر اسرائیل و ‌«کاندولیزا رایس» وزیر امور خارجه وقت آمریکا موضوع خاورمیانه جدید را مطرح کردند؛ به عبارت دیگر رژیم صهیونیستی در مذاکرات سوریه معتقد بود، سوریه دروازه ورود به ۲۳ کشور عربی است و یک دهه پس از آن نیز کاندولیزا رایس طرح ‌خاورمیانه بزرگ ‌را مطرح ‌کرد.

سردار احمدی‌مقدم افزود: در گام بعدی هم دیدیم که آن‌ها با استفاده از گروه‌های تکفیری داعش گام بزرگی برای احیای طرح برداشتند که ناگاه در دروازه کشورمان ظاهر شدند و اگر‌ نمایندگی ‌ایران و حاج قاسم ‌سلیمانی نبود، این طرح غربی - عبری با شکست منجر نمی‌شد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه بر اساس این طرح قرار بود کشورهای منطقه به کشورهای کوچک تقسیم شوند، افزود: البته شکست این طرح با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و مالک اشتری هم چون حاج قاسم ‌سلیمانی محقق شد و این شکست هم از زمان حضور حاج قاسم با چند ده نفر نیرو در کردستان عراق که به درخواست بارزانی صورت گرفت، آغاز شد.

وی‌ افزود: زمانی‌ که داعش کردستان عراق را اشغال کرده بود بعضی دوستان در داخل مطرح می‌کردند، شرایط در منطقه تغییر یافته و قائل به برگشت نیست؛ ولی ۲۴ ساعت بعد ورق برگشت و طرح تجزیه‌طلبی، توسط حاج قاسم سلیمانی، ‌حشدالشعبی و‌ مخالفین تجزیه در اقلیم شکست خورد و این ‌هم در اتاق‌های دربسته صورت نگرفته، بلکه با حضور در میدان‌ تحقق یافت.

سردار احمدی‌مقدم تاکید کرد: اگر امروز عنوان ‌می‌شود که کوروش تا مدیترانه و ‌نادر تا هند رفت و صلاح الدین ایوبی طرح یونان را خنثی ‌کرد و این باعث شد آنها به چهره‌های ماندگار تبدیل شوند، شهید سلیمانی هم به واسطه آن‌که توانست نقشه ژئوپولیتیکی جدید منطقه را ترسیم کند، قطعاً از چهره‌های تاریخ‌ساز ایران است.

رئیس داعا گفت: هنر شهید سلیمانی این بود که می‌توانست ظرفیت‌هایی را که در خود منطقه وجود دارد، سازماندهی کند و به آنان روحیه دهد و از آن بهره بگیرد؛ لذا می‌توان گفت که حاج قاسم سلیمانی یکی از ارکان اساسی مقابله با نقشه‌های استکبار جهانی در منطقه بود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها