مشروح/حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی:

بیداری اسلامی نماد مقاومت اسلامی و مقاومت ملت عرب است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تسلیم گروه ۱+۵ در برابر حق مشروع ملت ایران حرکت مستضعفین دنیا را در برابر استکبار استحکام می‌بخشد که همه این‌ها مرهون بصیرت استقامت، فهم عمیق سیاسی و مدیریت مبتنی بر دانش و قدرت برآمده از رهبری مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای است.
کد خبر: ۱۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹ - 25February 2014

بیداری اسلامی نماد مقاومت اسلامی و مقاومت ملت عرب است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش بین المللی بیداری اسلامی و بسیج جهانی مستضعفین اظهار داشت: دنیای معاصر با رویدادها و پدیدههایی استثنایی روبروست که در تاریخ و قرون اخیر تجربهای از آن ندارد. یکی از مهمترین و استثناییترین پدیدههای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی معاصر پدیده نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه قانون اساسی نظام اسلامی دستاوردی بزرگ و تاثیرگذار برآمده از انقلاب ملت ایران است، گفت: انقلاب اسلامی برتفکر ناب دینی و باور ملت ایران تکیه داشته و دارد.

ابوترابی تصریح کرد: برای اولین بار در دنیایی که استکبار جهانی سرنوشت دولتها و ملتها را رقم میزد، نظامی در کشور ایران شکل گرفت که در مقدمه قانون اساسی آن به صراحت آمده است که این انقلاب حرکتی برای پیروزی تمام مستضعفین بر مستکبرین است.

وی با اشاره به مقدمه قانون اساسی گفت: قانون اساسی ما با صدای بلند و رسا با صراحت رسالت خود را که همان تداوم انقلاب در خارج و داخل کشور است را فریاد میزند. نظام اسلامی تلاش میکند تا با گسترش روابط با دیگر جنبشهای اسلامی و مردمی زمینه تشکیل امت واحد اسلامی را در جهان محقق کند. استمرار مبارزه در نجات ملل محروم و ستمدیده در تمامی جهان شعار انقلاب و پیام قانون اساسی است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، گفت: اگر بیانات اخیر و فرازهای از فرمایشات سالهای گذشته ایشان را مورد تحلیل قرار دهیم به روشنی در مییابیم که انقلاب اسلامی رسالت خود را فراهم آوردن بستر مناسب برای حرکت جامعه بشری و مستضعفین جهان در دفاع از منافع قطعی خود و رویارویی با نظام زیاده خواه سلطه و قدرتهای حاکم میداند.

ابوترابی با بیان اینکه جمهوری اسلامی نقش خود را در مقابله با افزایش اقتدار مستضعفین و رویارویی با زیاده خواهی مستکبران به خوبی ایفا کرده است، ادامه داد: بیداری اسلامی واژهای نیست که ما آن را خلق کرده باشیم و امروز بیداری اسلامی به نماد مقاومت اسلامی و نماد مقاومت ملت عرب تبدیل شده است.

وی بیان کرد: اگر بیداری اسلامی همراه با بازگشت به هویت دینی، فهم منافع ملی، شناخت دشمنان، دستیابی به قدرت برای رویارویی با زیاده خواهی آنان در لبنان عینیت نمییافت، جنگ ۳۳ روزه مقاومت اسلامی و حزب الله با رژیم صهیونیستی و متحدین آمریکا در منطقه به پیروزی عزت بخش لبنان، ملت اسلام و حزب الله تبدیل نمیشد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این پیروزی تجلی تفکر امام راحل و اندیشه مقام معظم رهبری در متن جامعه توحیدی لبنان است. مقاومت اسلامی در لبنان به علت باور داشتن بسیج جهانی مستضعفین تحقق یافته و شخصیت سید حسن نصرالله به عنوان سرباز هوشمند، سلحشور و شجاع انقلاب در خلق این رویداد بزرگ بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فلسطین نماد بیداری و بازگشت هویت دینی و اسلامی است، ادامه داد: دنیای اسلام در سایه بازگشت به منافع خود، منافع آمریکا را به طور جدی مورد تهدید قرار داده است. اگر بازگشت هویت اسلامی و دینی نبود قطعاً عراق از زیر چکمه استکبار آمریکا بیرون نمیآمد و اکنون شاهد روی کار آمدن دولت سیاسی متکی بر آرا مردم عراق نبودیم.

ابوترابی گفت: بیداری اسلامی یک واقعیتی است که مزدوران آمریکا در منطقه را سرنگون کرده و در معرض چالش قطعی قرار داده است که این حرکتها الهام گرفته از روحیه و اقتدار بسیج در کشور ماست.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی شکل گیری بیداری اسلامی را مطابق با مبانی تفکر، هدایت و مدیریت مقام معظم رهبری دانست و افزود: دفاع مقدس یک حرکت قدرتمند و دارای بالاترین سطح معرفت دینی، سیاسی، نظامی برای بشریت و مستضعفین بود و امروز دفاع مقدس دانشجویان خود را در سراسر دنیا تربیت کرد و آنچه بعنوان بیداری اسلامی مطرح است محصول تفکر دفاع مقدس است.

وی خطاب به نیروهای بسیجی، انقلابی، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت: تفکر بسیجی امام خمینی(ره) شما را به حرکت در آورد و ایستادگی شما پیام آزادی، اقتدار و مبارزه را برای جامعه بشری، ملتهای مظلوم و مستضعفین جهان به همراه داشت.

ابوترابی شکلگیری بیداری اسلامی و به چالش کشیدن منافع آمریکا در سراسر دنیای اسلام، آسیا و اروپا را حاصل مقاومت ملت ایران در برابر هر گونه تهدید از جمله ترفندهای مکرر غرب برای عدم دستیابی ایران به فناوری هستهای دانست.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف آمریکا در مقابله با قدرت ایران در منطقه گفت: آمریکاییها بارها گفتهاند ما میخواهیم ایران را بدون فناوری هستهای ببینیم، اما قدرت آن را نداریم.

وی افزود: صف آرایی دشمنان در موضوع هستهای به مراتب روشنتر و شفافتر از صف آرایی ایشان در دوران دفاع مقدس است زیرا غرب در جنگ تحمیلی پشت سر صدام بود اما در موضوع هستهای همه با هم یک صف واحد را تشکیل دادهاند تا ملت ایران به فناوری هستهای دست نیابد.

وی خلق حماسی ملت ایران در ۲۴ خرداد و همچنین در ۲۲ بهمن سال ۹۲ را نتیجه مقاومت ملت ایران دانست و تصریح کرد: یک امت واحد با آرمانهای روشن و صفوف به هم پیوسته تحت یک رهبری و پرچم واحد به مدیریت برون رفت از چالشها و تنگناهای تحریم دست یافت که این کار بزرگی بود.

ابوترابی تصریح کرد: تسلیم گروه ۱+۵ در برابر حق مشروع ملت ایران حرکت مستضعفین دنیا را در برابر استکبار استحکام میبخشد که همه اینها مرهون بصیرت، استقامت، فهم عمیق سیاسی و مدیریت مبتنی بر دانش و قدرت برآمده از رهبری مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنهای است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیتهای جریان تکفیری و نفرت عمومی جامعه بشری و اسلامی از این جریان، گفت: جریان تکفیری خود را از درون میبلعد و تولد این جریان گامی بلند برای آسیب جدی بر پیکره استکبار و مزدوران آنها در دنیای اسلام است.

وی در پایان با اشاره به اینکه راه فهم اسلام ناب و بازگشت به حقیقت آن هموار شده است. گفت: امروز همه دنیا میدانند اسلام آمریکایی و اسلام ناب که حضرت امام(ره) سالها قبل از آن سخن میگفت، چیست و از چه هویتی برخوردار است.

نظر شما
پربیننده ها