انبارداران در گفت‌وگو با دفاع پرس:

نقش اهل سنت بندرلنگه در دفاع مقدس به ثبت می‌رسد

مدیر انتشارات مجنون گفت: با نوشتن زندگی "حاج عبدالله مدنی" در واقع به دنبال پررنگ کردن نقش اهل سنت در جنگ تحمیلی بودم و باید گفته شود که اهل تسنن نیز در دفاع از سرزمین در طول دفاع مقدس نقش موثری داشتند.
کد خبر: ۴۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲ - 07March 2015

نقش اهل سنت بندرلنگه در دفاع مقدس به ثبت می‌رسد

امیر حسین انبارداران مدیر انتشارات مجنون در گفتوگو با خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: سال 59 و با شروع جنگ تحمیلی، تعدادی از مردم جنگزده از شهرهای جنوبی به سمت بندر لنگه رفته و در آنجا ساکن شدند.

وی افزود: با گذشت مدتی، مردم بندرلنگه با کمبود ارزاق و منابع مالی روبرو می شوند که درنهایت مردم شهر به تاجر سنی به نام "حاج عبدالله مدنی" متوسل می شوند. وی در طول دوران جنگ تحمیلی و با آمدن مهاجرین به شهر همراه با آیت الله رکنی امام جمعه بندر لنگه کمکهای فراوانی به جنگ زده ها کرده است.

انبارداران خاطر نشان کرد: تا جایی که من تحقیق کردم در سال 59، مبلغ 500 هزار تومان به آیت الله رکنی برای دستگیری از جنگ زده ها می دهد.  

وی بیان کرد: حاج عبدالله مدنی در خط مقدم کمک به مردم جنگ زده قرار داشته است. من با شنیدن سرگذشت زندگی وی علاقه مند به ثبت زندگی وی شدم و در واقع به دنبال پررنگ کردن نقش اهل سنت در جنگ تحمیلی بودم و باید گفته شود که اهل تسنن نیز در دفاع از سرزمین در طول دفاع مقدس نقش موثری داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها