همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز شد؛

نمایشگاه مردان آسمانی در استان البرز

همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس، نمایشگاه رزمی فرهنگی یاد یاران با عنوان «مردان آسمانی» در منطقه عمومی عملیاتی لشکر10 سید الشهداء (ع) استان البرز آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲ - 22September 2016

نمایشگاه مردان آسمانی در استان البرز

به گزارش دفاع پرس از البرز، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: هدف اصلی از برگزاری این رزمایش و نمایش، بزرگداشت حماسه بی بدیل دفاع مقدس و نقش بی نظیر امام خمینی(ع)، امت و رزمندگان در هشت سال حماسه و ایثار است.

سردار علی استاد حسینی افزود: از دیگر اهداف این برنامه تشریح و بیان علل چرایی جنگ و شناخت متجاوز است.

این مسئول بیان کرد: در نظر داریم با برگزاری این رزمایش اسوه و الگوهای ارزشی- حماسی دفاع مقدس را به جوانان معرفی و با فرهنگ جبهه و جنگ آشنا سازیم.

وی گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایثار و فداکاری شهدا، جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، فرهنگ سازی برای حضور فعال و مشارکت مردم خصوصا جوانان در صحنه های مهم نظام ست.

استاد حسینی افزود: انتقال تجربه فرهنگ جبهه ها به نسل جوان جامعه راهکار مناسب برای آشنایی آن ها با فرهنگ شهادت و ایثار است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی دشمن را تفرقه افکنی بین شیعه، سنی و قومیت های ایرانی است، افزود: در این رزمایش و نمایشگاه قصد داریم به تشریح و تبیین تاکتیک های دشمن علیه اسلام و جمهوری اسلامی بپردازیم تا پاسخ مناسبی به یاوه گویی های دشمن در مورد جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران داده باشیم و به آنها یادآوری کنیم هیچ گاه از ارزش های خود کوتاه نخواهیم آمد.

ایشان ضمن بیان اینکه بخش های مختلف این نمایشگاه برگرفته از آیات قرآنی است که بهشت و جهنم را به صورت نمادین به نمایش می گذارد افزود: نمایش سنگرهای دفاع مقدس، غرفههای اقتصاد مقاومتی، غرفههای فرهنگی، غرفههای بازی و شادی کودکان و مرور انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دیگر بخشهای این نمایشگاه است.

استاد حسینی بیان داشت: این نمایشگاه هر شب از بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز و به مدت 2 ساعت به طول میانجامد که بیش از 100 نفر مستقیم در برگزاری این نمایش شبانه نقشآفرینی میکنند و بیش از یک هزار نفر نیز پشتیبانی آن را بر عهده دارند.

این رزمایش و مانور نمایشی در منطقه عمومی لشگر عملیاتی واقع در انتهای بلوار خوارزمی همزمان با شروع هفته دفاع مقدس آغاز و به مدت یک هفته به طول میانجامد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار