حجت الاسلام مصلحی:

جوانان با مدیریتی جهادی برای پیشرفت کشور تلاش کنند

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: جوانان باید با عزمی ملی و مدیریتی جهادی در مقابل دشمن بایستند و برای پیشرفت کشور تلاش کنند.
کد خبر: ۱۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳ - 19April 2014

جوانان با مدیریتی جهادی برای پیشرفت کشور تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام "حیدر علی مصلحی" رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در همایش عمار و یاسر که در دانشگاه پیام نور رفسنجان برگزار شد، اظهار کرد: ولایتمداری چیزی جز شعارهای امروز است و به همین دلیل قرآن به این مهم توجه ویژهای دارد.

وی با مروری بر انقلابهای بزرگ انبیاء الهی خاطرنشان کرد: تفاوت اساسی در ایجاد انقلاب بین حرکت انبیاء و حرکت سیاسیون این است که سیاسیون برای اینکه نظرها را به خود جلب کنند و جریانی راه بیاندازند به سراغ مسائل مادی میروند در حالیکه انبیاء الهی یک حرکت فطری دارند و نتیجه و ثمرهٔ آن نیز ادامه دار است.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه خداوند زندگی انبیاء و نوع حرکت و انقلابهایشان در قرآن را تبیین میکند، تصریح کرد: در هیچ جای قرآن دیده نمیشود که آنان شعار مادی را بدهند بلکه ملاک و محور حرکتشان بندگی خدا بوده است.

وی به سنتهای الهی اشارهای کرد و ادامه داد: این سنت خداوند است که اگر بندگی او کنار گذاشته شود زندگی سخت و نکت باری خواهد بود.

 حجت الاسلام مصلحی ۸۰ درصد علم مطرح دنیا را تکرار علم و نه پیشرفت آن دانست و عنوان کرد: مشکل اساسی ما این است که به توانها، ظرفیتها و سرمایههای علمی خودمان توجه نکردیم.

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس بیان کرد: کتاب قانون بوعلی در رابطه با تشریح جسم انسان در آن زمان در بالاترین سطح بود و امروز مطالب علمی دنیا نتوانستند اینچنین به تشریح بدن انسان بپردازند، به دلیل آنکه اصل فارسی آن موجود نیست باید از زبان انگلیسی به فارسی ترجمه شود.

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه کتابهای دانشمندان ما در کتابخانههای انگلیس نگهداری میشود اما در ایران پیدا نمیشود، ادامه داد: علمی که امروز در دنیا مطرح است، ۵۰۰ سال پیش دانشمندان طب ما به آن رسیدهاند و منشا آن اسلام و ارزش گذاری آن علمی است.

وی با اشاره به پیشرفتهای علمی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی در مباحث پیشرفتهای علمی در اوج قرار دارد و علیرغم تحریمها سهم بسیار بالایی در دنیا داریم.

وی با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در ملاقات با مجموعه سازمان انرژی هستهای ابراز کرد: یکی از نکاتی که در این جلسه به آن اشاره شد این بود که حرکت علمی کشور به هیچ وجه نباید متوقف یا کند شود و این خط قرمز نظام است.

حجت الاسلام مصلحی افزود: آن سخنان نشان دهندهٔ این است که رهبر فرزانه انقلاب به خوبی میدانند که پیشرفت علمی ما تا چه مرزی پیش رفته است.

 وی با بیان آیات ۵۱ تا ۵۶ سورهٔ مائده، متذکر شد: خداوند در این آیات تکیهگاه قرار ندادن یهود و نصاری را بیان میکند و ترس از ضربه خوردن از ناحیه آنان را علت ارتباط عدهای با این گروه میداند و این در حالی است که فتح و پیروزی را خداوند نازل میکند.

وزیر سابق اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش گسترش اسلام ناب محمدی در جهان را نشان عظمت و موفقیت بزرگ اسلام دانست و گفت: استکبار هیچ پیش بینی از شکل گیری بیداری اسلامی نداشت اما پس از آن به سرعت از این حرکت به عنوان یک فرصت استفاده برد.

وی افزود: آمریکا با استفاده از فرصت بیداری اسلامی، در سوریه حرکتی تحت عنوان بیداری اسلامی به راه انداخت تا بشار اسد را کنار بزند.

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس پشت صحنه حوادث سوریه را آمریکا و صهیونیست دانست و اظهار کرد: ایران با همه تحریمهایی که عدهای به عنوان تحریمهای شکننده از آنها یاد میکنند در مقابل حامیان تروریستها ایستاد و گفت بشار باید بماند.

وی در خصوص انتخاب شعار سال ۹۳ از سوی رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: جوانان باید میدان دار این مباحث باشند و با عزمی ملی و مدیریتی جهادی در مقابل دشمن بایستند و برای پیشرفت کشور تلاش کنند.

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه تنها ۱۲ درصد بودجه کشور در دفاع مقدس خرج جنگ شد، افزود: لازم است که در این زمان نیزهمه مجموعهها با روحیهٔ مدیریت جهادی به میدان آیند تا به مانند میدان دفاع مقدس نتیجه بگیرند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار