سرلشکر صفوی:

مشکلات اقتصادی با امید بستن به وعده‌ قدرت‌های خارجی حل نمی‌شود

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امید بستن به وعده‌ قدرت‌های خارجی حل کننده مشکلات اقتصادی کشور نیست و عقل سلیم حکم می‌کند مدیران کشور فرمان رهبری در اقتصاد مقاومتی را به برنامه تبدیل کنند.
کد خبر: ۸۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ - 02May 2016

مشکلات اقتصادی با امید بستن به وعده‌ قدرت‌های خارجی حل نمی‌شود

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا که در نخستین کنگره ملی 8000 شهید استان گیلان سخنرانی می کرد، با اشاره به سابقه فرهنگی و تمدنی استان گیلان گفت: استان گیلان در طول تاریخ چند هزار ساله ایران بعنوان یک قطب فرهنگی و تمدنی و علمی و اقتصادی درخشیده است.

وی ادامه داد: درست است که درطول تاریخ نماد غیرت و شجاعت و استقلال طلبی و آزادیخواهی مردم گیلان شهید بزرگوار میرزا کوچک خان جنگلی است که در مقابل استبداد داخلی و متجاوزان خارجی قیام کرد ،لیکن نقش مردم گیلان در پیروزی انقلاب اسلامی و حماسه شجاعت فرزندان شهید و جانبازان قهرمان شما در جنگ کردستان و مبارزه با ضد انقلاب و آزاد سازی شهرهای کردستان و پس از آن در هشت سال دفاع مقدس رویدادی فراموش نشدنی است.

وی افزود: وجود بیش از هفت هزار شهید و دو هزار و ششصد آزاده و جمعیت کثیر جانباز نشان دهنده عظمت و روحیه جهادی و قدرت ایمانی جوانان گیلانی و ظرفیت استقامت و صبوری مادران ،پدران ،همسران و فرزندان شهید این استان است.

وی ادامه داد: جوانان هوشمند گیلانی ، شهدای استان شما نه تنها از سرزمین و بقاء جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند ،بلکه از هویت اسلامی و ملی خودشان و مردمشان دفاع جانانه کردند.

صفوی در ادامه با اشاره به هویت ملی ملت ها ، گفت: ملت های بزرگ و تمدن ساز مردمانی هستند که در طول تاریخ عزت و هویت و ارزشهای دینی و ملی خود را حفظ می کنند و در مواجهه با فرهنگ های بیگانه هویت خود شان را از دست نمی دهند.

وی ادامه داد: موضوعی که باعث قدرت و غرور و افتخار یک ملت در برابر ملتهای دیگر می شود همین هویت ملی که مجموعه عقاید و ارزشها و اخلاق و آداب ،رفتارهای فردی و اجتماعی آن ملت است ،می باشد که باعث شکل گیری قدرت سیاسی یا نظام سیاسی در یک کشور می شود.

وی اضافه کرد :برگزاری این کنگره ها باعث تقویت هویت و حفظ ارزشهای اسلامی در بین جوانان خواهد شد و این از نیازهای اساسی ملت و دولتهای ما است که یاد و خاطره و سلوک شهیدان را زنده نگهدارند و از افکار فرد گرایی و منافع طلبی و رقابت های جناحی پرهیز کنند و همچون شهیدان صادقانه و خالصانه در جهت حل مشکلات مردم عمل کنند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه به تبیین پیام شهیدان برای جامعه امروز ایران اسلامی پرداخت و گفت: پیام شهیدان برای امروز جامعه ما آن است که با مقاومت و ایستادگی بر سر ارزشها و آرمانها و تکیه بر منابع انسانی و طبیعی داخلی می توان بر مشکلات از جمله تحریم ها پیروز شد و امید بستن به وعده های قدرت های خارجی حل کننده مشکلات اقتصادی کشور و ملت نیست؛ بلکه عقل و قلب سلیم حکم می کند که مدیران و مسئولان کشور فرمان مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای را بعنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را تبدیل به برنامههای کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت کنند.

صفوی با اشاره به نقش شهدا در فرهنگ سازی گفت: در شرایطی که دشمنان به دنبال فرهنگ برهنگی و هرزگی در جهان هستند، این فرهنگ انسانی و سیرت شهیدان است که الگوهای انسانی و الهام بخش برای بشریت به ارمغان آورده است.

وی ادامه داد: امروز فرهنگ غربی فاقد پیام الهام بخش و نجات بخش در میان جوامع دیگر است، اما در مقابل این فرهنگ، استقلال طلبی آزادیخواهی و ایستادگی و حقانیت شهداء ملت بزرگ ایران است که اگر بدرستی در سپهر جهانی بوسیله قدرت رسانه ای معرفی گردد ،می تواند نقطه عطفی برای ساختن تمدن اسلامی جدید باشد و ما نشانه هایی از توانمند سازی این قابلیت بزرگ تاریخی را در پیروزیهای محور مقاومت در سوریه و فلسطین اشغالی مشاهده می کنیم.

صفوی با اشاره به پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: شما ملت قدر شناس ایران ظرفیت استراتژیک یک نظام در حل چالش های بزرگ هستید و هر کجا ملت ایران برای کمک به قوای سه گانه به صحنه آمده، نظام را از یک نیروی راهبردی برخوردار ساخته و تصویری از یک قدرت عاقله و بصیرت جمعی و سیاسی را به نمایش گذاشته است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه به تحلیل سیاسی مسائل منطقه و شکل گیری مکتب مقاومت پرداخت و گفت: همچنانکه آمریکائیها در تشکیل خاورمیانه جدید شکست خورده اند ، صهیونیستها نیز در جنگ با حزب الله لبنان و دو جنگ با فلسطین شکست خوردند.

وی ادامه داد: امیدواریم دشمنان جهان اسلام در این جنگ نیابتی هم که پنج سال است با اعزام گروه های تروریستی و تکفیری که دستپرورده سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و صهیونیستها هستند و با پول کشورهای عربی تروریستها را به جان مردم سوریه و عراق انداخته اند شکست بخورند.

وی بااشاره به حمایت های مستشاری جمهوری اسلامی از دولت و ملت سوریه گفت: اگر مردم ایران حمایت سیاسی معنوی می کنند و مشاوره نظامی به دولت و مردم سوریه و عراق می دهند بخاطر آن است که که تروریستها به مرزهای ایران نزدیک نشوند.

نظر شما
پربیننده ها