«جبهه مقاومت» در قاب فیلم و سریال/ ۷؛

خلبانی که برای نجات مردم سوریه از جانش گذشت+تیزر

فیلم سینمایی «به وقت شام» یکی از آثار ابراهیم حاتمی‌کیاست که به پدیده‌ی داعش و نقش ایران در سوریه پرداخته است.
کد خبر: ۶۶۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰ - 06May 2024

گروه فرهنگ دفاع‌پرس: از ابتدای درگیری‌ها میان کشور‌های جبهه مقاومت و رژیم صهیونیستی، کشور‌هایی در کنار جبهه مقاومت و علیه رژیم صهیونیستی ایستادند و در عرصه‌های مختلف تلاش کردند تا حمایت خود را از جبهه حق در ابعاد مختلف فرهنگی نشان دهند. در این میان، فیلم‌سازان بسیاری با ایده‌های مختلف، مجاهدت‌های «جبهه مقاومت» را به تصویر کشیدند.

ما در گروه فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس سعی بر آن داریم که در مجموعه گزارش‌هایی با عنوان «جبهه مقاومت در قاب فیلم و سریال» این آثار را بررسی و معرفی کنیم. یکی از این فیلم‌ها، فیلم سینمایی «به وقت شام» است.

از جان گذشتگی یک خلبان برای نجات مردم تحت ظلم داعش در سوریه/ اتونشر/ منتشر نشود

فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی و نویسندگی «ابراهیم حاتمی‌کیا» و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی در سال ۱۳۹۶ ساخته شد. در این فیلم بابک حمیدیان، هادی حجازی‌فر، لاله مرزبان، پیر داغر، رامی عطاالله، جوزیف سلامه و قدرت‌الله بیات به هنرمندی پرداخته‌اند.

این فیلم، نخستین بار در سی‌وششمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و موفق شد سه سیمرغ بلورین از جمله بهترین کارگردانی را برای حاتمی‌کیا را به ارمغان بیاورد.

فیلمبرداری «به وقت شام» اوایل خرداد ۱۳۹۶ در لوکیشن مربوط به یکی از فرودگاه‌های نظامی در تهران آغاز شد و در ادامه در لوکیشن‌های متعددی از جمله شهرک سینمایی دفاع مقدس، پایگاه هوایی شیراز، اصفهان، روستا‌های اطراف شهریار و شهر دمشق در سوریه پیگیری شد و روز ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ نیز به پایان رسید.

از جان گذشتگی یک خلبان برای نجات مردم تحت ظلم داعش در سوریه/ اتونشر/ منتشر نشود

سرمایه‌گذار این فیلم سازمان هنری‌-رسانه‌ای اوج وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. موسیقی متن فیلم «به وقت شام» را کارن همایون‌فر در چهارمین همکاری‌اش با حاتمی‌کیا ساخت. آلبوم موسیقی فیلم در جشنواره فجر، جایزه سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن را دریافت کرد و اردیبهشت ۱۳۹۷ توسط سازمان اوج منتشر شد.

این فیلم برای نخستین بار در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و روز ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ در سینما‌های ایران اکران شد و شهریور ۱۳۹۷ در کشور‌های سوریه، لبنان و عراق روی پرده رفت و از اول دسامبر ۲۰۱۸ (۱۰ آذر ۱۳۹۷) در ژاپن و اسفند ۱۳۹۷ در هند اکران شد و در ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ در شبکه نمایش خانگی منتشر شد.

از جان گذشتگی یک خلبان برای نجات مردم تحت ظلم داعش در سوریه/ اتونشر/ منتشر نشود

داستان فیلم از این قرار است:

در این فیلم یونس (هادی حجازی‌فر) و علی (بابک حمیدیان)، پدر و پسر خلبانی هستند که مأموریت ویژه آنها به پرواز درآوردن یک هواپیمای ایلیوشین-۷۶ از تَدمُر به‌سمت دمشق و انتقال یک محموله بشردوستانه از ایران به سوریه است.

آنها باید مردم تحت ظلم داعش را به‌وسیله این پرواز نجات دهند که در سوریه به اسارت تروریست‌های تکفیری «داعش» درمی‌آیند. 

از جان گذشتگی یک خلبان برای نجات مردم تحت ظلم داعش در سوریه/ اتونشر/ منتشر نشود

بخشی از تیزر این فیلم را در اینجا ببینید:

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار