یستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/141

موسیقی حماسی نقش بی بدیلی در تقویت روحیه مقاومت دارد

مدیر رادیو فرهنگ گفت: گاهی اوقات یک سرود حماسی و یک مولودی پر احساس به اندازه چندین ساعت موعظه می‌تواند تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۳۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵ - 13November 2014

موسیقی حماسی نقش بی بدیلی در تقویت روحیه مقاومت دارد

به گزارش خبرنگار فرهنگی دفاع پرس، "محسن شریفیزاده" مدیر رادیو فرهنگ در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس مستقر در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، با اشاره به اینکه کلمه دفاع مقدس یک جمله پرشور است، اظهار کرد: تعلق یک خبرگزاری برای موضوع و مقوله مقدسی همچون دفاع مقدس یک اتفاق خوب و مبارک است.

وی کلام، افکت و موسیقی را سه مولفه تشکیل دهنده برنامههای رادیو عنوان کرد و افزود: یک چهارم برنامههای رادیو فرهنگ را موسیقی تشکیل میدهد. رادیو فرهنگ با توجه به رسالت خود به جایگاه موسیقی سنتی و اصیل برای ایرانیان توجه دارد و بیشترین توجه را به این مقوله داشته باشد.

مدیر رادیو فرهنگ، برنامه رادیویی "پلاک عاشقی" را برنامهای در خدمت دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: برنامه پلاک عاشقی با رویکرد موسیقی حماسی و موسیقی سنتی در خدمت دفاع مقدس است، این برنامه روزهای پنج شنبه بعد از ظهر پخش میشود که به اصل دفاع مقدس مرتبط است و بخش مهمی از آن به موسیقی اختصاص دارد.  

شریفیزاده تاثیر موسیقی بر روحیه مردم را غیر قابل انکار عنوان کرد و گفت: گاهی اوقات یک سرود حماسی، نغمهای دل نشین و یک مولودی پر احساس به اندازه چندین ساعت موعظه میتواند تاثیر گذار باشد، موسیقی حماسی نقش بی بدیلی در تقویت روحیه مقاومت دارد.

وی در پایان گفت: شوری که برخی سرودهها از جمله "بانوای" آهنگران و یا سرود" این پیروزی" آقای گلریز به رزمندگان در طول دفاع مقدس میداد هیچ چیز دیگر جایگزین آن نبود، سرودههای حماسی انرژی مثبت زیادی به رزمندگان اسلام در طول دفاع مقدس میداد.

انتهای پیام/و.م

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار