محسن رضایی خواستار شد؛

مرکز فرهنگی خوزستان باید بزرگترین موزه نظامی و دفاعی دنیا باشد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امید می‌رود اهتمام بیشتری را برای راه اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس خوزستان به کار بگیرند که تا سه سال آینده هرچه سریعتر آن را به بهره برداری برسانیم.
کد خبر: ۱۰۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱ - 22September 2016

مرکز فرهنگی خوزستان باید بزرگترین موزه نظامی و دفاعی دنیا باشد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خوزستان، سردار محسن رضایی در دومین نشست هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خوزستان که با حضور شریعتی استاندار، آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، فرماندهان سپاه استان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار ،فرماندار و جمعی از فرماندهان انتظامی و نظامی برگزار شد، با تبریک عید غدیر و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: مردم استان خوزستان حق دارند که یک تابلوی زیبا و واقعی از فداکاری آنها ترسیم و به نمایش گذاشته شود. مردم این استان از انقلاب تا دفاع مقدس قریب به ۱۰ سال مردانه ایستادند و جنگیدند.

وی بیان کرد: فکر می کنم موزه دفاع مقدس خوزستان از بزرگترین موزه های نظامی و دفاعی دنیا می شود چون استان این ظرفیت را دارد که به صورت واقعی و عینی حادثه جنگ را نشان دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در تاریخ انقلاب ما ستاره های درخشانی وجود دارد ولی درخشان ترین آن دفاع مقدس است و هیچ ستاره ای به اندازه دفاع مقدس درخشان در تاریخ انقلاب نیست.

رضایی گفت: یکی از دلایلی که تلاش زیادی می شود تا به چهره جنگ خدشه وارد کنند این است که قصد دارند تا مهم ترین چراغ هدایت این انقلاب را سیاه نشان بدهند. همه دنیا و تحلیل گران متوجه شده اند که اگر ایران راهی را که در دفاع مقدس پیش گرفت در سایر بخش ها و امورات پیش می گرفت به همان موفقیت های معجزه آسای جنگ می رسیدیم.

وی اضافه کرد: امروز در مسئله اقتدار با وجود اینکه بیش از تحریم در زمینه اقتصاد روبه رو بودیم، کارهایی را انجام دادیم که به قدرت اول منطقه تبدیل شدیم. در دوران جنگ حتی از سیم خاردار هم محروم بودیم ولی امروز قدرت اول نظامی در منطقه هستیم. یعنی موشک هایی که امروز شلیک می کنیم ۲ هزار کیلومتر برد دارد و این معجزه است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: راه جنگ و انقلاب را در زمینه اقتصاد رها کرده و به دنبال راه های دیگری رفتیم ولی اگر همان راه را می رفتیم امروز در خوزستان بسیار پیشرفت می گرفتیم.

رضایی عنوان کرد: موزه دفاع مقدس می تواند درس های بسیاری را برای مردم داشته باشد و نشان دهد که چراغ درخشان جنگ پر از درس و خودش یک دانشگاه بزرگ است. خون شهدای دفاع مقدس پشتوانه موزه می شود و جوانان باید برای درس گرفتن به این موزه مراجعه کنند.

وی در پایان، با تقدیر از پیگیری های نماینده ولی فقیه در خوزستان ومدیر کل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان ، برای راه اندازی مرکزی فرهنگی این استان خواستار شد: امید می رود اهتمام بیشتری را برای راه اندازی مرکز فرهنگی به کار بگیرند که تا سه سال آینده هرچه سریعتر آن را به بهره برداری برسانیم.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار