مشروح/ رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس:

تفکر استمرار مبارزه با جبهه استکبار بر تمام شئون کشور حاکم باشد/ تئوریزه کردن سازش مقابل زورگویان خیانت است

مقام معظم رهبری با اشاره به تلاش عده‌ای برای تئوریزه کردن "تفکر سازش و تسلیم"، فرمودند: کسانی که می‌خواهند، سازش و تسلیم در برابر زورگویان را ترویج و نظام اسلامی را متهم به جنگ‌طلبی کنند، در واقع مرتکب خیانت می‌شوند.
کد خبر: ۲۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲ - 25May 2014

تفکر استمرار مبارزه با جبهه استکبار بر تمام شئون کشور حاکم باشد/ تئوریزه کردن سازش مقابل زورگویان خیانت است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تنها راه ایستادگی در مقابل جبهه ضدبشری استکبار را استمرار تفکر "مبارزه" با این جبهه دانستند و با اشاره به لزوم توجه جدی مجلس شورای اسلامی و دولت در تدوین برنامه ششم، به سه اولویت اصلی "اقتصاد مقاومتی"، "فرهنگ انقلابی و دینی" و ادامه روند پرشتاب "پیشرفتهای علمی"، تأکید کردند: راه حل مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور را نمیتوان در بیرون از مرزها پیدا کرد، بلکه علاج واقعی مشکلات در درون کشور و تکیه بر ظرفیتها و تواناییهای داخلی است.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) به شکل گیری نظام اسلامی و همچنین بقای آن، براساس "تفکر مبارزه"، اشاره و خاطرنشان کردند: پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و عبور موفقیت آمیز نظام اسلامی از مقاطع مهم و سرنوشتساز ۳۵ سال گذشته مرهون مبارزهٔ جدی، صادقانه و خردمندانه ملت ایران بوده است که این تفکر باید با حفظ ویژگیهای آن ادامه یابد.

حضرت آیتالله خامنهای با تأکید بر اینکه بدون ادامه تفکر مبارزه با جبهه استکبار نمیتوانیم به اهداف والای نظام اسلامی برسیم، افزودند: علت تأکید بر ادامه مبارزه، جنگطلبی نظام اسلامی نیست، بلکه عقل و خرد حکم میکند که انسان برای عبور از منطقهای مملو از دزدان دریایی، خود را مجهز کند و توانایی و انگیزه دفاع از خود را داشته باشد.

ایشان تأکید کردند: دنیای امروز مملو از دزدان غارتگر عزت و حیثیت و اخلاق بشریت است که با مجهز شدن به علم و کسب ثروت و قدرت، با وجههای به ظاهر انسانی به راحتی مرتکب جنایت میشوند و به آرمانهای بشری خیانت و در نقاط مختلف دنیا جنگافروزی میکنند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: در چنین شرایطی چارهای جز ادامه مبارزه و حاکم بودن تفکر مبارزه در همه امور کشور اعم از داخلی و خارجی وجود ندارد.

حضرت آیتالله خامنهای با اشاره به تلاش عدهای برای تئوریزه کردن "تفکر سازش و تسلیم"، خاطرنشان کردند: کسانی که میخواهند، سازش و تسلیم در برابر زورگویان را ترویج و نظام اسلامی را متهم به جنگ طلبی کنند، در واقع مرتکب خیانت میشوند.

ایشان افزودند: نظام اسلامی، نظام انسانی و شرف و احترام به کرامت بشریت و نظام صلح و خیر است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: همه مسئولان کشور در بخشهای مختلف اعم از بخشهای اقتصادی، علمی و فرهنگی، سیاستگذاری، تقنین و مذاکرات خارجی باید بدانند که در حال مبارزه هستند و در مسیر ادامه مبارزهٔ پیدایش و بقای نظام اسلامی قرار دارند.

حضرت آیتالله خامنهای افزودند: این موضوع باید همچون تفکر گستردهای بر تمام امور و شئون کشور حاکم باشد و باید خود را در مقابل جبهه استکبار قوی کرد و محکم ایستاد.

ایشان در ادامه همین مبحث، سؤالی را مطرح کردند و گفتند: این مبارزه تا چه زمانی طول خواهد کشید؟

رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به این سؤال تأکید کردند: مبارزه و جهاد تمام شدنی نیست، چون شیطان و جبههٔ شیطان همواره وجود دارد، اما ممکن است در شرایط مختلف شیوهها و روشهای جهاد و مبارزه متفاوت باشد.

حضرت آیتالله خامنهای خاطرنشان کردند: این مبارزه هنگامی به پایان خواهد رسید که جامعه بشری بتواند خود را شَرّ جبهه استکبار و در رأس آن امریکا که پنجههای خود را بر جسم و روح و فکر بشریت گسترانیده است، رهایی دهد که این کار نیز نیازمند مبارزهای دشوار و طولانی و گامهای بلند خواهد بود.

ایشان برپایی نظام اسلامی در ایران را بلندترین گام در مسیر این مبارزه دانستند و افزودند: تشکیل دورههای پی در پی مجلس در ۳۵ سال گذشته و حضور نمایندگان در مجلس به عنوان مظهر مردمسالاری دینی، یک مبارزه است که باید آن را قدر دانست و به پیش بُرد.

رهبر انقلاب اسلامی به موضوع تأکید بر "مدیریت جهادی"، در نامگذاری سال جاری اشاره و خاطرنشان کردند: مدیریت جهادی فقط شامل امور مربوط به دولت نمیشود، بلکه مجلس نیز اگر وظایف تقنینی و نظارتی خود را فقط با انگیزه خدمت به مردم انجام دهد، بزرگترین کار جهادی صورت گرفته است.

حضرت آیتالله خامنهای، تنها راه حل مشکلات کشور را اقتصاد مقاومتی و پرهیز از چشم دوختن به بیرون از مرزها دانستند و گفتند: من از همه کسانی که در بخشهای مختلف ابتکار و حرکت دارند، دفاع صمیمانه و واقعی میکنم، اما معتقدم، علاج مشکلات در درون کشور است.

ایشان افزودند: برای حل مشکلات باید راه حل صحیح را شناخت و با دلیری و شجاعت آن را انجام داد که یک گام بلند در این عرصه اقتصاد مقاومتی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حمایتها و ستایشهای لفظی که در ماههای اخیر از اقتصاد مقاومتی شده است، تأکید کردند: برای اجرای اقتصاد مقاومتی تمجید و ستایش لفظی کافی نیست، بلکه باید حرکت و اقدام کرد.

حضرت آیتالله خامنهای با تشکر از فعالیتهای دولت و مجلس درخصوص اقتصاد مقاومتی گفتند: مجلس باید فعالیتهای انجام گرفته را در بُعد تقنینی و در بُعد نظارتی، پیگیری جدی کند.

ایشان تصویب قوانین مناسب برای اقتصاد مقاومتی و حذف قوانین مزاحم و یا معارض و نظارت بر عملکرد دولت را از وظایف اصلی مجلس برشمردند و افزودند: مجلس درخصوص قانونگذاری برای اقتصاد مقاومتی نمیتواند فقط متکی به طرحها باشد، بلکه دولت باید لوایح مناسب را به مجلس ارائه دهد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به آماده شدن مجلس شورای اسلامی برای تدوین "برنامه پنجساله ششم" تأکید کردند: در این برنامه باید "اقتصاد مقاومتی"، "فرهنگ" و "علم" سه اولویت اصلی باشند.

حضرت آیتالله خامنهای درخصوص "فرهنگ" گفتند: منظور از فرهنگ، فرهنگ انقلابی و دینی و ایجاد حرکت فرهنگی بر مبنای اسلام و ارزشهای اسلامی و تقویت فرهنگ و باور و آداب و اخلاق اسلامی در جامعه است.

ایشان تأکید کردند: نباید به صرف بوجود آمدن و یا گسترش یک ابزار فرهنگی در جامعه، تلقی پیشرفت فرهنگ شود، بلکه پیشرفت فرهنگی در جامعه، هنگامی است که فرهنگ دینی و انقلابی گسترش یابد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: انتظار من از نمایندگان مجلس به عنوان سربازان انقلاب، حمایت از گسترش فرهنگ انقلابی و اسلامی در جامعه است.

حضرت آیتالله خامنهای درخصوص "علم" به عنوان سومین اولویت تدوین برنامه ششم گفتند: حرکت پرشتاب علمی که در ۱۲ سال اخیر در کشور بوجود آمده، به هیچ وجه نباید کُند شود، بلکه باید سرعت و شتاب آن بیشتر شود.

ایشان موضوع علم را برای کشور بسیار مهم خواندند و خاطرنشان کردند: بخش عمدهای از افتخار ملی، عزت ملی و ثروت ملی بوسیله علم به دست میآید.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود، یکی از وظایف اصلی نظارتی مجلس را، مبارزه حقیقی با فساد برشمردند و تأکید کردند: در موضوع مبارزه با فساد، از همان ابتدا نباید اجازه داد که کانونهای چرکین شکل بگیرد، زیرا در این صورت یا مقابله امکانپذیر نیست و یا اینکه مقابله بسیار دشوار خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنهای همچنین به ابلاغ سیاستهای کلی جمعیت اشاره کردند و با استقبال از طرح مجلس شورای اسلامی برای افزایش باروری و پیشگیری از کاهش جمعیت گفتند: درخصوص جمعیت باید مراقب باشیم که اشتباه سالهای قبل تکرار نشود، زیرا بهترین حالت برای دشمن، ایرانی "کم جمعیت" و با اکثریتی "سالخورده" است.

ایشان تأکید کردند: در خصوص موضوع افزایش جمعیت باید طرحها، صحیح، منطقی و عالمانه باشند.

پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم علیهالسلام و تبریک حماسه فتح خرمشهر و بعثت پیامبر گرامی اسلام گفت: مجلس شورای اسلامی در مسائلی همچون فلسطین، سوریه و هستهای موضعی مستحکم و مقتدرانه داشته است.

لاریجانی با اشاره به ارائهٔ ۴۵۰ طرح و لایحه در دورهٔ دو سالهٔ مجلس پنجم افزود: در دو سال گذشته از میان طرحها و لوایح رسیده، ۸۰ قانون به تصویب رسیده است که مورادی چون قانون نظام صنفی، بودجه، آیین دادرسی کیفری از اهم این موارد بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی جهتگیری کلی قوه مقننه را تقویت فضای کسب و کار، پیگیری سیاستهای اقتصاد مقاومتی و تقویت بُعد نظارتی مجلس از طریق کمیسیونهای مربوطه و یا از طریق طرح سئوال از مسئولان اجرایی، تحقیق و تفحص و دیوان محاسبات بیان کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار