مشروح/ امیر پوردستان:

ارتش با تمام توان به برپایی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کمک می‌کند

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: آثار، اسناد، نمادها و تندیس‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید به عناون دو محور بصیرت و شناخت و عمل تکلیف‌محور لحاظ شود.
کد خبر: ۱۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰ - 03March 2014

ارتش با تمام توان به برپایی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز در گردهمایی مدیران، مجریان و کارشناسان سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بین اینکه آمادگی پیش از جنگ بسیار مهم است، اظهار کرد: یکی از برکات این آمادگی اعتماد به نفسی است که در نیروهای نظامی ایجاد میشود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از برکات آمادگی پیش از جنگ، ایجاد امنیت روانی در جامعه است، افزود: با وجود آمادگی، دیگر هیچ تهدیدی باعث نگرانی مردم نخواهد شد.

پوردستان بازدارندگی در برابر دشمن را یکی دیگر از برکات آمادگی قبل از جنگ عنوان کرد و گفت: وقتی دشمن ببیند کشور مقابل آماده است از حمله منصرف میشود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه مولفههای آمادگی رزمی در بعد سخت خلاصه نمیشود، تاکید کرد: بعد فرهنگی یکی از ابعاد عمیق مولفههای آمادگی رزمی است که نیاز به توجه ویژهای دارد و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یکی از این موارد است.

وی افزود: این موزه میتواند اعتماد به نفس، امنیت روانی و بازدارندگی در برابر دشمن ایجاد کند.

پوردستان در ادامه خاطرنشان کرد: آثار، اسناد، نمادها و تندیسهای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید به عناون دو محور بصیرت و شناخت و عمل تکلیفمحور لحاظ شود.

فرمانده نزاجا تصریح کرد: اگر مروری اجمالی در دفاع مقدس داشته باشیم و مولفههای جنگ را از تاکتیکها و اسلحههای مورد استفاده گرفته تا ایمان، ولایتمداری و تدیّن رزمندگان بررسی کنیم متوجه میشویم عمده وزن مولفههای اقتدار به روحیات رزمندگان برمیگردد.

وی اضافه کرد: ما امروز امانتدار موزههاستیم و باید امانتداری کنیم. 

سرتیپ پوردستان افزود: فرصت زیادی برای به بار نشستن موضع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نداریم و باید همه با هم تلاش کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه تاکید کرد: در ارتش همه بضاعت خود را اعم از تجهیزات و نیروی انسانی به پای کار خواهیم آورد.

وی ایجاد موزه انقلاب اسلامی را یک کار فرهنگی دانست و تصریح کرد: برای انجام این کار باید اطلاعات خود را در اختیار همدیگر قرار دهیم و از این امر دریغ نکنیم.

امیر پوردستان در پایان با اشاره به شهادت شهیدان "حسن تهرانیمقدم" و "حاج احمد سوداگر" افزود: ما باید قدر اسطورههای دفاع مقدس را بدانیم و آنها را تنها نگذاریم.

نظر شما
پربیننده ها