دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام :

پیروزی‌ها و شکست‌ها در موزه دفاع مقدس بیان شود/ سوسیالیست‌ها و لیبرال‌ها دشمن دفاع مقدس هستند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هدف برخی افراد از اینکه می‌خواهند چهره دفاع مقدس را سیاه جلوه دهند این است که قصد دارند مسیرهای دیگر را پیش روی ما قرار دهند، گفت: کار اصلی موزه دفاع مقدس همین است که ثابت کند ملت ایران در جنگ تحمیلی راه صلاح و رستگاری را رفت.
کد خبر: ۱۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰ - 03March 2014

پیروزی‌ها و شکست‌ها در موزه دفاع مقدس بیان شود/ سوسیالیست‌ها و لیبرال‌ها دشمن دفاع مقدس هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخص مصلحت نظام، پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران، مجریان و کارشناسان پروژههای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که در سالن همایشهای برج میلاد تهران برگزار شد، ضمن تشکر از محضر مقام معظم رهبری به دلیل واگذاری ماموریت تأسیس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: این موزه اثری برای پاسداشت مجاهدان انقلاب اسلامی است و از سرلشکر بسیجی دکتر «سید حسن فیروزآبادی» و سردار «مرتضی قربانی» و سایر نیروهای ارتش، سپاه و دیگر سازمانها که در این امر مهم مشارکت دارند، تشکر میکنم.

وی افزود: امیدوارم این کار با سرعت خوب همراه و با کیفیت پیش برود و همه در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند.

رضایی با بیان اینکه دفاع مقدس بروز ارزشهای اسلامی بود، گفت: دشمنان تلاش داشتند با توسل به بسیاری از ترفندها تصویر دیگری از ملت بسازند، اما در دفاع مقدس ملت این حیلهها را کنار زدند و حقیقت ناب اسلام و ایران را به دیگران نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: ما در جنگ دوستان و دشمنان خود را شناختیم و فهمیدیم راه واقعی، کاذب و انحرافی چیست؛ همچنین متوجه شدیم که چگونه باید در این جهان زندگی کرده و در کنار مکاتب و ایدههای مختلف خود را بسازیم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، جنگ را یک نعمت بزرگ برای ایرانیان دانست و عنوان کرد: در حالی که دشمنان با راه اندازی جنگ قصد نابودی ما را داشتند، جنگ سکوی پرش ما شد و ما قد کشیدیم؛ جمهوری اسلامی با قامت بلند، خود را به جهانیان نشان داد و در جهان آدرس پیدا کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: بهترین جلوههای معنویت در جنگ نمایان شد و به تعبیر مقام معظم رهبری، بزرگترین استراتژیستهای کشور در همین جنگ رشد پیدا کردند.

رضایی با بیاین اینکه خیلیها تلاش میکنند چهره جنگ را سیاه کنند، اضافه کرد: برخی از سر دلسوزی میگویند عدهای جام زهر را به حضرت امام (ره) نوشاندند و میخواهند با اینکار پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس را کمرنگ جلوه دهند، اما نخواهند توانست.

وی با تأکید بر اینکه ما باید کاملا پشت سر رهبر انقلاب حرکت کنیم، گفت: در این صورت است که به هر چیز که میخواهیم میرسیم و اگر مشکلاتی رخ میدهد به خاطر این است که گاهی راه را اشتباه میرویم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هدف برخی افراد از اینکه میخواهند چهره دفاع مقدس را سیاه جلوه دهند، این است که قصد دارند مسیرهای دیگر را پیش روی ما قرار دهند، گفت: کار اصلی موزه دفاع مقدس همین است که ثابت کند ملت ایران در جنگ تحمیلی راه صلاح و رستگاری را رفت.

فرمانده سپاه در ایام دفاع مقدس گفت: امروز سوسیالیستها، مارکسیستها، لیبرالها و ایدوئولوژهای ضد اسلام دشمن دفاع مقدس هستند و تمام تلاش خود را میکنند تا این مقطع درخشان فراموش شود؛ اما اینطور نخواهد شد.

رضایی با تاکید بر جامعیت موزه، اظهار کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید جامع باشد و همه اقشار و نیروهای درگیر با دفاع مقدس را نشان دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید در این موزه حقایق و حتی شکستها را به نمایش گذاشت، اظهار کرد: من تضعیف هیچ نهادی را نمیپسندم، ولی واقعیتها باید به نحوی گفته شود که ۱۰۰ سال دیگر هم بازدیدکنندگان این موزه بتوانند از وقایع انقلاب و دفاع مقدس درس و عبرت بگیرند.

رضایی با اشاره به عجین بودن معنویت و شهادتطلبی با فکر و نوآوری در دفاع مقدس، تصریح کرد: هیچوقت اوج معنویت، ما را از فکر و نوآوری دور نمیکرد. ترکیب نوآوری و معنویت در هیچ مکتبی جز اسلام آن هم در صدر اسلام، عاشورا و بعد از آن در دوران دفاع مقدس دیده نشده است.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس در ادامه بر پرداختن به وجوه مختلف هم عملیات و اتفاق در دوران دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: هر عملیاتی که انجام شده است، وجوه مختلفی دارد که باید به همهٔ آنها پرداخته شود.

وی اضافه کرد: البته بنده هر چند در خصوص دفاع مقدس زیاد صحبت کرده و میکنم اما هنوز خاطراتم را ننوشتم چون میترسم برخی سیاسیون داخل و خارج کشور سوء استفاده کرده و بخواهند چهره جنگ را خراب کنند.

نظر شما
پربیننده ها