آیت‌الله جوادی آملی:

اقتصاد مقاومتی ریشه در قرآن دارد

آیت الله جوادی آملی با اشاره به لزوم عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی ریشه در قرآن دارد و با حرف و فریاد زدن محقق نمی‌شود.
کد خبر: ۱۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷ - 27April 2014

اقتصاد مقاومتی ریشه در قرآن دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیت الله جوادی آملی، امروز در دیدار مدیران و کارشناسان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اگر کسی قرآنی صحبت کند، باید قرآنی نیز عمل کند؛ زیرا کسی که قرآنی حرف میزند، ولی قرآنی عمل نمیکند، هم خودش و هم جامعه را دچار مشکل میکند.
 
معظمله با اشاره به این که نمونه این مسئله را در اوضاع اقتصادی میبینیم، ابراز داشت: اقتصاد ستون یک جامعه است و این ستون را نباید به دست هر کسی سپرد. ملتی که دستش در جیب خودش نباشد و اقتصاد قوی نداشته باشد، فقیر و مسکین خواهد شد و از هم میپاشید؛ قرآن ما را به قیام فرا میخواند، ولی لازمه این قیام آن است که از نظر اقتصادی قوی باشیم و دستمان در جیب خودمان باشد و نیازمند دیگران نباشیم.
 
اقتصاد مقاومتی ریشه در قرآن دارد
 
معظم له با بیان این که ویژگیهای اقتصاد مقاومتی در قرآن یافت میشود، افزود: قرآن با بیعرضگی و اختلاس مقابله میکند، ولی متاسفانه آنچه که بیشتر میبینیم سوء مدیریت و اختلاس است. با وجود جنگلها، مراتع و زمینهای حاصلخیز مجبوریم علوفه را از ترکیه وارد کنیم، وقتی قیمت علوفه گران شود، گوشت و مواد غذایی دیگر نیز گران خواهد شد.
 
آیتالله جوادیآملی با تاکید بر این که اسلام، دشمن این بیعرضگی است، ادامه داد: فرهنگ اسلام، فرهنگ کار است و ملتی که نان خود را تامین کند، هیچ وقت محتاج دیگران نخواهد شد.
 
این مرجع تقلید، یکی از مهمترین مولفههای اقتصادی در اسلام را روحیه اکرام نسبت به مردم معرفی کرد و با تاکید رفتار کریمانه با مردم، گفت: هر کس باید از قِبل کار خود، نان بخورد و دستش پیش کسی دراز نباشد. این مسئله یکی از مزایای اقتصاد مقاومتی است.
 
راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی
 
معظم له با اشاره به لزوم عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی با حرف و فریاد زدن محقق نمیشود، بلکه با کار و تلاش محقق خواهد شد.
 
وی در ادامه دفاع از وطن را لازم و ضروری دانسته و تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که پرچم یا زهرا(س) و یا حسین(ع)، پرچم سه رنگ را نجات داد و نه بالعکس. باید بدانیم که اگر دیندار واقعی باشیم و به اهلبیت(ع) و قرآن تأسی کنیم، پرچم سه رنگ کشور نیز حفظ خواهد شد.
 
وظیفه خادمان قرآن
 
این مرجع تقلید به فعالان قرآنی یادآور شد: خادمان قرآن باید خالصانه دراین مسیر کار کرده و قرآنی فکر و عمل کنند. کسی نباید قرآن را محلی برای کاسبی خود قرار دهد.
 
آیت الله جوادی آملی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) در زمینه طهارت روح و نقش قرآن در این طهارت، گفت: قرآن در قلب هر انسانی که وارد شود، او را به سعادت میرساند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار