نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

کردستان می‌تواند مرکز ایجاد تقریب باشد

حجت‌الاسلام «پورذهبی» گفت: استان کردستان ۲۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید آن بومی استان هستند؛ بنابراین در صورت رفع مشکلات و تقویت آن، کردستان می‌تواند مرکز ایجاد تقریب باشد.
کد خبر: ۵۲۸۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲ - 13June 2022

کردستان می‌تواند مرکز ایجاد تقریب باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در کردستان، در دیدار با سردار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد ستاد کل نیرو‌های مسلح در سنندج، اظهار داشت: استان کردستان ۲۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید آن بومی استان هستند و در صورت رفع مشکلات و تقویت آن، کردستان می‌تواند مرکز ایجاد تقریب باشد.

وی به تعلق خاطر مردم کردستان نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و امنیت پایدار حاکم در سراسر استان اشاره کرد و گفت: مردم این دیار همواره خواهان امنیت و آسایش و شایسته والاترین خدمات هستند و در صورت خدمت، همواره قدردان زحمات خواهند بود.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان به ظرفیت‌های این استان اشاره کرد و گفت: استان فرهنگی کردستان با طبیعت و مناظر طبیعی و خدادادی، اماکن مذهبی و تاریخی و ظرفیت‌های معنوی، اجتماعی، اقتصادی و گردشگری استان متعدد و زبانزد شده و در ایام تعطیلات نوروز میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور بود.

وی به طبیعت اورامانات منطقه کردستان اشاره و تصریح کرد: اورامان جذاب ظرفیت‌های لازم توسعه گردشگری را دارد و می‌تواند در جذب گردشگر بسیار موثر باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی خواستار توجه به ظرفیت‌های استان کردستان شد و ادامه داد: کردستان علاوه بر نیروی انسانی و اساتید کارآمد، رتبه نخست تولید توت فرهنگی کشور را داشته و جزو ۱۰ استان برتر در تولید مرغ است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در برخی از نقاط استان کردستان همچون «بیجار» با معضل مهاجرت روبه‌رو هستیم، عنوان کرد: بزرگترین معدن طلا و منابع زیرزمینی کشور در استان کردستان قرار دارد، با این حال ۱۴۰ هزار نفر بیکار در کردستان وجود دارد و ۱۶۸ هزار نفر از جمعیت استان نیز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۶۸ هزار نفر دیگر تحت پوشش بهزیستی بوده و در مجموع یک چهارم جمعیت کردستان در معرض آسیب هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با ابراز تأسف از اینکه این استان از لحاظ اقتصادی به جایگاه خود نرسیده و در حوزه اجتماعی نیز دچار گسست‌هایی شده است که باید حل و فصل شود، بیان کرد: جامعه روحانیت و مردم استان کردستان همواره پای کار و همراه همیشگی نظام جمهوری اسلامی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار