مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل تأکید کرد؛

ضرورت تبیین ارتباط بین مهدویت و ولایت‌فقیه/ نشاط همراه با معنویت نیاز جامعه است

حجت الاسلام «جعفرزاده»: مردم در جامعه کنونی نیاز به شادی و امیدآفرینی داشته و نشاط توأم با معنویت می‌تواند اخلاق و رفتار اسلامی را در جامعه تقویت کند.
کد خبر: ۵۰۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹ - 05March 2022

نیاز جامعه به امیدآفرینی و نشاط همراه با معنویت است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، حجت‌الاسلام «قاسم جعفرزاده» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ظهر امروز (شنبه) در «ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی» که با موضوع «مهدویت» در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه، بر ضرورت توجه به توسعه شادی حلال در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: همان‌گونه در عزاداری ائمه (ع) همگان محزون هستیم، باید در اعیاد و ولادت‌های اهل‌بیت (ع) هم سطح شهر رنگ و بوی نشاط و شادمانی بگیرد.

وی دعوت مردم به سمت عبودیت و معنویت را روح مراسم‌های دینی و فرهنگی در مکتب شیعه عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین اساس و بنیان برنامه‌های فرهنگی، ماه مبارک شعبان است؛ چراکه مردم در جامعه کنونی نیاز به شادی و امیدآفرینی داشته و نشاط توأم با معنویت می‌تواند اخلاق و رفتار اسلامی را در جامعه تقویت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با ابراز تأسف از عدم گسترش مناسب نشاط جمعی در اعیاد و مناسبت‌های ملی و مذهبی، گفت: حاکمیت اسلامی و متولیان فرهنگی جامعه نتوانسته‌اند به نحو شایسته، شادی و شعف حلال را گسترش داده و دل مؤمنان را شاد کنند که این امر اگر تحقق یابد، هم مورد رضایت الهی است و هم روحیه فردی، خانوادگی و اجتماعی افراد را قوت می‌بخشد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده شعبان را ماه عزت اهل بیت (ع) عنوان کرد و افزود: در ماه شعبان اعیاد پربرکتی وجود دارد که نیمه‌شعبان به عنوان عید بزرگ مسلمانان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بیش از پیش در تبیین و اشاعه فرهنگ انتظار و مهدویت تلاش کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با بیان اینکه در بحث مهدویت فعالیت عمیق و پایداری صورت نگرفته است، اظهار داشت: در خصوص مباحث مهدوی، فعالیت‌ها و مباحث کلامی به قدر کافی انجام شده و در خصوص مسائل اثبات اصل امامت و جایگاه آن و نیز عصمت و قداست ائمه (ع) نیز سخنرانی‌ها و فعالیت‌های مباحثه‌ای صورت گرفته است؛ اما این تنها کافی نبوده و نیاز به ورود به مباحث اجتماعی امامت و مسائل بنیادین سیاسی است که باید به طور جدی وارد این موارد شد و به طور ملموس مباحث مهدوی را در جامعه کاربردی کرد.

وی تبیین ارتباط بین مهدویت و ولایت‌فقیه و بیانیه دوم انقلاب را مهم‌ترین اصل در فرهنگ اسلامی عنوان کرد و گفت: در جامعه کنونی آن‌گونه که باید نقش مهدویت در گام دوم انقلاب باز نشده که لازم است به‌صورت تخصصی وارد این بحث شد و این همان جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده تاکید کرد: اگر می‌خواهیم جهاد تبیین را عملی کنیم، تنها به تبیین دستاورد‌های انقلاب نباید اکتفا کرد؛ بلکه تبیین بنیاد‌های اصلی انقلاب اسلامی که یکی از آن‌ها اساساً مهدویت است، باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، افق تمدن اسلامی در گام دوم انقلاب را استوار بر پایه مهدویت دانست و افزود: بحث تحولات افق آخرالزمانی و تبیین مباحث با نگاه اجتهادی در مورد مهدویت و پایش این مباحث در ذهن مردم و روشنگری درست تحولات آخرالزمان، از ضروریات فرهنگی و دینی در جامعه کنونی است که با ایجاد موج و خیز عظیم فرهنگی در قالب‌های مختلف در سطح جامعه قابل اجراست.

در این جلسه که با حضور نمایندگانی از اوقاف و امور خیریه، کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد، شورای هیئت‌های مذهبی، سپاه، گروه جهادی طلاب، بنیاد مهدی موعود (عج)، قرارگاه فرهنگی فاطمة‌الزهرا (س)، نیروی انتظامی، انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی استان اردبیل برگزار شد، مقرر شد تا برنامه‌ها اعیاد شعبانیه در قالب ستاد مردمی برگزار شده و برنامه‌های دهه ولایت و امامت نیز بدون آرم ادارات و نهادها، با راهبری و نظارت ادارات اجرا شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها