بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها/131

مجتهد زاده: شورای راهبردی زنان ایثارگر در NGOها تشکیل می‌شود

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان گفت: در جهت جریان سازی برای نشر فرهنگ والای دفاع مقدس حدود 400 نشست با همه اقشار دانشجویان، فرزندان شهدا، فعالین دفاع مقدس، امدادگران، نویسندگان و شعرا برگزار کرده‌ایم.
کد خبر: ۳۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰ - 12November 2014

مجتهد زاده: شورای راهبردی زنان ایثارگر در NGOها تشکیل می‌شود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس مستقر در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، مریم مجتهد زاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان با اشاره به اهداف این سازمان در پاسداشت مشارکتهای زنان در دفاع مقدس، گفت: اهدافی را در قالب سه ماموریت برای سازمان تعریف کردهایم که شامل ثبت و ضبط خاطرات، ارتقا جایگاه ایثارگران و نشر فرهنگ دفاع مقدس میباشد که در همین رابطه ماموریتها و راهبردهایی را برای سازمان در بعد فرهنگی، آموزشی و ادبی تعریف شده است.

وی افزود: هر کدام از این محورها دارای راهبردهایی هستند که به عنوان مثال در بعد فرهنگی و بررسی زندگی شهدا و الهام گرفتن از سلوک آنها و معرفیشان به جمعیت جوان تاکنون 3 کتاب تهیه و تدارک دیده شده است. موضوع یک کتاب ولایتمداری، موضوع یک کتاب دیگرمحبت و موضوع یک کتاب هم کسب رزق حلال است که البته کتاب محبت به مرحله چاپ رسیده است و امیدواریم که دو کتاب دیگر نیز به مرحله چاپ برسد .

مجتهد زاده با بیان برخی مجاهدتهای زنان در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: در مباحث فرهنگی آن الگویی را که باید از زنان موفق ارائه بدهیم یعنی زنانی که دردوران 8 ساله دفاع مقدس به عنوان یک فرمانده، رزمنده و یا همسر رزمنده یا شهید و آزاده به ایفای نقش پرداخته و صبورانه به عنوان اسوههای صبر و مقاومت شناخته می شوند، در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: در این موضوعات نیز کارهای خوبی صورت گرفته است و سه همایش را در این زمینه داشتهایم که یک همایش در قالب زنان اسوه های صبر و ایثار بوده است و از این اسوهها به همراه خانوادههایشان تجلیل به عمل آمد. همایش دیگری در این زمینه برگزار شد که در 13 استان به معرفی همسران، مادران شهدا، زنان کارمند و زنان ایثارگر و امدادگرانی که در جبهه حضور داشتهاند، پرداخته شده است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان با اشاره به ثبت و ضبط خاطرات زنان در دفاع مقدس، اظهار داشت: موضوع خاطرات نویسی را در جهت جریان سازی برای نشر فرهنگ والای دفاع مقدس برگزار کرده ایم که حدودا 400 نشست با همه اقشار دانشجویان، فرزندان شهدا، فعالین دفاع مقدس، امدادگران، نویسندگان و شعرا و یا همه افرادی که چه نقش پشتیبانی، تبلیغی و یا آموزشی در دفاع مقدس داشتند، برگزار کردهایم و در مباحث مربوط به ثبت و ضبط خاطرات یکی از مسائل این بود که فرزندان شهدا باید قدر مادرانشان را بدانند که از مظاهر دل بریدن از مادیات و دل سپردن به تربیت فرزندانشان هستند و این مهم یکی از مواردی بود که در دست نوشتههای آنها مورد توجه قرار گرفت.

مجتهد زاده تصریح کرد: در این یک سال گذشته عمده سیاستهای سازمان تدوین شد و نشستهای لازم با افراد و سازمانهای مختلف برگزار گردید و در همه استانهای کشور یک نماینده زن را در مراکز بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس انتخاب کردهایم که بتواند اهداف سازمان را پیاده کند.

وی در پایان با اشاره به فعالیتهای این سازمان در رابطه با ایجاد شورای ایثارگران گفت: در برخی از دستگاهها شورای ایثارگران را داشتهایم و در این زمینه باید اشاره شود که وزارت ارتباطات اولین سازمانی بود که شورای ایثارگران را راهاندازی کرده است و امروز هم اولین جلسه را در رابطه با شورای راهبردی زنان ایثارگر در در NGO برگزار شد.

انتهای پیام/ م. س

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار