بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 159

وزیر دادگستری: رسانه‌ها در زمین دشمن بازی نکنند

وزیر دادگستری با اشاره به این که رسانه ها ما باید در موضوع تهدیدات اجتماعی با حساسیت بیشتری برخورد کنند گفت: رسانه ها در زمینه دشمن بازی نکنند.
کد خبر: ۳۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶ - 13November 2014

وزیر دادگستری: رسانه‌ها در زمین دشمن بازی نکنند

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری ضمن حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها با اشاره به این که برخی از رسانههای داخلی در موضوع اسیدپاشی زمینه ساز تشویش افکار عمومی شدند، گفت: ما در برابر این دسته از رسانهها نباید از کلمه برخورد استفاده کنیم و یا بخواهیم در برابر آنها از روش چماق استفاده کنیم چرا که ما بر این باوریم این نوع رفتار باید از ادبیات ما دور شود.

وی ادامه داد: ما باید به این رسانهها تذکر داده و راهنماییشان کنیم و باید حس مشترک در بین خودمان ایجاد کنیم. ما باید به این دسته از رسانهها بگوییم که در زمین دشمن بازی نکنند چرا که این سناریو را دیگران برای ما ساختهاند و نباید رسانههای ما وارد این بازی شوند.

پورمحمدی با بیان این که هیچ کس در این مملکت با موضوع امر به معروف و نهی از منکر مشکل ندارد، گفت: هیچ کس برخورد خشن را قبول ندارد. بلکه میگوییم نظارت عمومی باید وجود داشته باشد تا مشکلات جامعه مرتفع شود.

وی با مزاح گفت: نمیتوان امر به معروف را "اَخ" دانست. این موضوع یک ابزار برای کنترل اجتماعی است که اسلام از دیرباز بر این موضوع تاکید ویژه داشته است. هم اکنون نیز بسیاری از فیلسوفان و دانشمندان اجتماعی بر این نکته معتقدند که بحث نظارت عمومی باید در هر جامعهای وجود داشته باشد چرا که جامعه بدون نظارت عمومی سالم باقی نمیماند.

پورمحمدی تصریح کرد: عدهای با وقوع یک حادثه دوست دارند آن را به چیزی پیوند دهند که به آن علاقه ندارند که نمونه آن را میتوان در موضوع اسیدپاشی و امر به معروف و نهی از منکر مشاهده کرد.

وزیر دادگستری اظهار داشت: کسی که به انقلاب و ارزشهای اسلامی علاقمندی ندارد یقیقناً به دنبال آن است که از وضعیت موجود جامعه تصویری سیاه تهیه کند و آن را در اختیار اذهان عمومی قرار دهد.

وی ادامه داد: ما دوست نداریم جامعه خصوصا فرهیختگانمان و اصحاب رسانهمان در فضایی که دیگران طراحی میکنند بازی کنند و فریب دیگران را بخورند. حال اگر فریب خوردند ما باید بتوانیم آنها را آگاه نماییم.

وی گفت: خیلی از اخباری که در موضوع اسیدپاشی منتشر شد تعمداً نبود و نباید همه را با یک چوب راند باید به این دسته از رسانهها تذکر و هشدار داد و راهنمایی کرد که دیگر کمتر شاهد این صحنهها باشیم.

انتهای پیام / م.خ

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار