به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

برگزاری محفل روایان دفاع مقدس در شاهرود

محفل راویان دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع و عید غدیرخم در شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ - 22September 2016

برگزاری محفل روایان دفاع مقدس در شاهرود

به گزارش دفاع پرس از سمنان، محفل هفتگی راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع و عیدغدیرخم در منطقه تفریحی آبشار و جوار گردان کربلای شاهرود برگزار شد.

در این برنامه که با حضور راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شد، شرکت کنندگان به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و جشن های عیدغدیر در این دوران پرداختند.

اکبر اکبری از پیشکسوتان دفاع مقدس با اشاره به داستانی از جنگ خیبر و تبعیت پذیری مولا علی(ع) از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: رزمندگان ما هم در دوران دفاع مقدس با تاسی از مولای خود علی(ع) از فرماندهان تبعیت پذیری داشته و مطیع امر ولایت بودند و همین تبعیت سبب شد تا این دفاع مقدس به پیروزی سپاه اسلام بینجامد.

علی محمدی از دیگر رزمندگان دفاع مقدس با بیان خاطراتی از علامه امینی صاحب کتاب گران سنگ الغدیر اظهار کرد: علامه امینی در راه گردآوری این کتاب زحمات فراوانی کشید تا از منابع اهل سنت واقعه غدیر و حقانیت مولا علی(ع) را به اثبات برساند.

وی با اشاره به دیدار فدائیان اسلام با علامه امینی گفت: در این دیدار علامه امینی به فدائیان اسلام توصیه به ادامه تحصیل و کمک به آنها در این مسیبر می کند که شهید نواب می گوید اسلام افرادی هم می خواهد که از این مکتب دفاع کنند و جان خود را فدا نمایند و ما از این افراد هستیم که اینجا علامه امینی بیان می کند به این فکر نکرده بودم و آنها را حمایت می کند.

عباس اکبریان از راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس نیز با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و شیطنت ها و شوخی های رزمندگان بیان کرد: دوران دفاع مقدس ما سراسر محبت و عشق و دوستی و صمیمیت و همدلی و همکاری و همراهی رزمندگان بود و رزمندگان ما همیشه شاد و خوشحال بودند و باید امروز نیز اینگونه بود و این انرژی را به جامعه منتقل کرد.

مسئول انجمن راویان دفاع مقدس شاهرود با تقدیر از حضور رزمندگان و پیشکسوتان در این محفل نورانی بر حضور گسترده تر افراد تاکید کرد و گفت: باید قدر این محافل را بدانیم و در جهت تبادل اطلاعات و تصحیح آنها بکوشیم تا بتوانیم اسناد محکم برای نسل های بعد به یادگار بگذاریم.

حسین قنبریان از فرماندهان دوران دفاع مقدس و عضو شورای اسلامی شهر شاهرود نیز در این نشست به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و شوخی ها رزمندگان پرداخت و بر بسط و گسترش این فرهنگ در جامعه تاکید کرد و این محافل را در این راستا اثرگذار دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار