گزارش دفاع پرس از تشییع باشکوه سردار شهید "حسین همدانی"؛

امروز همه "همدانی‌" بودند

امروز همه‌ی مردم آمده بودند تا بگویند ما ادامه دهنده راه سردار شهید حسین همدانی هستیم.
کد خبر: ۵۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ - 11October 2015

امروز همه

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، چند خیابان مانده به حسینیه فاطمة الزهرا جایی که تا دقایقی دیگر پیکر پاک سرداری از سربداران سپاه پاسداران قرار است روی دوش مردم تهرانی تشییع شود جمعیت پیاده در حرکتند. ماشینها لا به لای جمعیت به کندی حرکت میکنند. راننده تاکسی میپرسد که همیشه این مسیر شلوغ است؟ و جواب میشنود که همه برای سردار آمدهاند.

فرماندهان نیز میآیند تا با همرزم خود وداع کنند باشد که خود نیز در قافله شهدا جای گیرند. با هرکدام از مسئولان که هم صحبت میشویم از مجاهدت 40 سالهی سردار از کردستان و غرب کشور تا دوران دفاع مقدس و درگیری با تکفیریها میگویند.

مداح از بین جمعیت میخواند و دستها به نشانهی بیعت با حسین بالا میرود. مردم پشت سر هم و فریاد بلند با امامشان حسین و شهیدان راه حسین ندای "لبیک یا حسین" سر میدهند. سرداران سپاه نیز همچون با مردم دستهای خود را بالا آوردهاند. همه اینجا سرباز امامشانند.

اشکها گویای زبان دلی است که در فراغ حبیب فرماندهان به سوگ نشستهاند. داغ رفتن سردار و جا ماندن خود از قافله شهدا. همه از شوق سردار همدانی برای شهادت میگویند. پیام های مسئولان نشان از آن دارد که سردار مشتاقانه در انتظار وصل یار بوده و چه جایی بهتر از سوریه پای رکاب عباس بن علی در دفاع از حرم بی بی زینب(س).

پرچمهای سرخ "کلنا عباسک یا زینب(س)" در دستان مردم و سربندهای "مدافعان حرم" بر پیشانی جوان ترها نشان از همان راهی را دارد که به پاس خون همدانیها و غیرت جوانان مسلمان کشور هیچ گاه بی رهرو نخواهد ماند.

چند روزی بیشتر به آغاز ماه پیروزی خون بر شمشیر نمانده است. حال و هوای تهران چند روز قبل از رسیدن قافله حسین به کربلا بوی محرم گرفته و امروز سربازی از سربازان حسین به میدان آمده است تا بگوید خون حسین(ع) هنوز در رگهای تاریخ جاری ست و میدان جنگ سوریه و یمن و عراق در مبارزه با فرزندان بنی امیه و آل زیاد است.

پوستر تصاویر دوران دفاع مقدس و سالهای اخیر سردار شهید حسین همدانی مزین شده به پیام امام خامنه ای در خصوص شهادت این شهید بزرگوار و پیام دیگر مسئولین در دست تشییع کنندگان جای گرفته است.

با ورود پیکر شهید همدانی جمعیت پشت سر ماشین حامل پیکر به راه میافتند. مردم در داغ از دست دادن سردار خود بر سینه میزنند. مسئولان هم در کنار مردم حرکت میکنند. صدای گریه و نوحه و گاه نوای بلند یا حسین است که به گوش می رسد. جمعیت به سمت میدان شریعتی در حرکتند، کاسبهای خیابان کرکره مغازههای خود را به احترام شهید پایین کشیدهاند، برخی گوشهی پیاده رو ایستادهاند و برخی دیگر با رسیدن کاروان تشییع کننده به آنها ملحق می شوند.

طبق برنامه ریزیها امشب نیز مراسم وداع و فردا مراسم تشییع دیگری در شهر همدان برگزار میشود و پس از آن پیکر پاک سردار همدانی در گلزار شهدای شهر همدان آرام میگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها