مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در سمنان؛

برنامه ریزی برای عملیات در استان موصل انجام شده است/فعلاً برنامه ای برای اعزام نیرو به جبهه مقاومت اسلامی نداریم

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: جنگ ما با داعش یک جنبه اعتقادی و ایدئولوژی دارد و یک جنبه دفاع از امنیت جمهوری اسلامی که ما عمق استراتژیک و دفاع خود را عمق بخشیده ایم و کیلومترها آن طرف مرزها با دشمنان می جنگیم.
کد خبر: ۱۰۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ - 22September 2016

برنامه ریزی برای عملیات در استان موصل انجام شده است/فعلاً برنامه ای برای اعزام نیرو به جبهه مقاومت اسلامی نداریم

به گزارش دفاع پرس از سمنان، سرتیپ پاسدار ایرج مسجدی در گردهمایی بزرگ رزمندگان دفاع مقدس بخش بسطام شاهرود که در امامزاده ابوالقاسم شهر بسطام برگزار شد در سخنانی با تقدیر و تشکر از برگزاری این مجلس باشکوه با اشاره به حضور خود در نیروی قدس سپاه از بدو تشکیل تاکنون اظهار کرد: امروز در کنار سردار سلیمانی حضور دارینم و در این مسیر و هدف عاقبت بخیر و عمر ما ختم به شهادت شود در رکاب ولایت ان شالله.

وی با اشاره به جریان داعش افزود: جریانی به نام داعش که البته محور اصلی فتنه بزرگ است و گروه های دیگر با اشامی دیگر مانند جبهه النصر و احرار الشام احزاب و گروه های مختلفی هستند اما در یک چیز وحدت عمل و نظر دارند و آن کمر بستند به نابودی تشیع و اسلام ولایتی و واقعی و از بین بردن تمام مظاهر اسلامی و اهل بیت و همه جاهایی که برای ما قداست دارد.
 
مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: این فتنه خیلی عجیب است البته سابقه دارد و ما می شنیدیم که سَر اباعبدالله را بریدند و خانواده اش را به اسیری بردند امروز زنده زنده این کارها را انجام می دهند.
 
وی با اشاره به ریشه جریان داعش و گروه های وابسته به آن گفت: در جریان اهل سنت یک قاعده ای است که یک طبقه بالاتر سلفی ها از درون این اهل سنت زائیده شده اند و از درون سلفیت ،وهابیت زائیده شده و از درون وهابیت مثل مخروط القاعده و بن لادن بیرون آماده و از القاعده جریان داعش انشعاب پیدا کرده و امروز راس مخروط داعش است که جدا شده از القاعده و امروز ابوبکر البغدادی که بین موصل و حلب در تردد مخفیانه است این جریان را رهبری و فرماندهی و به قول خودشان خلافت می کند و خلیفه همه مسلمین از نظر آنهاست.
 
مسجدی با بیان این سوال که چرا ما با داعش درگیر هستیم و داعش چه می خواهد بیان کرد: داعش می گوید اسلام بعد از دوران پیامبر و خلافت از بین رفته و تمام این کشورها و دولت های اسلامی همه مزدور و خائن و جاهل و مشرک هستند و ما باید اسلام حقیقی را که اسلام خلافتی است زنده و احیا کنیم.
 
وی عنوان کرد: آنها برای این منظور معتقدند باید خلیفه مسلمین که ابوبکر البغدادی است همه با او بیعت کنند و مسلمانان از او تبعیت و پیروی کنند و هر کس اطاعت کرد مسلمان واقعی است و هر کس نکرد کافر و مشکر و نجس و جائز القتل است خواه شیعه باشد یا سنی اما سرسلسله جبهه مشرکین و کفار را محبین اهل بیت و شیعیان می دانند.
 
مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: اعتقاد دارند باید خلافت اسلامی درست کنند و همه کشورهای اسلامی تحت پوشش این خلافت قرار بگیرند و برای رسیدن به این مهم یک حکم وجود دارد و آن جهاد است و از توحید و نبوت نیز مهم تر می دانند و به همه مسلمانان واجب است اسلحه به دست بگیرند و بجنگند و اگر کشته شوند در دامن پیامبر مستقیم وارد بهشت می شوند.
 
وی اضافه کرد: داعش یک جریان فکری و تفکر و یک نهضت اعتقادی است البته آمریکا و رژیم صهیونیستی و آل سعود نیز از آنها حمایت مالی و تسلیهاتی و لجستیکی می کنند اما داعش یک تفکر و اعتقاد است.
 
مسجدی با بیان اینکه هر کس در مقابل تفکر آنها باشد قتلش واجب است گفت: دسته بندی آنها این است که هر کس در مقابل فکر آنها باشد که خط مقدم آن شیعیان و ام القری شیعه جمهوری اسلامی است باید تمام مذاهب اهل بیت(ع) و شیعه را نابود کرد و ما باید دشمن شناس باشیم تا بتوانیم با او به مقابله بپردازیم و پیروز شویم.
 
وی با بیان اینکه داعش شده یک جریان انقلابی،مبارز و شهادت طلب افزود: از کشورهای مختلف جوانان معتقد با زحمت فراوان خود را به سوریه و عراق می رسانند که علیه مسلمانان بجنگند برای اعتقادی که دارند برای همین جنگ با داعش و تکفیر یک جنگ عقیدتی و ایدئولوژیک است.
 
مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به دو عامل برای مبارزه با داعش تصریح کرد: اولین کار از نظر فکری و اعتقادی و ایدئولوژی این جریان را باید منزوی کرد و انحراف آنها را آشکار نمود که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
 
وی افزود: در دنیای اهل سنت هنوز این تفکر به عنوان تفکر انحرافی و فتنه انگیز و ضد اسلام مطرح نشده است و این تفکر منکوب نشده است و در اهل سنت اینها مردیان زیادی دارند و داعش مرحله رادیکالیزه وهابیت است و باید علما اهل سنت این جریان را تکفیر کنند و علما شیعه هم باید اینکار را کنند اما اثرگذاری ندارد چرا که شیعه سردسته مشرکین است و حرف او خریداری ندارد.
 
مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تاکید کرد: علما اسلام باید بیدار شوند و به جنگ فکری،فرهنگی و اعتقادی داعش بیایند که نمی آینده و برای همین داعش هم ریزش دارد با کشته شدن و هم رویش دارد با جذب جوانان بسیاریز از سراسر جهان.
 
وی با اشاره به راهبرد دوم اظهار کرد: راه حل این نیست که ما بگوییم جنگ ما اعتقادی و مبارزه فرهنگی است بلمه باید به او حمله کرد، او شهرهای بسیاری را سوریه اشغال و سه چهارم دمشق را محاصر کرد و وارد دمشق شد و به دوازه های سامرا و نجف و کربلا و بغداد رسید که راه دوم باید سلاح در دست گرفت و اینها را قلع و قم کرد و شکست داد و مسلمانان مظلوم را نجات داد.
 
مسجدی تاکید کرد: این مبارزه و جهاد و دفاع از حرم اهل بیت و جبهه مقاومت اینجا مفهوم پیدا می کند و رزمندگان و مجاهدین و عاشقان اباعبدالله در این جبهه به وظیفه خود عمل می کنند و آنها وارد کارزار شدند و با تدین و اقتدار ایستادند و با کمک دولت عراق و سوریه سد پولادین در برابر آنها ایجاد کردند.
 
وی با بیان اینکه چون بیش از 60 درصد مردم عراق شیعه هستند و با فتوای آیت الله سیستانی وارد میدان شدند گفت: با سازماندهی نیروهای مردمی عراق با استفاده از تجربه دفاع مقدس و بسیج و آموزش آنها و ایجاد تیپ و گردان و لشکر عملیات ها در عراق شروع شد و مناطق شیعه آزاد شد و سپس مناطق اهل سنت یکی پس از دیگری آزاد گردید.
 
مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: فلوجه که مرکز داعش بود و از سال 2003 که آمریکایی ها وارد عراق شده بودند نتوانسته بودند آنجا بروند مجاهدین با کمک ارتش عراق و پشتیبانی سپاه در یک نبرد سنگین آزاد شد و امروز عراق مقدس که مرقد شش امام معصوم است آزاد شده و فقط استان موصل مانده است.
 
وی با تاکید بر آزادسازی موصل گفت: بنده نوید طراحی و برنامه ریزی برای آزادسازی موصل را می دهم که به فضل الهی با توجه به جنگ سختی که در پیش داریم این استان را آزاد و پرونده داعش در عراق را ببندیم.
 
مسجدی با اشاره به جنگ سوریه اضافه کرد: داعش پایتخت سوریه دمشق را اشغال کرده بود که در یک جنگ خیابانی و با ورود سپاه و مجاهدین لبنانی،عراقی،افغانی و پاکستانی و کمک به ارتش سوریه این مناطق آزاد شد چرا که این کشور مانند عراق شیعه ندارد تا کمک و همراهی کنند.
 
وی تصریح کرد: این نیروها با کمک سپاه و ارتش و دولت سوریه دمشق را پاکسازی کردند و باید بدانید که جنگ در سوریه سخت است و مناطق وسعی را اشغال کرده اند که استان رقه و بخشی وسعی از حلب و استان ادلب در اختیار داعش است و جنگ سختی با تکفیری ها خواهیم داشت.
 
مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با تاکید بر این نکته که در دستور کار ما اعزام نیرو به سوریه نیست بیان کرد: ما کمک مشورتی،مدیریتی،تخصصی و پشتیبانی های لازم را ارائه می کنیم و لشکرکشی در دستور کار نیست که همه رزمندگان را اعزام کنیم و نیازی هم نیست و تعداد محدودی در سوریه حضور جدی دارند.
 
وی عنوان کرد: خطر تا حدود زیادی در سوریه نیز برطرف شده و دشمن در سراشیبی قرار گرفته و دولت و ارتش سوریه بیشتر شده و حضور روس ها از نظر کمک هوایی و موشکی اثرگذار بود و جبهه جنگ را تقویت نموده است اما آمریکایی ها مسئله و مشکل اصلی هستند چرا که نقش آمریکایی ها در این جنگ یک نقش بسیار تخریبی و حمایت از تروریست هاست.
 
مسجدی افزود: آمریکا داعش را پرورش می دهد برای اینکه در این منطقه بجنگند و با این جنگ نیروهای انقلابی تندرو تروریست پرورش داده که به جان اسلام بیفتند و تسلیحات خود را بفروشند و امنیت منطقه را از بین ببرند و خود در امنیت باشند و آنها در این منطقه نابود شوند و به اروپا و آمریکا بازنگردند که برای آنها دردسر بزرگی خواهد بود.
 
وی با اشاره به خوشحالی رژیم صهیونیستی از حضور داعش اظهار کرد: اسرائیل نمی خواهد داعش از بین برود چرا که با تروریسم داعش مسلمانان از فلسطین و مسجددالاقصی فراموش کرده و مشغول خودشان می شوند.
 
مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به بیانات رهبر انقلاب که اگر مدافعان حرم نبودند داعش در مرزهای ایران بود گفت: جنگ ما با داعش یک جنبه اعتقادی و ایدئولوژی دارد و یک جنبه دفاع از امنیت جمهوری اسلامی که ما عمق استراتژیک و دفاع خود را عمق بخشیده ایم و کیلومترها آن طرف مرزها با دشمنان می جنگیم.
 
 وی تصریح کرد: یکی از اهداف جنگ در سوریه و عراق ایجاد امنیت برای جمهوری اسلامی است و هر زن و مرد ایرانی وارسته و منصف و علاقمند به امنیت خانواده برای مدافعان حرم و شهدای این حریم تکریم و احترام قائل است.
 
مسجدی تاکید کرد: این جنگ یک جنگ راهبردی و استراتژیک و جدی است و به فضل الهی کمر بسته ایم که دشمن را تا نابودی کامل تعقیب و از بین ببریم و اوضاع جبهه ها روز به روز بهتر می شود و ما باید خیل عظیم عاشقان جهاد و شهادت روبرو هستیم و الان برنامه اعزام نداریم و قرار باشد از سوی مسئولین اعلام می شود البته هنوز به آن مرحله ها نرسیده است.
 
وی افزود: مطمئن باشید چون راه دفاع از حق و اسلام و اهل بیت(ع) و جبهه مقاومت اسلامی است این راه پیروزی و نصرت خواهد بود و در آینده با آزادسازی موصل که البته زمان بر است و انجام خواهد شد پیروزی بزرگ از آن اسلام است.
 
 مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: درس عزت و بزرگی و پایمردی و مقاومت را شهدا به ما آموختاند و چراغ راه ملت شریف ما شدند و سرزمین ما را حفظ کردند و نگذاشتند یک وجب خاک کشور در دست دشمن بیفتد و دفاع مقدس یک خورشید تابان و یک صفحه زرین در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار