معرفی کتاب؛

«صدقه یادم رفت»

کتاب «صدقه یادم رفت» زندگینامه و خاطرات شهید «محمدرضا رحیمی» است که توسط نشر «خط هشت» منتشر شده است.
کد خبر: ۶۶۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۹ - 17April 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «صدقه یادم رفت» زندگینامه و خاطرات شهید «محمدرضا رحیمی» به نوشته «ظریفه رحیمی» که توسط انتشارات «خط هشت» در هزار نسخه با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

نویسنده در این مجموعه تلاش نموده تا با استفاده از تکنیک‌های داستان‌نویسی در ۲۱ فصل تولد، کودکی، دوران تحصیل، روز‌های پرالتهاب انقلاب اسلامی و عزیمت برادرانش به جبهه‌های حق علیه باطل بنویسد، این کتاب بیشتر معطوف به زندگی محمدرضا رحیمی است و البته اشاراتی نیز به زندگی برادر دیگرش اسرافیل رحیمی نیز داشته است.

در بخشی از کتاب آمده است:

در بیست و سوم بهمن سال ۱۳۵۷ در اردبیل روز خاصی بود با اینکه روز قبلش پیروزی انقلاب به ثبت رسیده بود و شاپور بختیار هم از ایران رفته بود، ولی نیرو‌های نظامی شهربانی هنوز مقاومت کرده و به سمت مردم گلوله شلیک میکردند.

جوان‌های انقلابی پیرو خط امام همراه مردم به آن جا رفته و در صدد به تسلیم در آوردن نظامی‌ها و تصرف ساختمان شهرداری بودند.

باید اوضاع را به دست می‌گرفتند. صدای گلوله بیشتر از هرروز می‌آمد حتی تا محله‌های دور دست هم صدا میرفت. تعدادی شهید و مجروح شدند، اما ساختمان شهربانی به دست مردم افتاد و نیرو‌های نظامی پا به فرار گذاشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها