فرمانده سپاه ناحیه زنجان:

برگزاری 300 برنامه در 30 عنوان به مناسبت هفته دفاع مقدس

فرمانده سپاه ناحیه زنجان گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس 300 برنامه در قالب 30 عنوان در شهرستان زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳ - 19September 2016

برگزاری 300 برنامه در 30 عنوان به مناسبت هفته دفاع مقدس

به گزارش دفاع پرس از زنجان، ابوالفضل طهماسبی ظهر امروز در نشستی خبری در رابطه با برنامههای هفته دفاع مقدس در شهرستان زنجان، اظهار داشت: در این هفته بیش از 300 برنامه با 30 عنوان در شهرستان زنجان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای برنامههای هفته دفاع مقدس حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ شهادت در بین آحاد جامعه است، اضافه کرد: استکبار ستیزی و مقاومت در برابر استکبار، خودباوری دینی و ملی نیز از دیگر اهداف برگزاری برنامههای هفته دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان در این رابطه تصریح کرد: تبیین نقش و هدایت فرماندهی الهی ولی فقیه در حیات معنوی کشور در خلق حماسه و پیروزی دفاع مقدس از جمله رویکردهای برنامههای هفته دفاع مقدس است.

طهماسبی با اشاره به اینکه تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای بازدارندگی در مقابل تهدیدات از دیگر رویکردهای برنامه های هفته دفاع مقدس است، نقش بصیرت در وحدت و همگرایی آحاد جامعه در استکبارستیزی و وهابیت و تکفیر از دیگر رویکردهای این برنامهها است، افزود: تبیین اقتصاد مقاومتی در دوران دفاع مقدس به عنوان الگوی راهبردی در زمان حال، نهادینه سازی روحیه ایثار و شهادت طلبی، تبیین الگوی رفتاری رزمندگان در جنگ تحمیلی نیز از دیگر رویکردهای برگزاری برنامههای هفته دفاع مقدس در شهرستان زنجان است.

وی با بیان اینکه این برنامهها از سی و یکم شهریور ماه همزمان با آغاز جنگ تحمیلی تا روز چهارشنبه هفتم مهر ماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: اقتدار و صلابت نیروهای مسلح، شهیدان ایثارگران و سربازان، معنویت وحدت ملی، خانواده و سلامت، اقتصاد مقاومتی پشتیبانی مردمی آمادگی دفاعی، پیشکسوتان و رزمندگان، بصیرت افزایی و دشمن شناسی و استکبارستیزی، و فرماندهان و ولایت مداران از جمله عنوانهای روزها در هفته دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان ابراز کرد: برگزاری رژه نیروهای مسلح با حضور گردان بسیج، همایش پیاده روی خانوادگی، غبارروبی مزار شهدا، تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و رزمندگان و بسیجیان امروز با حضور نیروهای ارتش و نیروی انتظامی، سخنرانی سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیدار با امام جمعه از جمله مهمترین برنامههای هفته دفاع مقدس در شهرستان زنجان است.

طهماسبی با بیان اینکه شعار امسال هفته دفاع مقدس با عنوان "ما آمادهایم" است، افزود: افتتاح مدرسه توسط بسیج سازندگی با حمایت فرمانداری شهرستان، اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس، یادواره شهدا، خاطره گویی از دوران دفاع مقدس در سطح مدارس، مسابقات ورزشی، زنگ مهر و مقاومت در همه مدارس، دیدار با خانواده شهدا و رزمندگان و حضور در نماز جمعه و همچنین بازنمایی عملیات خیبر از دیگر برنامههای هفته دفاع مقدس در شهرستان زنجان است.

وی با بیان اینکه 15 پایگاه بسیج در شهرستان زنجان افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و شبی به یاد شهدا، یادواره آبروی محله، مسابقات دوچرخه سواری در حوزه شهید دستغیب، کوهپیمایی دانش آموزان و فرهنگیان و اختتامیه اردوهای جهادی و هجرت 3 با حضور مسؤولان شهرستان زنجان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان با اشاره به برگزاری دیگر برنامهها، گفت: هدف از برگزاری برنامههای هفته دفاع مقدس کمک به حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس است.

طهماسبی ادامه داد: خاطره گویی و روایت گویی از دوران دفاع مقدس که از راههای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم است.

وی با بیان اینکه ثبت نام از دانش آموزان برای برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی برگزار خواهد شد، گفت: سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان سال گذشته عنوان برترین را در بین سپاههای استانی به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار