کتاب «تاریخ آبادان» رونمایی می‌شود

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آبادان با اشاره به رونمایی کتاب «تاریخ آبادان» گفت:به مناسبت هفته بزرگداشت دفاع مقدس، 120 برنامه از سوی دستگاه‌های اجرایی به دبیرخانه ارسال شد که 53 برنامه محوری از این مجموع در این هفته برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ - 19September 2016

کتاب «تاریخ آبادان» رونمایی می‌شود

به گزارش دفاع پرس از خوزستان،  سرگرد عبدالحسن بعنونی نژاد روز دوشنبه همزمان با فرارسیدن سالروز هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران رسانه ها با تبیین اهداف دشمن در راه اندازی جنگ 8 ساله علیه ملت ایران، تضعیف روحیه انقلابی مردم، تسلط بر منابع انرژی خاورمیانه و آبراه خلیج فارس، رقابت ایدئولوژیکی عراق با ایران، برقراری حاکمیت مطلق بر اروندرود، سرنگون کردن نظام روی کار آمده در ایران، ایفای نقش ژاندارم منطقه و رهبری جهان عرب را از اهداف و پیش زمینه های این جنگ معرفی کرد.

وی با تاکید بر لزوم بازخوانی جنگ تحمیلی علیه ملت ایران و دلایل پیروزی ایران در این جنگ نابرابر، افزود: با تحلیل درست عوامل پیروزی ملت ایران، روحیه بصیرت، مقاومت و اتکا به نفس مردم نیز افزایش خواهد یافت.

بعنونی نژاد در ادامه با تبیین برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در آبادان و سالروز شکست حصر آبادان در پنجم مهرماه، بازخوانی چرایی جنگ، تبیین وحدت کلمه اقوام و قومیت ها، بصیرت افزایی به اقشار جامعه، تبیین نقش آمریکا در توطئه افکنی، جنگ افروزی و تفرقه در منطقه و جهان و تکریم خانواده شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس را از محورهای این برنامه ها عنوان کرد.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آبادان در ادامه برگزاری یادواره شعر دفاع مقدس، برگزاری سومین جشنواره فرهنگی ورزشی مهر اروند، اکران فیلم های جشنواره عمار و غبار روبی و عطر افشانی قبور شهیدان را از برنامه های پیش بینی شده در آبادان برای بزرگداشت حماسه دفاع مردم در سال های دفاع مقدس دانست.

وی ادامه داد: در این هفته همایش پیاده روی عمومی در آبادان، یادواره شهیدا، اعزام تیم های پزشکی بهداری سپاه و اکیپ شهرستان به روستاهای شهرستان و دیدار با خانواده معظم شهیدان پیش بینی شده است.

بعنونی نژاد در پایان رژه نیروهای مسلح شهرستان در سالروز شکست حصر آبادان، رونمایی از کتاب تاریخ آبادان و تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس و بازسازی عملیات ثامن الائمه را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته دفاع مقدس شهرستان آبادان خواند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار