مشروح/ سرلشکر جعفری:

مبنای انقلابی بودن، عمل کردن به سخنان رهبر معظم انقلاب است/دعوای خیابانی سال 88 برسر موضوع انقلاب بود

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مبنای انقلابی بودن، گوش دادن و عمل کردن به سخنان رهبر معظم انقلاب است و انقلابی بودن به غیر از این، انقلابی بودن غیراسلامی است.
کد خبر: ۱۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰ - 19February 2014

مبنای انقلابی بودن، عمل کردن به سخنان رهبر معظم انقلاب است/دعوای خیابانی سال 88 برسر موضوع انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرلشکر "محمدعلی جعفری" فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در افتتاحیه نشست دو روزه مسئولین حوزههای بسیج دانشجویی سراسر کشور که در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، گفت: انقلاب، طوفنده و با صدای رسا در حال گسترش در جهان است.

فرمانده کل سپاه همچنین با اشاره به حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: دعوای خیابانی سال۸۸ بر سر موضوع انقلاب اسلامی بود.

سرلشکر جعفری افزود: اگر نگاه ما اسلامی نباشد، در آن صورت نگاه به انقلاب اسلامی مانند نگاه به دیگر انقلابها خواهد بود.

وی ادامه داد: در دوران دوم خرداد، برخی با نفوذ در حاکمیت، بدنبال توقف انقلاب بودند که مشکل ما نیز با همین نگاه است.

فرمانده کل سپاه گفت: اتفاق نظر امریکا و مستکبران با مخالفان راه راستین انقلاب، یک تهدید جدی علیه انقلاب اسلامی است و همه مشکلات امنیتی و داخلی و سیاسی ناشی نیز از همین موضوع است.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: برخی چهره خودشان را به مردم نشان نمیدهند و کار خودشان را میکنند که این، همان نفاق است و مشکل ما این است که اینها با دشمنان خارجی گره خوردهاند.

وی افزود: انقلاب اسلامی تا الان در دستیابی به آرمانهای سلبی، مثل نفی و ایستادگی در برابر نظام سلطه و فشار اقتصادی، موفق بوده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تحول در علوم انسانی علیرغم تاکیدات رهبری هنوز صورت نگرفته، گفت: این در حالی است که روز به روز هم مدرک دکتری میدهیم. دانشجویان علوم انسانی باید با مبانی دینی در این علوم آشنا شوند.

سرلشکر جعفری خطاب به دانشجویان بسیجی گفت: امیدی به نسل قبلی نداشته باشید، چراکه آنان یا مسن هستند و یا آموزش دیده دانشگاههای خارج بوده و از حالت انقلابی خارج شدهاند.

وی با تاکید بر اینکه مبنای انقلابی بودن، گوش دادن به نصایح ولی فقیه است، ادامه داد: مشکل ما با خیلی از انقلابیهای قبلی همین است که انقلابی بودهاند ولی انقلابی نماندند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز در همه کشور، از سخنانی که رهبری میفرمایند، عقب هستیم وهمه فکر میکنند سخنان ایشان فقط خطاب به دیگران است.

سرلشکر جعفری تاکید کرد: بسیجی یعنی کسی که دغدغه انقلاب دارد. با توجه به شرایط و سختیهای پیش آمده برای انقلاب اسلامی، اکنون وظیفه شما دانشجویان و مدیران این است که نسل اثرگذار و توانمند بوده و در این عرصه دغدغه داشته باشید.

وی با تشریح مراحل انقلاب اسلامی عنوان کرد: مرحله نخست انقلاب اسلامی مبارزه با طاغوت و استقرار نظام جمهوری اسلامی است و مرحلهٔ بعدی انقلاب اسلامی، اسلامی شدن جامعهٔ ما و جهان است.

فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه تشکیل حکومت اسلامی هدف ائمه معصومین(ع) بود که جان خود را در این راه از دست دادند، افزود: امروز حکومت اسلامی در چارچوب مبانی دینی و اصول فقه شیعه تشکیل شده است و ولی فقیه مسئول هدایت و پیشبرد اهداف این راه است.

وی با طرح این سوال که چه سرّی در انقلاب اسلامی است که بعد از ۳۵ سال، شفافتر و جذابتر از قبل به حرکت خود ادامه میدهد؟ تصریح کرد: انقلاب اسلامی به دنبال این است که اسلام و مبانی دینی را در سیاستخارجی، مردمداری، فرهنگ، رشد و رفاه مردم جامعه حاکم کند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه دشمنان نمیخواهند پیشرفت اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی را ببیند، گفت: دشمن با قدرت پوشالی خود با مخالفان راه انقلاب هماهنگ میشود و تهدیدی را در مسیر الهی به وجود میآورد که جنگ و مسائل امنیتی و فرهنگی از این قبیل است؛ اما آنها در این مسیر موفق نبودهاند و نیستند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی هنوز به طور کامل محقق نشده و باید تلاش کنیم به آرمان نهاییمان، ظهور حضرت ولیعصر(عج) نزدیک شویم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه صف افزود: تجارت ما در دنیا مجاهدت با جان و مال در راه خداست؛ خداوند میفرماید دین خدا را یاری کنید و انتظار اصلی خدا از یک فرد مومن و مدعی ایمان، یاری دین اوست.

وی خطاب به دانشجویان بسیجی تاکید کرد: انتظار از یک دانشجوی بسیجی مومن، توانمند شدن برای ایفای اهداف آرمانهای ایجابی انقلاب اسلامی است تا از مرحله سوم و چهارم انقلاب اسلامی نیز عبور کنیم.

سرلشکر جعفری افزود: مشکل برخی از آنهایی که امروز حرفهایی میزنند این است که روزی انقلابی بودهاند اما اکنون انقلابی نیستند. مبنای انقلابی بودن، گوش دادن و عمل کردن به سخنان رهبر معظم انقلاب است. انقلابی بودن به غیر از این، انقلابی بودن غیراسلامی است.

وی تصریح کرد: دانشجویان در عرصهٔ علمی و تخصصی باید جهادگونه عمل کنند و اگر انقلابی باشیم، دریچههای علم و حکمت بر روی انسان باز میشود. تزکیه در راه علمآموزی بسیار مهم است. اگر همین تزکیه در سپاه نباشد، آموزههای نظامی به درد نمیخورد که نمونه آن سالهای دفاع مقدس است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آنهایی که هنر و علم مدیریت را دارند باید دانش و استعداد خود را برای خدمت به جامعه به کار گیرند، اظهار کرد: نیروهای بسیجی که هنر مدیریتی دارند باید خودشان را برای مسئولیتپذیری آماده کنند و با کسب تجربه خود را توانمند کنند و برای آینده انقلاب اسلامی آماده کنند.

وی افزود: خودسازی معنوی و توانمندسازی علمی تخصصی کشور با مبانی دینی نیاز شدید جامعه است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه علاقهمندی به اسلام و شهدا این است که اهداف شهدا را بدانیم، گفت: توصیه شهدا به ما حمایت از ولیفقیه، نظام اسلامی و اسلام است و امروز باید بدانید که نسل اثرگذار آینده انقلاب اسلامی شما هستید.

وی بزرگترین بحران امروز دانشگاهها را تعلیم آموزههای غیردینی و غربی دانست و تصریح کرد: امروز دانشگاههای ما باید نیروهای اسلامی تولید کند، اما اینگونه نیست و این بزرگترین بحران است. تحول باید در همه دانشگاهها اتفاق بیافتد.

فرمانده کل سپاه با انتقاد از سیستمهای اداری سازمانها خاطرنشان کرد: چند نهاد انقلابی در ابتدای انقلاب اسلامی تشکیل شد که به مرور زمان طی سیستم نظامات اداری، استحاله شدند. سپاه در برابر این تهاجم بسیار مقاومت کرده و تحول اساسی در سپاه که کار بسیار سختی است به منظور مقابله با همین تهاجم است.

وی افزود: متاسفانه پس از انقلاب سیستمهای اداری و روشهای موجود در کشور تغییر نیافت و شما دانشجویان باید خود را برای نقشآفرینی در این عرصه آماده کنید و بدون این تغییرات اهداف انقلاب محقق نمیشود.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه آرمانهای سلبی انقلاب کافی نیست و باید به دنبال آرمانهای ایجابی انقلاب باشیم، گفت: ما در هشت سال دفاع مقدس، آرمانهای سلبی انقلاب را صادر کردیم، اما زمانی میتوانیم آرمانهای ایجابی انقلاب را صادر کنیم که جامعهای الگو بسازیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان اظهار کرد: اکنون در مقطع بسیار حساسی از مذاکرات سیاست خارجی هستیم و دولت با نرمش قهرمانانه و با حفظ چارچوب، اصول و رعایت خط قرمزها در مذاکرات شرکت کرده است. مسئولین دولت باید در مقابل خوی استکباری دشمن موضع بگیرند و نگذارند غرور ملی خدشهدار شود.

نظر شما
پربیننده ها