رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مطرح کرد؛

ضرورت واکاوی اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام «خیاط» گفت: اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی باید در همه ابعاد مورد کنکاش قرار بگیرد تا با ترویج اندیشه معظم له نسل جدید بیش‌از پیش با معارف اسلامی آشنا شوند.
کد خبر: ۵۲۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴ - 27May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «علی خیاط» رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «بیان قرآن» پیرامون اندیشه قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی که از سوی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌‌الله العظمی خامنه‌ای در مشهد برگزار شد اظهار داشت: جا دارد تفکرات ایشان به‌عنوان یک شخصیت در همه ابعاد مورد کنکاش قرار بگیرد.

وی افزود: از جمله اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی مباحث قرآنی است که ریشه در دهه ۴۰ و ۵۰ دارد و در مقاطعی که محجوریت قرآن واضح و آشکار بوده به تفسیر قرآن می‌پرداختند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: یکی از کارهای ارزشمند موسسه انقلاب اسلامی برگزاری سلسله نشست‌های قرآنی بود که در سه جلد فراهم آمده است و مطالبی که در این مجموعه جمع آوری شده بسیار خواندنی است.

خیاط تصریح کرد: برگزاری اینگونه نشست‌ها، ترویج گفتمان قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی است و برای آشنایی نسل جدید کار بسیار خوبی است.

وی بیان داشت: کتاب «بیان قرآن» به لحاظ ویرایشی خوشبختانه نوشته کم‌غلطی است اما علی‌رغم تلاش زیاد برای تبدیل گفتار به نوشتار در مواردی ادبیات کتاب گفتاری است.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: سرفصل‌ها از بی‌نظمی رنج می‌برد و نیاز به جابجایی مطالب است برای نمونه به مبحث انسان‌شناسی در جلد دوم باید اشاره کرد که بهتر است پیش از ولایت بیاید.

خیاط یادآور شد: مطالب دارای پراکندگی است و بر محور واحدی قرار ندارد برای پیوستگی مطالب به نظر می‌رسد موضوع‌بندی و براساس مثلا اجتماعی، فرهنگی، عبادی و تمدنی و غیره تفکیک شود. بحث‌هایی مثل امر به معروف که در چندجا ذکر شده یکجا جمع شود مناسب است.

وی بیان داشت: در ۹۰ درصد موارد مطالب فاقد استنادات است. مستندسازی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی نشده فقط برخی از آیات آدرس آن ذکر شده است اما به فرمایشات معظم له در بسیاری از موارد استناد نشده است.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یک اثر علمی پژوهشی در یک هزار و ۵۰۰ صفحه توسط دانشگاه علوم اسلامی رضوی تدوین شده که در آن به سخنان و اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی استناد شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار