دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نامه‌ای که منشا خیزش‌های اخیر دانشجویان حامی فلسطین در دنیا شد

نامه که با درایت امام خامنه‌ای به دست جوانان اروپایی و آمریکایی، رسید منشا اصلی و مهم رویدادها‌ی امروز به شمار می‌رود.
کد خبر: ۶۶۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۰ - 30April 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، رهبر معظم انقلاب اسلامی حدود ۱۰ سال پیش طی نامه‌ای به جوانان اروپایی و آمریکایی توصیه‌هایی را مبنی بر آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی و دین اسلام کردند، از زمان انتشار آن نامه تا به امروز تحولات فرهنگی و سیاسی عمیقی در جوامع اروپایی شکل گرفته و آن نامه که با درایت امام خامنه‌ای منتشر شد و به دست جوانان اروپایی و آمریکایی رسید منشا اصلی و مهم رویداد ها‌ی امروز به شمار می‌رود.

رهبر معظم انقلاب در آن نامه به جوانان اروپایی و آمریکایی تاکید کردند: «دولت‌های غربی رفتاری به دور از صداقت و با دورویی با ملت‌ها و فرهنگ‌های دیگر داشته‌اند که از تاریخ نگاری‌های جدید حذف شده است. تاریخ‌های آمریکا و اروپا شرمسار از برده‌داری، خجل از دوره استعماری و آزرده از سرکوب ملت‌های رنگین پوست و غیر مسیحی است. محققان و تاریخ‌دانان شما به شدت شرمنده خونریزی‌ها به نام مذهب بین کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها یا به نام ملیت‌ها در دوران جنگ اول و دوم جهانی هستند. این رویکرد قابل ستایش است.»

نامه ۱۰ سال پیش امام خامنه‌ای منشا خیزش‌های اخیر دانشجویان حامی فلسطین در دنیا

 

شاید ۱۰ سال پیش زمانی که نامه رهبری در کل دنیا منتشر و با استقبال جوانان اروپایی مواجه گردید کسی فکر نمی‌کرد در پس این گفتمان خلاقانه با جوانان غربی، برنامه ریزی عمیق و گسترده‌ای در جهت اطلاع رسانی و آگاه سازی این جوانان وجود داشته باشد.

امام خامنه‌ای بار‌ها در سخنرانی‌های متعدد خود نیز به موضوع جهاد تبیین و مقابله با چهره‌سازی‌های پوشالی اسراییل و آمریکا و اختلاف‌افکنی این کشور‌ها در منطقه و ظلم و ستمی که به صورت آشکار در مورد غزه و فلسطین انجام می‌دهند، تاکید کرده‌اند و این مهم جز با افزایش آگاهی عمومی در جهان ممکن نبود.

ایشان مدبرانه جهاد تبیین را سال‌ها پیش با انتشار نامه و توصیه‌هایی به جوانان اروپایی انجام دادند و تاثیر نفوذ کلام و تدبیر معظم له بعد از سال‌ها اکنون نمود پیدا کرده است.

در بخشی از نامه ایشان از جوانان خواسته بودند که در رابطه با انگیزه سیاه‌نمایی علیه اسلام خودشان تحقیق کنند. به حول و قوه الهی در این برهه از زمان چشم و گوش خیلی از افراد دنیا علی الخصوص دانشجویان در بیشتر کشور‌ها باز شده و به این مهم دستیابی پیدا کرده‌اند.

نامه‌ای که منشا خیزش‌های اخیر دانشجویان حامی فلسطین در دنیا شد

مشخص است که منشاء تحولات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نامه ۱۰ سال پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپایی است و امید می‌رود که این خیزش‌ها و جنبش‌ها سرمنشاء تحولات عمیقی در جهان شود.

انتهای پیام/ 801

نظر شما
پربیننده ها