حجت الاسلام علی دارابی:

فرهنگی/اجلاس سراسری نماز؛ تجلی بخش حاکمیت نماز و معنویت در ایران اسلامی

جانشین کمیته علمی و پژوهشی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز، گفت: اجلاس سراسری نماز، تجلی بخش حاکمیت نماز و معنویت در ایران اسلامی است.
کد خبر: ۳۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶ - 25November 2014

فرهنگی/اجلاس سراسری نماز؛ تجلی بخش حاکمیت نماز و معنویت در ایران اسلامی

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام و المسلمین علی دارابی -مدیر کل دفتر برنامهریزی آموزشهای تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی و جانشین کمیته علمی و پژوهشی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز- در شانزدهمین جلسه این کمیته، ضمن اعلام تمدید مهلت فراخوان مقالات تا دهم آذر ماه سال جاری، افزود: انقلاب اسلامی ایران بعنوان یک نهضت الهی، فراگیر و مبتنی بر مدار نماز و معنویت توانست قدرت دین و مذهب را به منصه ظهور برساند و این ارزش ها و هنجارها را به عرصه فرهنگ سازی وارد کند.

وی این اقدام مبارک انقلاب اسلامی را مجاهدتی فرهنگی خواند و افزود: این مجاهدت فرهنگی توانست ایجاد کننده یک فضای گفتمانی باشد که ضمن مفهوم سازی و بازسازی فکری و عقلانی، فرهنگ متعالی دینی را نیز رقم بزند.

جانشین کمیته علمی و پژوهشی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز با اشاره به شعار اجلاس سراسری نماز افزود: شعار این اجلاس در حقیقت شعار توحید، شعار معنویت و  شعار دین داری است که پیامش همه دل های مستعد و مشتاق را به خود جذب می کند و این شاخصه ای مهم در ترویج و گسترش فرهنگ تعالی بخش نماز است. لذا با توجه به اینکه در فرهنگ اسلامی سنت و قانون الهی بر جوامع بشری چنین مقرر گشته است که سرنوشت هر جامعه ای بستگی به رویکرد و اراده آن جامعه دارد، زمانی که اراده جمعی مردم بر حاکمیت نماز و معنویت تمرکز می یابد، سرنوشت جامعه به شکل مطلوبی رقم می خورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار