نماینده ولی فقیه در کردستان:

همه باید حافظ منابع طبیعی کردستان باشند

حجت‌الاسلام «پورذهبی» گفت: یکی از جذابیت‌های خدادادی کردستان، منبع طبیعی آن است که توجه بیشتری برای حفاظت و حراست نیاز دارد.
کد خبر: ۵۳۲۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰ - 04July 2022

همه باید حافظ منابع طبیعی کردستان باشندبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در کردستان امروز (دوشنبه) در دیدار سرپرست و کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اظهار داشت: عرصه های طبیعی نعمتهای برجسته ای هستند که خداوند به کردستان عطا کرده و همه باید از آن حفظ و حراست کنند.

وی افزود: در بازدیدها و سفرهای روستایی بخشی از بازدیدها به منابع و عرصه‌های طبیعی معطوف می شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه این استان بهره وافری از مناظر و منابع طبیعی دارد، افزود: این استان از جمله مناطقی است که از نعمت های الهی برخوردار است  و قددران کسانی هستم که در این راه با دلسوزی و تلاش بسیار از عرصه های طبیعی محافظت می کنند.

قلع و قمع ۶۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز 

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان هم در این نشست اظهار داشت: از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ نهضت بزرگ آبخیزداری در کردستان اجرایی شد و در این راه طرحهای مهمی به اجرا درآمد.

بهزاد شریفی‌پور با بیان اینکه امسال هم قرار است که اعتباراتی برای این بخش در نظر گرفته شود، اضافه کرد: مردم شهرستانهای مختلف استقبال گسترده ای از اجرای ای طرحها دارند و در برخی موارد خود هم مشارکت دارند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در عرصه های طبیعی هم اشاره کرد و افزود: ۲۵ قلع و قمع حکم قضایی در گردنه صلوات آباد و ۲۲ فقره در جاده کامیاران اجرایی شد و در یک ماه گذشته،  ۶۰ مورد در خانه باغ، فنس و  دیگر تغییر کاربریها  تخریب و به بیت المال برگشت خورده است.

شریفی‌پور گفت: دلالان زمین با ورود در این بخش و تصرف اراضی ملی گاهی تا چند نفر هم اراضی را دست به دست می فروشند تا ردی از خود بر جای نگذارند.

از مساحت دو میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد؛ در مجموع ۶۷ هزار خانوار روستایی استان بهره بردار بخش مراتع هستند و بهره برداران کردستانی ۶.۵ درصد علوفه کشور را تولید می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار