میرکریمی در افتتاحیه سینما روایت:

باید به روحیه حماسی که در جبهه جریان داشت وفادار باشیم

کارگردان مستند "نام‌ها" گفت: عصاره و تاریخ هر کشور قهرمان‌های آن کشورند که در بین قهرمانان، شهدا در قله هستند.
کد خبر: ۲۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹ - 26May 2014

باید به روحیه حماسی که در جبهه جریان داشت وفادار باشیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "سید رضا میرکریمی" کارگردان مستند "نامها"، در مراسم افتتاح "سینما روایت" گفت: مستندهای "مصطفی" درباره شهید مصطفی چمران و "عباس" روایتی از زندگی خلبان شهید عباس دوران پیش از این رونمایی شده اما نخستین بار است که در جمع اصحاب رسانه نمایش داده میشود.

وی افزود: ساخت این انیمشین ها به کمک یک جمع انجام شده و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برای ساخت این انیمیشن ها سرمایه گذاری کرده است.

میرکریمی درباره تکنیک ساخت این دو مستند گفت: تکنیک کامیک موشن و یا داستان های مصور است که از مدت ها قبل در فرهنگ غرب وجود داشته اما در کشور ما کمتر به کار گرفته شده است، این کار شکلی از انیمیشن است که با حرکت دادن دوربین بر روی تصاویر سطوح نقاشی ساخته می شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت مستند درباره شهدا سفارش خودش به خودش بود، گفت: عصاره و تاریخ هر کشور قهرمانهای آن کشورند که در بین قهرمانان، شهدا در قله هستند.

وی خاطرنشان کرد: هرچهقدر که بیشتر وارد موضوع جنگ می شویم قصه شگرف تر می شود، و در می یابیم جوانانی که تا 25 سال سن آن ها بود چطور ابعاد مخاطره آمیز و بزرگ را اداره کنند و کاری کنند که طرف مقابل تمام دنیا را برای کمک به خود فرا بخواند.

میرکریمی گفت: من عملیات های مختلفی را مطالعه کردم و گفتم چه کار بزرگی است اینکه جوانی مانند حسن باقری آنقدر نبوغ داشته باشد که بتواند حرکات بعدی دشمن کاملا مسلح را پیش بینی کند و طوری برنامه ریزی کند که کمترین تلفات را در جنگ بدهد. از باقری تا همت هرکدام به تنهایی درخشیده اند.

وی خاطر نشان کرد: آن جنگ گرم و این جنگ نرم من را مجاب کرد که این کار را انجام دهم، بسیاری در طول این راه به من گفتند که این کار را شروع نکن، الان زمان مناسبی نیست و از شهدا استفاده ابزاری می شود، اما اهداف بزرگتری در تصور من بود و کار را انجام دادم.

میرکریمی با اشاره به اینکه روایت یک قهرمان در نیم ساعت کار دشواری است گفت: کار مهم ما این بود که به روحیه حماسی، ایمان و معرفتی که در جبهه جریان داشت وفادار باشیم.

نظر شما
پربیننده ها